@Keukenkastje @inezweski bedankt voor de reacties! Ze zitten buiten en zodra ze ook maar de grote bak open horen gaan voor hooi of biks staan ze beiden al met smart te wachten haha. Ze staan dan ook echt bij elkaar en draaien om elkaar heen dus vandaar dat ik het lastig vind om ze gescheiden eten te geven. Maar wat moet dat moet! Mochten jullie hier nog tips in hebben hoor ik het graag aangezien het echt is waar de een gaat, gaat de ander haha. Hoe ik ze apart krijg zonder ze elke keer op te pakken. Vinden ze absoluut niet leuk dus lijkt me ook niet ideaal.
Aahh hier gaat het precies zo: ze cirkelen rondjes om mijn benen als ik de bakjes vul. Het is inderdaad best lastig om het juiste bakje bij het juiste konijn te krijgen, maar daar word je vanzelf handig in. Ik pak ze nooit op, hooguit duw ik ze een andere richting op. Ik heb niet echt tips, je krijgt er vanzelf handigheid in.
Misschien hier dan ook maar met bakjes te gaan werken! Strooi het normaal over de grond.
Dat kan ook hoor! Voor één van mijn konijnen gooi ik het bakje leeg, anders doet ie dat zelf. Het belangrijkste is om ze naar een eigen plek te lokken, hoe ze vervolgens eten maakt natuurlijk niet uit. Veel succes, komt vast goed!!
Mijn konijn drinkt opeens veel meer. En heeft al 3x geplast buiten haar wc… dat doet ze nooit (ze is 4). Ik ga van de week naar de dierenarts als ik een auto heb om te laten checken want het is niets voor haar.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ze is verder nog heel levendig en druk, eet goed. Lijkt niks aan de hand. Vacht ook nog mooi. Maarja ik wil toch zekerheid dat ze oke is
Wellicht een blaasontsteking.
Dan ging mijn konijn ook meer drinken en naast de bak plassen
Welke opvang was dit? Zo lief dat je foto’s en filmpjes kreeg!
Ik denk dat ik ze deze zomer voor het eerst naar een opvang breng. Ik vind het zo sneu om ze uit hun vertrouwde omgeving te halen
Heb het opgezocht maar ze heeft helaas geen opvang meer.
Ik vond het ook wel lastig om ze weg te brengen toen omdat stress natuurlijk niet goed voor ze is maar het is echt helemaal goed gekomen. Bij mijn opvang toen had elk koppeltje een eigen stuk gras waar ze overdag mochten rennen en tegen de avond gingen ze weer de kooi in. Op de filmpjes waren ze echt heel blij rond aan het huppelen . En toen ik ze kwam halen kreeg ik ook geen aandacht van ze🤣
Als het in de buurt in kan je altijd een vragen of je eens mag komen kijken. Dan is het misschien iets makkelijker
Dankjewel voor de moeite! Er zit helaas geen opvang in de buurt, anders was ik zeker gaan kijken. Ik zoek een plek waar ze aardig wat ruimte hebben. Ik wil niet dat ze in een kooi of hok moeten zodat ik lekker op vakantie kan.
Hoe bieden jullie het hooi aan? Ik gebruik hooiballen maar lees nu dat die gevaarlijk zijn en worden afgeraden. Ik leg het liever niet los in hun wc of verblijf want dan plassen ze erop. Zijn er veilige ruifen?
Ik heb een staande ruif van het merk beezteez. Die twee fluffies vinden deze fijn. Staat ook stevig ook als die dikke van 3 kilo ertegenaan staat. Valt mee hoeveel hooi eruit valt, en anders eventueel een matje eronder die je makkelijk kan uitschudden?
Deze rakker hebben wij
Ziet er goed uit! Volgens mij heb ik die al eerder gespot op foto’s van jou. Hij staat bij jou dus niet in de buurt van het toilet? Ik heb geleerd (en gemerkt ) dat konijnen graag tegelijkertijd eten en poepen. Maar misschien kan ik hem gewoon tegen het toilet aan zetten.
Thanks voor de tip!
Nee hooiruif staat verder in hun verblijf en hun wc staat in de hoek. Al heb ik wel een grote kattenbak voor ze, het klepje is eraf zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.
Wel zit er altijd ook hooi in de bak zelf.
Die kleine gooit zijn kont namelijk heel hoog en piest zo over een randje heen
Haha hier ook een kattenbak, maar dan zonder deksel. Ik ga uitproberen wat werkt, dankjewel!
Ik ben tante geworden! M’n zus had een maand geleden een cavia uit een opvang gehaald nadat haar vorige cavia was overleden en de ander nu alleen zat. Er was wel verteld dat er een mogelijkheid was dat de cavia zwanger was, maar daar leek het afgelopen weken niet op, maar gisteren was dit poepje er plots
Gefeliciteerd, zo schattig!
Ik vind het echt grappig dat cavia’s zo volledig met haar en al geboren worden. Terwijl hamsters, konijnen en zo van die kleine roze kale babies krijgen.
Haha ja ik was ook helemaal verbaasd dat dit blijkbaar een pasgeboren baby cavia is.
Piemel babies😂
Ik mag me hier melden want ik heb een russische dwerghamster gekocht. Nog geen goede foto, want ze ligt heerlijk te slapen en moet even bijkomen van de rit.
Ze heeft een mooie grote kooi, maar het liefst maak ik haar ook handtam. Hoe hebben jullie dat aangepakt?