Leukste dagjes weg!

Het lijkt mij leuk om van jullie te horen wat jullie leukste vrijetijdsactiviteiten zijn of (originele) dagjes weg!

Van mij;
Kanoën in het Amsterdamse bos en daar picknicken
Mountainbiken (op de Veluwe of Schoorl)
Dagje strand
Dagje sauna

Wat ik nog wil doen deze zomer:
Dagje Biesbosch (zag het gisteren bij Jinek)
Zuiderzeemuseum

3 likes

Op een zomerse dag aan het eind van de dag fietsen naar het strand en dan nog daar even liggen en dan lekker eten bij een strandtent.

Een bootje huren met vrienden en dan zwemmen en picknicken als het lekker weer is.

En als het niet zo warm is maar wel gewoon prima weer vind ik het leuk om een markt op te zoeken en daar heen te gaan, niet een gewone markt maar de handmade markt of de swan markt bijvoorbeeld!

2 likes

Het leukste vind ik toch wel een bootje huren! En anders vind ik etentjes altijd heel leuk om te organiseren

1 like

Suppen? Dat lijkt mij altijd nog wel erg gaaf om eens te doen.
En ik ga wel eens heel erg nerderig gewoon een goede wandeling in de duinen maken

3 likes

Wij gingen vroeger altijd een dagje fietsen in Castricum en dan een pannenkoek eten tussen de middag.

Oeh handig, dit ga ik even volgen. Weet nooit zo goed wat ik allemaal kan gaan doen met mijn vriend.

1 like

Hahahaaa, dit heb ik ook een keer gedaan bij wijze van teambuilding. Had compleet het tegenovergestelde effect.

Ik vind het altijd zo lastig om iets te bedenken om te doen met m’n vriend. Wil heel graag een origineel dagje weg en écht iets heel leuks doen.

De Loonse en Drunense duinen zijn heel mooi! En qua musea vind ik het van abbemuseum in Eindhoven leuk en de pont in Tilburg!

1 like

Een dag met de boot varen staat met stipt op 1. Het liefst een heel weekend of vakantie, maar daar heb ik vaak niet genoeg tijd voor.

Daarna lekker strand hangen en zwemmen.

En in een park chillen met lekkere hapjes en barbecuen.

Naar een onbekende stad gaan en daar rondstruinen en veel terrasjes pakken.

1 like

Up!

Iemand tips voor Giethoorn?

Ik heb wat uitjes opgeschreven die ik binnenkort nog wil doen.

  • Terracotta leger - Rotterdam Alexandrium
  • Kamp Westerbork
  • Groningen
  • Zaanse Schans - omgeving Amsterdam
  • Posbank - Bezoekerscentrum Veluwezoom. Beste bloeiperiode: augustus, begin september

Verder vond ik het erg leuk om een rondvaart te doen in Den Bosch. Ook ben ik in het verleden een aantal keer naar de kasteeltuinen in Arcen geweest, erg mooi.

Edit; o ja, en kan best een aardige rit zijn maar een dagje Texel vond ik ook erg leuk om een keer gedaan te hebben!

2 likes

Ik wil naar het Planetarium in Franeker en het Anne Frankhuis in Amsterdam, verder zijn Museum Voorlinden of Museum Meermanno (grafisch vormgeven en boeken) echte aanraders en botanische tuinen vind ik ook altijd wel een succes

Maar weer eens even opnieuw vragen; wordt zo heerlijk weer dit weekend. Wat zijn jullie tips voor leuke dagjes weg?

Leuk topic! Niet echt voor lekker weer maar grotbiken in Valkenburg is ook erg tof :slight_smile:

Met lekker weer ga ik het liefst gewoon wandelen met de hond waar hij lekker kan zwemmen. Ijsje erbij, perfect.
Nja goed, dat is niet echt een specifieke tip natuurlijk haha :see_no_evil:

1 like

Ik zoek nog iets leuks op een uurtje rijden vanaf 010 ongeveer.

Zelf vind ik musea met fijne openluchtzones in de zomer heel leuk, zoals het Kröller-Müller (+fietstocht!), het Zuiderzeemuseum en het Nederlands Openluchtmuseum. Ook vind ik oudere stadscentra met havens gezellig met het zonnetje erbij, lekker vis eten. Zoals Enkhuizen bijv., makkelijk te combineren met het Zuiderzeemuseum ook. Ik herinner me dat omg. Kampen ook wel leuk was? Iets met een boottocht of zo. Qua wandelen idd de Posbank en de omgeving van Valkenburg is ook heel mooi. Maarja dit is dus allemaal best ver rijden voor mij haha.

Edit: wow, laatste post een jaar geleden?

2 likes

Alleen daarom al een :heart:
Maar, heb je al eens Kinderdijk gezien? Je kunt er ook fijn wandelen, en momenteel is het Chinese en Amerikaanse toeristenvrij! Ik neem vaak buitenlandse gasten ook mee op een autotochtje langs de rivieren de Graafstroom, de Linge en de Lek. En met het pontje over naar Schoonhoven, daar lunchen onder de bomen met zicht op het water bij Hotel Belvedere. De Alblasserwaard is heel onbekend, ook bij Nederlanders en heel mooi!

En Dordrecht is ook een mooie stad voor een dagje weg. Kun je vanaf Rotterdam volgens mij met een ferry doen?

3 likes

Leuke tip, daar ben ik inderdaad nog nooit geweest! En handig nu zonder toeristen lijkt me ja, haha.

Dordrecht ben ik wel vaak geweest. Ook een mooie stad, veel musea. Binnenkort gaan we eerst naar Breda, daar ben ik blijkbaar nog nooit geweest. Kinderdijk gaat zeker op m’n lijstje voor dit seizoen!

1 like

Ben hier ook een keer super veel herten tegengekomen. Was heel bijzonder! Goeie tip.

2 likes

Vragen over de Apenheul:
Is het echt leuk daar of is het net als een dierentuin, dat je er beter niet naartoe kan gaan?

Mits wel gaan: Is het ook leuk in de herfst een middag? Ik kan me er helemaal geen voorstelling bij maken sorry als het een domme vraag is.

En heeft iemand misschien nog handige tips oid? We willen met ov gaan en weekend Apeldoorn.

Is leuk, maar denk even na wat je aantrekt, en opzet. De laatste keer dat ik er was, hing er 1 aapje aan de broekzak van een vriend, die vervolgens uitscheurde… oeps…
En 10 minuten later ging er een aap met de nieuwe zonnebril van zijn vriendin vandoor… :joy:
Verder vond ik het heel leuk. Ik had een rugzakje, en daar wilden ze ook de hele tijd opzitten, maar dat ging goed.

1 like