Ik zoek een app waarin ik makkelijk dingen kan ‘tracken’. Films, boeken, maar ook fotos van haakprojecten bijv. Heeft iemand een tip?
Notion?
Wauw zeg, bedankt voor deze tip, wat een super veelzijdige app!
ik heb iets in m’n hoofd maar weet niet of dit bestaat, en met google vind ik niet wat ik bedoel.
ik schrijf altijd lijstjes met de hand, bijvoorbeeld inpaklijsten voor vakantie etc. nu vraag ik me af of er een app is, waarmee ik met m’n ipad/smartphone een foto kan maken van die lijst en dat die dan digitaal wordt. dus dat ik niet elke keer die lijsten weer opnieuw hoef te schrijven maar gewoon kan aanvinken/afvinken en weer opnieuw kan gebruiken. tuurlijk kan ik de lijst zelf fotograferen en ‘doorstrepen’ of eenmalig in de notities invullen maar ik dacht misschien is hier een app voor?
Je kan het in ieder geval met google lens wel copy pasten
Ook zijn er tal van die soort scan apps, maar specifiek voor lijstjes zie ik ze nog niet
Niet met de hand geschreven maar ik gebruik hier Notion voor. Ik heb een soort template voor bijvoorbeeld een inpaklijst gemaakt en met een druk op een knop krijg je dan een nieuwe lijst die ik afvink.
Ik heb een android telefoon en daar staat automatisch de app Notes op. Ik heb daar eenmalig mijn vakantielijstje ingetypt met afvinkvakjes. Als ik op vakantie ga dan gebruik ik de lijst en zodra ik dan op bestemming ben/de volgende valantie komt dan haal ik her afgevinkte weer weg. Zo gebruik ik het lijstje steeds opnieuw. En telkens als ik dan denk: oh ja, dat moet er ook nog bij dan kan ik dat makkelijk er bij zetten.
Dit heb ik ook, met microsoft to do.
In de meest AI ( iig betaalde chatgpt of perplexity) kun je ook een foto importeren. Aan de hand daarvan kun je vragen stellen of dus gewoon het laten uittypen. Dan los ergens in een mapje opslaan of naar zo’n to do app plakken denk ik.