Lekkere en/of gezonde snacks

Heeeele late reactie maar ik lees dit bericht nu pas. Zijn die glutenvrije surimisticks nog te krijgen en welke zijn het?? Ik mis deze zo nu ik glutenvrij moet eten!

Edit: zo laat is deze reactie niet haha. Dacht dat jou bericht van maanden terug was!

1 like

Deze, ze liggen in de vriezer dus ik neem er dan een hoop mee als voorraad. Ze zijn echt lekker!
Ik haal deze bij de amazing oriental.

1 like

Je bent de beste! Ik ga eens op onderzoek uit in Rotterdam.

1 like

Succes en eet smakelijk!!!’

2 likes

Jaa die chili oil heb ik sinds kort! Heerlijk

Dank voor de tip iedereen!

2 likes

Weet trouwens niet of je tiktok hebt maar anders moet je veggilaine ff opzoeken, die heeft tijdje terug ook allemaal toko tips gedeeld.

3 likes

Ja heb ik! Zal ik eens doen, dankje :smiley:

2 likes

Gehakte knoflook in pot… Is dit de lifehack die ik denk dat het is? Nooit meer zelf knoflook hoeven snijden/persen/pers schoonmaken…?!

1 like

Jaaaaaaa
De gewone supermarkt verkoopt t ook wel (staat bij het Aziatische spul) maar daar is 't in verhouding veel duurder. Ik heb laatst een pot bij de toko gehaald (wel ander merk dan hier onder) voor 1.99.

4 likes

Waaauw!! Thank you!! Ik ga vanaf nu veel meer met knoflook koken!

2 likes

Ik weet niet wat voorn pers je hebt, maar sinds ik deze heb ipv zo’n pers waar je de knoflook in moet doen gebruik ik super veel knoflook. Alleen harde kant eraf snijden en dan buitenste velletje simpel eraf halen, in z’n geheel onder dit ding. Je kan 3 tot 5 teentjes tegelijk doen en het kost je geen duimkracht, je drukt het er zo doorheen. Erna onder de harde kraan gaat het zo uit die gaatjes, even drogen en klaar.

Mocht je deze pot knoflook niet bevallen haha

11 likes

Ik snap deze hype nooit zo goed. Wat is er mis met een klassieke knoflookpers? Of hadden jullie die ook nooit en is die knoflookboog de vervanging van met de hand snijden

afbeelding

4 likes

Ik had zo een maar vond het altijd gedoe van stukjes die er net niet in pasten, velletjes die toch nog vastzaten en dan de pers blokkeerden, de kracht die nodig is om hem te sluiten. Het pielen om hem weer schoon te krijgen.

Hekel aan die dingen.

7 likes

Als je de teen knoflook met schil in zo’n pers doet, blijven er geen stukjes achter maar kan je het er zo uit trekken. Maar herken wel je probleem van tenen die er net niet inpassen, of probleem met meerdere tenen tegelijk.

3 likes

Ik vind die knoflook uit een pot wel echt anders smaken (komt ook doordat het geconserveerd moet blijven). Ik haal mijn knoflook altijd door een rasp of ik doe hem in een spice grinder. Dat werkt ook heel chill!

Edit: @the.rebel.club Bij mij blijft daar vanalles in achter en wordt hij nooit goed schoon in de vaatwasser. Zelfs met het velletje gaat het niet zo lekker.

4 likes

Dit werkte bij mij totaal niet, ik plette die knoflook alleen maar en daarna moet je alles van dat ding schrapen. Of misschien had ik geen goeie.

Ik heb indd ook zon pot van de toko. Heel handig

3 likes

Ik koop om de 6 maanden een kilo gepelde knoflook. Dat gaat dan (in 2 rondes) met wat olijfolie in de hakmolen en dan verdeel ik het mengsel over een siliconen ijsblokjes vorm (deze gebruik ik enkel voor look en bewaar ik erna ook in een afgesloten zak wegens forever lookgeur).

Zo heb ik altijd een (afgesloten) bak met porties look in de diepvries. Die gooi ik zo in de pan bij het koken. Spaart me veel gepel/gepers/tijd en geurende handen uit.

49 likes

:hushed: Deze mate van organisatie heb ik in mijn leven nog niet bereikt…

15 likes

Ik rasp mn knoflook. En ik vind dat eigenlijk ook t leukste aan koken haha.

3 likes

Heeft iemand hier wel eens cakebeslag en koekjesdeeg besteld? Ik heb eerder iets soortgelijks besteld bij Let’s dough it en het was wel lekkerr maar niet denderend ofzo. Deze ziet er wel goed uit maar geen idee of het de 37 eu die je minimaal moet uitgeven waard is