Koffie is leven

Ja, de latte-go heeft een melkreservoir en inderdaad de mijne is ep2221 met een stoompijpje. Ik denk dat de lattego ideaal is als je vaak koffie met melk (latte macchiato etc) drinkt.

@Bird hij is idd vaak uitverkocht, maar wordt ook weer aangevuld, is volgens mij een populair artikel op de website. Je kan als je ingelogd bent je mailadres invullen voor als het weer op voorraad is. Ik ging volgens mij wekelijks checken op de ing website😁

2 likes

Gebruik jij dat wel eens? Werkt het precies zoals in een koffie tent, zegmaar? Steek je dat pijpje dan gewoon in je glas? Misschien ook wel prima handig. Scheelt wel veel geld namelijk

Thnx! Dat klinkt heel erg goed. Het is zo veel geld voor een koffiezet apparaat, maar er staat wel overal dat dit de beste filter koffie is. Maak je de bonen ook zelf?

1 like

Yes ik gebruik het bijna dagelijks, ik ben de enige thuis die koffie drinkt dus had geen behoefte aan een apparaat met al te veel functies. Daarnaast moet je ook het melkreservoir apart schoonmaken vanwege het slangetje en bij een stoompijpje heb je daar geen handeling voor (behalve met een doekje eroverheen).

Ik heb wel een melkkan gekocht in de winkel/bij bol.com. Hij schuimt goed en ik hou van extra warm en ook dat lukt prima hiermee.

Ik vond de filmpjes van het kanaal Seattle Coffee Gear een aanrader op YT voor reviews van het apparaat

1 like

Yay net de EP2231/40 besteld! Woensdag (hopelijk) eiiiiindelijk weer een lekkere kop koffie zetten

1 like

Is ie weer bij de ING??

Nee dat helaas niet, heb m via Bol.com besteld want kwam erachter dat ik nog ongebruikte vvv-bonnen had haha

Je kunt wel via ING de 15% kortingsvoucher kopen en dan via dd website van Philips? Volgensmij scheelt dat niet barveel in de uiteindelijke prijs

2 likes

Goede, ik wacht nog even black friday af en anders doe ik dat :relaxed:

Haha ja dat zei mijn vriend ook, maar ik had geen geduld meer haha

1 like

Heerlijk, geniet ervan!!

1 like

Heb je een handmolen of elektrische? Ik wil op zich wel een handmatige maar misschien is een vijzel dan ook wel gewoon prima.

1 like

Ik kan iedereen deze Melitta koffiemolen aanraden! Zitten heel veel schillende standen op voor alle bereidingswijzen. Fijn ding en niet overdreven duur (rond de €40)

image

3 likes

Ik heb een hario (handmatig)! Die is heel fijn en gaat al heel lang mee. Gewoon goed spul. Ik vind het lekker meditatief en het kost maar een paar minuutjes. Een vijzel is geen doen, elk apparaat heeft z’n eigen grootte maling nodig. Welk apparaat gebruik je?

2 likes

Welke koffiecups die minder slecht zijn voor het milieu zijn jullie lievelings? Ik drink nu altijd deze met opgeschuimde melk (klein bekertje maar) en vind ‘m erg lekker maar voel me een beetje slecht over het verspillen van aluminium (ong 2 per dag).
Is de Koffiejongens bijvoorbeeld wat?
Helaas wordt GFT niet gerecycled in mijn wijk…
Hoorde geen geweldige verhalen over van die hervulbare cups, maar als jullie betere ervaringen hebben hoor ik het graag!

1 like

Ik wil nog even beamen dat de Moccamaster echt fantastisch is. Zulke lekkere koffie. Zelfs normale filterkoffie komt er gewoon lekkerder uit, maar zelfgemalen is wel nog net iets beter.

5 likes

Ik drink koffie van de koffiejongens en ben wel tevreden. Vind vooral de Lungo variaties lekker! De andere iets minder.

2 likes

Ik heb heel lang koffie van de koffie jongens en vond het wel oke. Maar ben later overvestapt op cupjes van een aantal duurdere merken in de supermarkt en die vond ik wel écht lekkerder. Maargoed, wel aluminium dus is ook net wat je belangrijk vindt.

Er zijn geloof ik ook van die cups die je zelf kunt vullen? En hergebruiken of zo?

1 like

misschien zijn deze wat? Gebruik het zelf niet, maar Cynthia is wel le fan van deze koffie. Ze heeft ook een kortingcode nog op aar site staan, maar weet niet of die nog geldt.

1 like

Naast de koffie van mijn favo koffiezaakje vind ik Wakuli wel de lekkerste koffie die ik tot nu toe heb gehad. Wel de normale, de limited is af en toe nog wel eens raar van smaak.

1 like

Haha ja de vijzel is ook niet echt geweldig maar bij gebrek aan beter. Ik heb zelf een opschenk koffie ding en french press. Dus gebruik meestal gewoon snelfiltermaling van de supermarkt. Maar bonen zelf malen is net een tikje lekkerder.

1 like