Knaagdieren en konijnen

Hoe gaat het nu? Ik deed ze altijd eerst in een kleinere kooi omdat ik voor mn gevoel zo’n klein beestje nooit terug zou vinden in de grote kooi. En dan als ze een beetje tam zijn en ik ze kon pakken dan gingen ze naar de grote kooi.

Verder was de tip altijd wacht een paar dagen maar dat kon ik nooit. Verder begin je met iets lekkers en laat je ze op je hand komen, maar hopelijk is dat inmiddels allemaal al gelukt.

Gaat goed hoor. Loopt graag rond op mijn armen en schouders, maar stilzitten of een knus plekje bij me zoeken doet ze niet. Zodra ze wakker is, roep ik haar en komt ze kijken.

Ah net als mijne. Sommige zitten gewoon niet stil. Deze is nu ruim 2.5 maar nog net zo snel als anders. Tegelijkertijd komt ze altijd kijken en staat ze dan ook echt wel in dr kooi van hoi pak me.

Zo dat is al oud! Ik hoop dat ze bij mij ook ooit klaarstaat :joy:

2 likes

Oh dit klinkt goed! Onze hamsters bleven ook niet knus zitten. Maar wel zo leuk als ze op je af komen, wat lekker van je aannemen en op je hand willen klimmen. :heart_eyes:

1 like

Zeker! Ik gaf gisteren een stukje wortel. Wat geven jullie zoal?

Oh wij gaven ze echt vanalles! Onze dwerg was helemaal verzot op kleine garnaaltjes en sprinkhanen.
Maar tijdens het koken ook wel (rauwe) broccoliestronk, bloemkool, witlof, peterselie, pasta, stukje kip etc.
Mijn dochter bakte ook nog wel haver-pindakaastaartjes, pannenkoekjes of zie hier, appeltaart :laughing:

2 likes

Hier zijn meelwormen echt favoriet. En pitjes. Verder is t af en toe echt een snobje.

2 likes

Als ik dit zo zie mis ik mijn ratje, Nick, die ik vroeger had toen ik 15 was. Dat was zo’n enorme lieverd.

1 like

Wat kunnen die beestjes in indruk achter laten hè!

2 likes

Ik kan morgen mijn dikke vriendin ophalen bij het crematorium.
Ze werd ineens heel snel heel ziek.
Ben er echt kapot van.
Gelukkig is haar vriendje heel chill en lijkt geen kick te geven.

6 likes

Gecondoleerd! Het is altijd verdrietig om een huisdier te verliezen!

2 likes

Wat gezellig, kan ze dus gewoon meedoen tijdens kringverjaardagen :rofl:

Maar die rauwe groentes ga ik ook onthouden!

1 like

Ja joh, en pizzafeestjes. Ze heeft ook al eens een mini garnalen pizza gekregen. :laughing:

1 like

Hahaha

Ahhh nee :cry: sterkte

2 likes

Ze is inmiddels weer thuis.
Staat in de kast voor nu

Hoe gaat het nu met jouw andere konijn?

1 like

Die lijkt zijn beste leven te leven.
Heb het idee dat hij meer rust heeft en haar niet mist.
Eet goed, drinkt goed, komt aangerend voor snacks. Dille inhaleert ie alsof hij dat nooit krijgt.
Snurkt lekker in de zon.
Denk dat die ouwe volgende maand wel zijn 13e verjaardag gaat halen in dit tempo.

Aahw 13 jaar🥰, hopelijk viert die fluf volgende maand zijn verjaardag!

Ik ben nu op bali en mijn hart breekt echt als ik aan die arme konijntjes en alle andere dieren denk :sob::angry: