Leiden en omgeving

Waar kan ik het beste parkeren voor het wereldmuseum/centrum?

Garage Morspoort (nog nooit zelf geweest) of garage Lammermarkt.

2 likes

Kan ik iemand blij maken met twee kaartjes voor de voorstelling van Merel Polat van vanavond in de schouwburg? Ik kan zelf niet meer helaas

Ik ga binnenkort een weekendje naar Leiden met een vriendin. Hebben jullie wellicht tips voor leuke locaties voor borrels, lunch, diner/tapas, activiteiten etc, etc.? Kortom; gewoon alles wat leuk is in Leiden :smile:

Activiteiten: vanuit centrum naar park Cronesteyn lopen, daar rondje lopen en dan lunchen/borrelen/taart bij tuin van de smid. Je hebt daar ook een buitensauna. Hortus is altijd leuk, museum Lakenhal en Boerhaave ook. Rondje singelpark lopen. Winkeltjes in straatjes rondom Pieterskerk. Rembrandt studio is beetje toeristisch maar wel grappig om die film daar te kijken als je in Leiden bent (duurt maar paar minuten). Rondvaart van bootjes en broodjes is leuk (duurt niet zo lang en je ziet Leiden goed).

Lunch/koffie/bakkers: mamie gourmande, water en bloem, borgman & borgman, vooraf en toe

Borrel/diner: goeswijn, bar lokaal, café de gaper, vooraf en toe, wijnbar 1574

Wegblijven bij: los cosmos, Anne et Fred, café Visscher

3 likes

Dankjewel! Heel fijn deze tips!

1 like

Is er iemand die een mooi bos weet hier in de omgeving? Liefst met een leuk cafeetje om na het wandelen even een thee te drinken. Ergens in Wassenaar of zo?

Landgoed de Horsten? Eventueel Meijendel, daar in de boerderij (vooral leuk voor kinderen, want veel pannenkoek etc.). Pan-bos heeft ook een boscafé

2 likes

Thanks voor de snelle tips! Denk dat het het Panbos wordt vandaag. Die anderen gaan ook op het lijstje!

2 likes

Panbos :heart:

Als je eens eens een kleine wandeling wil maken; op de fiets is het ook leuk om naar Warmond te gaan. Daar is een klein, maar wel gezellig/mooi bos bij ‘Huys te warmond’. Veel paddenstoelen oa. En daarna in het dorp naar cafĂ© de oude school voor iets warms

1 like

Helemaal mee eens! Als je meer wil lopen kun je ook nog een rondje op Koudenhoorn lopen

1 like

Ik ben voor een familielid dringend op zoek naar een tijdelijke woonruimte (het liefst minimaal 3 maanden) in de bollenstreek/omgeving Leiden vanaf zo snel mogelijk. Zonder inschrijving dus een vakantiehuis of onderhuur vanwege reis. Klein is prima, maar gedeelde ruimtes zijn geen optie (divorce housing is dus geen optie). Bungalowparken en vakantieparken zijn al verkend. Iemand een concrete tip misschien?:blush:

In Katwijk zijn er veel zomerhuizen, wellicht de moeite waard om te kijken al zijn die vaak wel het hele winterseizoen (okt-apr) verhuurd.

1 like