Leiden en omgeving

Sorry ik heb dit topic geopend en nooit meer gereageerd. Toen er een appgroep aangemaakt werd realiseerde ik mij dat ik meeten in een grote groep eigenlijk niet zo zie zitten. Ik hou meer van kleine groepjes of 1 op 1.
Misschien dat ik mij ooit alsnog aansluit. (Als het mag)

Hoi!
Wat zijn leuke plekken om te eten/drinken in Leiden? Gewoon leuke plekken, hoeft niet super hip of wat dan ook. Mag wel, zolang het eten/drinken goed is zeg maar. En waar kan ik de allerlekkerste koffie drinken?
Vind het altijd leuk om tips van anderen te krijgen en ben benieuwd naar die van jullie!

De lekkerste koffie heb ik bij Borgman Borgman gedronken, maar ik ga meestal naar Chummy omdat ik het daar leuker vind. Bar Lokaal is mijn favoriete plek om te lunchen. Verder heb ik niet echt tips omdat ik niet vaak uit eten ga in Leiden

2 likes

Dankjewel! Leuk, ik ga ze even opzoeken.

1 like

Roos is mijn favoriete lunch tent! Lot en de Walvis is ook top en daar kan je ook in de avond eten.

Tabu is ook lekker en wat anders dan andere restaurants. Paco Ciao is nu heel hip en populair alleen zelf nog niet geweest maar hoor er wel goede verhalen over.

2 likes

Ja Tabu vind ik ook erg leuk (en lekker) om te eten. Paco ciao vind ik ook leuk, al is het maar omdat het in het gebouw zit waar mijn vader vroeger heeft gewerkt. Maar hele leuke sfeer.
Mijn favo restaurant in Leiden is La Diva. Ze serveren een vast menu, maar je hoeft je geen zorgen te maken, want alles wat ze serveren is zooo lekker. Wel wat prijzig, evenals The Bisshop, waar je ook geweldig kunt eten in een prachtig pand. Verder vind ik Verboden toegang ook erg leuk en lekker en wat minder prijzig.

1 like

en @Claro dankjewel! Leuk dit :smile:

1 like

De lekkerste koffie drink je bij borgman en borgman of bij chummy. Ik vind het bij chummy wel een leukere sfeer hebben en gezelliger. De eigenaren zijn echt heel aardig ook.

1 like

Bakkerij Jacobs heeft heerlijk gebak!

1 like

Zwaaien jullie naar mij bij de 3 oktober optocht? :circus_tent::face_with_hand_over_mouth:

Leuk!! Taartje gaat vast niet tegenvallen :))

Ja ik wil ook zwaaien :smiley:

1 like

@quarterlife @JaneWhiskers Ik ben bij het circus! Ik heb een paarse jurk en een hondje haha, ik pm wel even een foto! Staan jullie langs de kant zo? :slight_smile:

Ah ik kon er helaas niet bij zijn, maar je zag er geweldig uit!! Jammer dat ik je niet irl heb kunnen zien

Ik kom dit topic binnenvallen maar heeft iemand misschien een tip voor een leuk hotel bij Oegstgeest/Leiden?
Wij hebben een bruiloft in Oegstgeest en komen niet uit de buurt.

Boutiquehotel d’Oude Morsch? Lijkt mij heeel leuk, heb er nooit gelogeerd want ik woonde in Leiden, haha. Volgens mij heeft Lot en de Walvis (restaurant) ook kamers boven het restaurant zelf, maar weet niet hoe dat heet.

Bij het station zit een heel welness hotel met zwembad dat uitkijkt over de stad!

1 like

Huys van Leyden of De Barones van Leyden, super extra maar wel leuk (ze hebben een keer meegedaan aan Bed&Breakfast, daar ken ik het van en staat nog steeds op mn wishlist)

2 likes

Kasteel oud Poelgeest in Oegstgeest is ook mooi of als je wat meer richting de kust wil Hotels van Oranje in Noordwijk. In Leiden zelf staan ook heel veel leuke Airbnb’s, misschien ook een optie om te bekijken!

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden! Ga ze morgen eens rustig bekijken. Airbnb is idd ook nog een idee @Dexter

Het universitair sportcentrum? Alleen denk ik dat die dat nu ook niet doen met de coronamaatregelen


1 like

Ik ga over twee weken een weekendje weg met mijn man, we verblijven in het Fletcher hotel in leiden. We willen graag gaan uiteten en was benieuwd of iemand tips heeft? Denk namelijk dat ik alvast moet reserveren. Hoeft niet spotgoedkoop te zijn maar ook geen sterrenrestaurant :grin:

Edit: ik zien al een hoop tips in dit topic staan (eerst naar boven scrollen Zora) dus ga die ook eens lezen haha :sweat_smile: