Ik doe dat met Oatly vanille melk, ook heel lekker in de ijskoffie!
Nee was ik niet maar klinkt goed! Ik heb deze week mijn starbucks chilled coffee in de melkopschuimer gegooid en dat was ook een groooot succes
Ik mis de creamers ook inn Nederland. Zou dat heel graag een keer willen proberen. Vrij ongezond maar je gebruikt natuurlijk maar een scheutje. Ik ben ook gefascineerd door de mega flessen cold brew die ze vervolgens weer overgieten in zo’n glazen pot met een speciaal knopje om te doseren.
Ik vind de alpro Not Milk wel lekker, schuimt ook goed op, en Alpro barista kokos… ik vind alles wel oke in mn ijskoffie omdat ik nog wel wat suiker/siroop toevoeg
Sowieso ijskoffie met apro vanille sojamelk is meeega lekker en ook met de chocolademelk
Jaa die vind ik ook lekker! Voelt alsof ik een ijsje ga halen met koffiesmaak, erg lekker tijdens een warme werkdag in de buurt van een hema. Hoeft ook echt niks zoets meer bij, al word ik altijd bijna verleid door de stroopwafel-optie (maar doe het nooit). Heb nou voor thuis ook ijs gekocht met koffiesmaak, dat is precies wat ik wil soms (bijv. na het eten) zonder de cafeïne.
Ik heb iets soortgelijks gehaald (dit merk verkopen ze hier niet) en hoewel het super lekker was in mijn ijskoffie, schuimde het niet zo goed. Maar ik zie nu dat jij de lactosevrije variant hebt, zou dat nog uitmaken?
Hij schuimt best goed in mijn aeroccino, ik heb de 4. Ietsje minder dan met gewone lactosevrije melk, maar alsnog lekker zacht en dik schuim.
Hij koekt alleen een beetje aan als ik de stevigste opklopstand gebruik, dus ga hem maar op die andere stand opkloppen.
Ik heb een aeroccino 3, maar dat zou niet zo heel veel uit moeten maken. Ga het morgen nog een keer proberen op de warme stand voor een normale cappuccino!
Oh ja bij mij schuimt ie als ijskoffie ook minder goed!
Sorry, had niet goed gelezen dat het specifiek over ijskoffie ging
Al krijg ik koude melk nooit zo heel stevig opgeklopt eigenlijk!
Ja klopt eigenlijk wel, gewone melk op de koude stand schuimt bij mij ook minder goed!
Waarom zou je eigenlijk koude melk opschuimen voor ijskoffie? Maakt dat het heel anders? Ik gooi er altijd gewoon koude melk bij want ik heb zelf geen opschuimer.
Ik drink liever cappuccino dan koffie met melk, dus daarom doe ik het ook met ijskoffie, soort ijscappuccino.
Maar gewoon koude melk kan ook, het is meer een gewoonte van me denk ik.
Ja dat eerste heb ik ook, maar vind ik toch heel anders dan wanneer het koud is. Maar ik zie barista’s ook nooit koud opschuimen, daarom doe ik het ook niet, maar ik bedenk me nu dat dat sowieso niet kan met een stoompijpje haha.
Haha nee dat klopt! Koud schuimt alles ook minimaal, zal de volgende keer eens gewoon koude melk in de ijskoffie proberen, is weer een handeling minder
Wat ik weleens deed als barista was espresso met koude melk en dan een kannetje melk opschuimen en daarvan alleen het schuim bij de rest lepelen. Schuim koelt heel snel af dus dat merk je niet zo en dan had je toch schuim op je ijskoffie
Nog een tip voor ijskoffie: als je koffie invriest in een ijsblokjesvorm wordt je ijskoffie nooit waterig.
Ik kan zo alleen die Bellman stovetop steamer bedenken! Geloof wel dat ik gehoord heb dat die een aardig poosje op het vuur moet voor ie op druk is maar then again heeft een espressomachine ook best even nodig om warm genoeg te worden dus
Ik kreeg vandaag bij de kapper koffie en vond die echt lekker. Was blijkbaar een dolce gusto; die heb ik heel lang geleden gehad en toen had ik altijd gedoe dat mn koffie te waterig was omdat je de water toevoer zelf moest regelen? Is dat nog altijd bij de nieuwe modellen?
Ik had op m’n studentenkamertje 15 jaar geleden al een dolce gusto waarbij je met een wieltje kon instellen hoeveel streepjes water er door de cup ging. Model zou ik je niet kunnen zeggen.
Mijn zwager en schoonzus hebben er zo 1 waarbij je moet tellen of heel goed gevoel voor timing moet hebben, altijd drama. Maar die is vrij nieuw, dus blijkbaar maken ze wel nog steeds dat soort modellen.