Lekkere smoothies

Weet er iemand of je chocoladepasta met melk in een blender kan gooien om een chocolademelk effect te krijgen of werkt dat niet? Kan het ook wel proberen maar voordat dat vastplakt of klontert ofzo maar even kijken of iemand het al geprobeerd heeft haha

1 like

Joe, up voor dit topic! Ik heb sinds eergisteren een blender en ben van alles aan het uitproberen. Had gister een smoothie met dadels, cashewnoten, mango, kokosmelk en limoensap (gejat van een healthy tentje hier in de stad) en die was super lekker! Nu heb ik er een met amandelmelk, komkommer, spinazie, appels en kiwi en dat smaakt ook goed!

Mijn favoriete smoothie:

  • amandelmelk
  • 1 banaan
  • paar handjes spinazie
  • mangoblokjes uit de diepvries
  • chiazaad

Ik maak er thuis ook vaak een smoothiebowl van met granola, handje noten en blauwe bessen als topping

2 likes

Ik heb twee favorieten:

  • havermout
  • (amandel) melk
  • banaan
  • kaneel

  • havermout
  • (amandel) melk
  • avocado (of banaan, maar avocado maakt ‘m lekker vol en romig)
  • cacao poeder
  • honing

En nog een algemene tip: bloemkoolrijst voor meer vulling en extra groente! Proef je écht niks van.

1 like

Rode biet smoothie

  • 1 gekookte rode biet (zitten vacuüm verpakt)
  • handje diepvries frambozen
  • banaan
  • kwart avocado
  • limoensap
  • water of amandelmelk

Spinazie smoothie

  • 3 handjes bladspinazie
  • banaan
  • handje diepvries mango
  • paar bevroren blokjes passievrucht, is optioneel
  • halve avocado
  • water of amandelmelk
1 like

Even een up voor dit topic aangezien ik een nieuwe blender heb en ook meer groentes wil binnenkrijgen.

Hier een recept waarvan ze zeggen dat het goed voor voor de huid is.

  • bleekselderij (1/4 of 1/3 van een bos ligt eraan of je het lekker vindt)
  • granny smith appel
  • komkommer (1/4 of 1/3 deel)
    Ik heb hem daarna door een zeef gehaald en was lekkerder dan ik dacht aangezien ik geen fan ben van selderij. Werd daarna enthousiast en gooide er een halve bos selderij bij en niet door een zeef gehaald en hier werd ik licht misselijk van.

Een ontbijt smoothie die ik net heb gemaakt

  • bakje Griekse yoghurt, met wat melk anders wilde mijn blender niet mengen
  • handje bevroren kersen en iets meer aan diepvries spinazie
  • hennepzaad voor de vetten
    Hij smaakt behoorlijk naar spinazie, maar het is niet vies. Kleur is wel een beetje vies.
2 likes

Ben ook benieuwd naar leuke nieuwe recepten, heb moringa poeder en spirulina besteld om er doorheen te gooien voor de gezondheid. Welke fruitsoorten cancelen sterke smaken als bleekselderij t beste?

1 like