Knaagdieren en konijnen


Chillen met die pluizige billen.

7 likes

Zo lief allebei! Dit zijn de mijne, in diepe rustšŸ˜

13 likes

Ah jouw konijnen lijken qua kleur echt op mijn konijn

8 likes

Ja inderdaad! Jouw konijn heeft dezelfde vacht als mijn ene konijn en hetzelfde vorm hoofd als mijn andere konijn. Grappig


Samen buiten relaxen haha

5 likes

Het zou iets met zijn nieren kunnen zijn. Had mijn konijn ook.

Of hij vindt het gewoon een fijnere drinkfles :stuck_out_tongue:

Ik heb vandaag deze voor mijn konijn gemaakt. Hij vond ze erg lekker.
Hebben jullie nog recepten of ideeƫn voor snacks?

2 likes

Niet zo zeer een snack, maar als vermaak maak ik wel eens lege wc rol met hooi en kleine stukjes wortel er in. Mijn konijn wordt dan helemaal gek en enthousiast omdat ze snel mogelijk die stukjes wortel er uit wil hebben. Kan je ook met andere groente of snoepjes er in maken

1 like

Ik ben zo blij dat mijn konijntjes weer verliefd zijn, nadat ze een paar weken uit elkaar moesten in verband met een sterilisatie :blush:

1 like

Niet perse een ideetje van mijzelf, maar sinds deze week hebben ze bij de action knaagdieren sticks en mijn konijntjes zijn er echt dol op!! Ze zijn niet heel gezond volgensmij, maar wel erg lekker als snoepje :slight_smile:

Weer een ziek konijnā€¦ ontstoken traanbuis. Moest gisteren onder een roesje om de traanbuis uit te spoelen. Ik hou al helemaal niet van die narcose dingen bij konijnen, want ik heb altijd pech.

En ja hoor, natuurlijk is het konijn helemaal niet goed uit de narcose gekomen. Gestopt met eten en poepen. Kan weer beginnen met allemaal medicijnen geven en dwang voeren.

Ook nog de pech dat de ontstoken traanbuis zi erg was dat de DA het niet helemaal kon doorspoelen. Ze had het over een lang traject, van meerdere malen per week de traanbuis spoelen. Morgen stond de tweede keer, maar heb gebeld dat ik daar nu van af zie omdat hij er zo slecht aan toe is.

Waarom overkomt mij dit altijd met mijn konijnen. Ik hoop dat hij snel gaat eten.

Ah nee heā€¦ Dwangvoeren is voor beide partijen inderdaad totaal geen pretje. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Als die ontstoken traanbuis geen mega groot issue is dan zou ik dat zeker lekker laten. Sterkte! :frown:

1 like

Ja dat ga ik Ik vragen bij de dierenarts vandaag, hoeveel kwaad het kan als we er even niets aan doen. Het is wel een ranzige bedoeling hoeveel pus er uit het oog komt. Aflevering dr. Pimple popper is er niets bij.

1 like

@Solsikke Hopelijk is het niet ernstigs?

Ik koop de meeste spullen (kruiden, speeltjes etc.) via b.unny.b.unchā€¦ Ik vind dit echt een hele fijne webshop!

Ik ben op weg naar de dierenarts om mijn konijn op te halen. Die heeft daar vandaag vertoeft voor een vochtinfuus en medicatie. Hij poept of eet nog steeds niets. Ben bang dat het aflopende zaak is :disappointed_relieved:

OeI. Had je konijn een verstopping? Ik hoop dat je konijn inmiddels wat is opgeknapt.

Helaas niet goed, hij knapt niet op. Hij is donderdag nog een dag bij de dierenarts geweest, toen belde ze aan het einde van de middag dat er nog geen verbetering in zat. Ze wilde hem een nachtje houden en dan de volgende dag weer onder narcose brengen om zijn gebit te controleren. Hier ben ik tegen in gegaan omdat hij zo is geworden door de narcose die hij voor zijn oog heeft gehad en dat toen zijn gebit ook helemaal is gecontroleerd omdat ze bang waren dat het pus uit Zijn oog vanuit zijn tandwortels/kaak kwam. Toen zei de dierenarts nog dat dat er helemaal goed uitzag. Dus heb aangegeven dat ik het raar vond dat hij dan weer onder narcose moet voor gebit controle. Toen kon ik hem komen ophalenā€¦ thuis doorgegaan met dwang voeren en medicijnen. Helaas geen verbetering hierop. Gisteravond besloten om te stoppen met dwangvoeden en alleen nog pijnstillers te geven.

Lang verhaal, het komt er op neer dat ik het ook allemaal even niet meer weet. Ik ben verbaasd dat hij Ć¼berhaupt nog leeft.

Hoe is het met jou konijn?

Ik kan me het gevoel zo goed voorstellen. Heb hetzelfde gehad met een konijntje dat uiteindelijk nierfalen bleek te hebben, maar kreeg het dwangvoer er ook met geen mogelijkheid in. Heb er toen voor gekozen om allerlei kruiden en groenten in huis te halen zodat ā€˜ie maar iets binnenkreeg + pijnstilling. Dat ging gelukkig wel goed, is voor het beestje ook alleen maar stress. Is het een optie om ā€˜m bij de dierenarts achter te laten zodat zij gaan dwangvoeren? Niet opgeven he! :kissing_heart:

1 like

Het dwangvoeden lukte wel, alleen kwam er echt niets uit. Dus het voelde niet goed en zijn we gestopt.

De rust die we hem nu geven lijkt wel wat te helpen, hij heeft zelfstandig weer een paar happen andijvie en droog brood op en heeft wat gedronken! Hopelijk zet dit door.

2 likes

Ik heb een vraag aan de mensen met een ā€œfree roamingā€ konijn. Mijn konijn zit 's nachts en als ik niet thuis ben in een ruime ren en verder loop ze los rond. Zij rammelt 's morgens ook aan het deurtje van de ren omdat ze er dan graag uit wil. Hoe doen jullie dit als je bijvoorbeeld op vakantie gaat? Normaal zorgen mijn ouders voor haar waar ze dezelfde set up heeft en dus ook heel veel ruimte heeft. Bij dierenpensions zitten ze volgens mij vaak bijna de hele dag in een kooitjeā€¦