Hij heeft een taart mee, zo schattig!
wat een lieverds zeg, echt een heel leuk stel <3
Echt leuke en dankbare mensen!
mooi en echt gaaf, haha schatjes
Haha ja ik noem het ook steeds het kwastenkapsel.
Wat ik wel jammer vind is dat Alex âvoor de markt uit kooptâ en via een bevriende makelaar hoort dat er een huis te koop komt. Dat is natuurlijk niet erg realistisch en benadrukt dat het voor mensen zonder makelaar bijna niet te doen is om een huis te kopen.
Tja, dit is hoe het nu gaat helaas. Zou ik graag anders zien, maar mooi voor de deelnemers dat zij via via een betere deal kunnen krijgen toch?
Maar dat is wel een beetje het idee van het programma toch? Het lukt mensen zelf niet een huis te kopen, ze ruilen daarom hun vrije keuze en anonimiteit in voor een hele goede makelaar + gesponsorde verbouwing en interieur.
Het is mi geen voorbeeld voor hoe je het zelf aan zou kunnen pakken. Vind in dat opzicht die genoemde prijzen altijd wel irritant, want slaat irl nergens op natuurlijk
Maar daarmee is het toch juist realistisch? In het echt heb je dat voordeel ook.
Ja misschien is realistisch niet het juiste woord. Ik bedoel denk ik âhaalbaarâ kan niet helemaal het juiste woord vinden, maar dar vind ik in ieder geval tot nu toe van dit seizoen. Ook met dat âextra geldâ dat ineens vrijkomt.
Als je bijvoorbeeld een aankoopmakelaar in de armen neemt werkt dit toch ook zo?
Ik weet natuurlijk niet hoe het achter de schermen gaat maar kan me voorstellen dat er toch wat druk gezet wordt op de kandidaten om toch wat geld vrij te maken? Die van gisteren hadden wat gespaard voor een auto en dat geld konden ze dan gebruiken voor de verbouwing. Die auto komt dan later misschien. Meer verbouwen = leuker resultaat (ook voor de kijker?).
Nee aankoopmakelaren helpen je vooral bij de aankoop en het bieden etc, maar het is niet zo dat aankoopmakelaren vaak huizen voordat ze op de markt komen kunnen aankopen!
Volgens mij kunnen makelaars 1 dag voor iets op Funda komt al het nieuwe aanbod zien. Vriendin werkt daar als assistent en heeft zo wel eens iets doorgestuurd (wat niet de bedoeling was)
Ja precies. Dat hoorde ik ook dat makelaars het iets eerder horen maar dat het huis alsnog op funda en andere sites komt. Maar nu werd er echt gezegd dat het âvoor de markt uit was gekochtâ omdat hij er eerder over had gehoord. Dat lijkt me niet een normale situatie. Maar misschien wel hoor. Geen idee wat er allemaal achter gesloten deuren gebeurd bij makelaars. Ik kreeg er in ieder geval een stom gevoel bij. Het voelde een beetje als cheaten.
Makelaars zijn vaak âvriendjesâ en spelen elkaar soms huizen door voordat het op sites als Funda komt. Of mensen horen via via dat er een huis te koop komt en bereiken een akkoord voordat het huis officieel in de verkoop gaat. Soms komt er dan geen makelaar aan te pas. Enkele vriendinnen hebben zo via via een huis kunnen bemachtigen en ik zelf ook bijna (maar kwamen niet uit de prijs). Gebeurd dus wel vaker, met en zonder makelaar.
In deze bizarre tijden gooien makelaars en kopers zelfs gewoon briefjes bij mensen door de bus met de vraag of ze het huis willen verkopen. Ook wel vaker gehoord dat makelaars dealtjes maken om voor een lagere prijs te kunnen kopen en in ruil daarvoor dat ze dan de volgende keer hun matsen met een ander huis, maar ik denk dat dat in deze tijd niet meer opgaat. Ook heb je veel aan een makelaar in deze tijd als je moet bieden, jouw aankoopmakelaar vraagt dan aan de verkopende of hij het huis heeft als hij XXXX biedt en dan zegt de ander ja of nee en dan weet je of je meer moet bieden of niet. Ze bellen elkaar dan even net een paar min voordat de biedingen sluiten
Wij hebben ook wel eens voor de markt uit kunnen kijken. Komt niet vaak voor maar het gebeurt nog steeds dat een huis in de stille verkoop gaat en een makelaar met geschikte kandidaten alvast stiekem mag gluren in de hoop op een snelle flexibele deal.
Heb echt in mn broek gepist van het lachen dat ze zeiden geen jaren 30 woning te zoeken. IN ALMERE