Leuke/handige apps voor je telefoon

In maps.me kon je altijd je lijstje met opgeslagen locaties makkelijk delen! Ik heb 'm zelf nu niet meer geïnstalleerd dus kan niet controleren of het nog bestaat, maar ik heb die functionaliteit in het verleden gebruikt en was heel chill.

Dank je! Ik heb nog niet helemaal door hoe het werkt maar ik ga er even mee spelen.

Weet iemand of er een app bestaat om agenda’s te delen/naast elkaar te zetten, die werkt op zowel iPhone als Samsung? Mijn moeder en ik doen dat nu via WhatsApp maar dat is eigenlijk heel onhandig omdat het niet aan te passen valt als er iets wijzigt in één van onze agenda’s.

Gewoon google agenda? Daarmee kan je je agenda delen zodat je de afspraken van de ander in je eigen agenda kan zien. Die kan je ook makkelijk visueel aan/uit zetten zodat je niet de hele tijd de ander zijn afspraken ziet.

6 likes

Heb je elk al een bestaande agenda die je dus wilt delen met elkaar,? Wat voor agenda’s zijn dat?
Of wil je een niet kalender maken en die kunnen delen?

Goeie! Had ik niet eens aan gedacht…
@Eileen mijn moeder en ik laten elkaar nu elke keer onze werkplanning weten. We doen dit eigenlijk sinds het overlijden van mijn vader een halfjaar geleden. Vinden we beiden fijn. Maar dit doen via WhatsApp is niet handig en als je dan iets wil weten van de planning van de ander moet je zo terugscrollen.
Ik ga eens naar Google calendar kijken!

1 like

Hey dat is ook best een goede en slimme tip! Tnx!

Ik heb zelf de get sorted app op m’n mobiel (iphone), die ik superchill vind voor het opruimen van mn foto’s. Nu wil m’n vriend dat ook maar hij heeft android. Heeft iemand dé tip? Een app dus die je stapsgewijs door al je foto’s laat lopen en waarin je kunt verwijderen

1 like

Ik gebruik daar Slidebox voor met Android, vind het alleen jammer dat je daarmee geen filmpjes kunt sorteren.

1 like

Wat vinden jullie een fijne en betrouwbare (in hoeverre dat mogelijk is) weerapp?

Buienalarm

2 likes

Weer&radar is top

3 likes

Weet iemand een goede app om “dankbaarheid” en/of positieve momenten gedurende de dag in te benoemen? Dus niet één samenvatting als einde. Ik ben momenteel nogal in een neerslachtige fase en probeer juist dagelijks stil te staan bij kleine goede momenten. ‘S Avonds overheerst vaak het gevoel van blegh… dus ik dacht als ik op een leuke manier terug kan kijken op de dag, werkt dit wellicht positief!

(Ja notities kunnen ook natuurlijk, maar dacht misschien is hier iets voor!)

1 like

misschien Day One? niet specifiek gericht op dankbaarheid, wel een journal-app waar je makkelijk meerdere momenten per dag kunt toevoegen (inclusief eventueel foto’s)

1 like

Daylio wellicht? Je hoeft niet perse je emotie ook te loggen daarmee.

1 like

Ik zoek een app om klantkaarten te digitaliseren. Voorheen gebruikte ik stocard maar die vond ik niet zo fijn. Hebben jullie nog fijne suggesties?

Catima, ook nog eens privacyvriendelijk!

4 likes

Oh nee, deze is er niet in de appstore :frowning_face:

1 like

Ik heb een soort Pokemon Go gedownload, maar ipv Pokemons verzamel je liedjes. Het heet Soundmap maar ben nog beetje zoekende hoe het precies werkt :joy: speelt iemand hier toevallig dit spel?

Nou heb weer een nieuw spelletje op mn telefoon: Royal Match. Soort candy crush maar anders. Ik wil nu kaarten ruilen maar heb geen vrienden. Speelt iemand hier toevallig die wil ruilen?