Leukste dagjes weg!

Het lijkt mij leuk om van jullie te horen wat jullie leukste vrijetijdsactiviteiten zijn of (originele) dagjes weg!

Van mij;
Kanoën in het Amsterdamse bos en daar picknicken
Mountainbiken (op de Veluwe of Schoorl)
Dagje strand
Dagje sauna

Wat ik nog wil doen deze zomer:
Dagje Biesbosch (zag het gisteren bij Jinek)
Zuiderzeemuseum

3 likes

Op een zomerse dag aan het eind van de dag fietsen naar het strand en dan nog daar even liggen en dan lekker eten bij een strandtent.

Een bootje huren met vrienden en dan zwemmen en picknicken als het lekker weer is.

En als het niet zo warm is maar wel gewoon prima weer vind ik het leuk om een markt op te zoeken en daar heen te gaan, niet een gewone markt maar de handmade markt of de swan markt bijvoorbeeld!

2 likes

Het leukste vind ik toch wel een bootje huren! En anders vind ik etentjes altijd heel leuk om te organiseren

1 like

Suppen? Dat lijkt mij altijd nog wel erg gaaf om eens te doen.
En ik ga wel eens heel erg nerderig gewoon een goede wandeling in de duinen maken

3 likes

Wij gingen vroeger altijd een dagje fietsen in Castricum en dan een pannenkoek eten tussen de middag.

Ik vond een dagje varen in Giethoorn oprecht heel leuk!

En mijn absolute tip om vooral NIET te doen: het blote voeten pad. Jeetje ik dacht eens iets idyllisch te organiseren, na 5 meter wilde ik al niet meer van de pijn. Mijn gezelschap was ook not amused…

1 like

Oeh handig, dit ga ik even volgen. Weet nooit zo goed wat ik allemaal kan gaan doen met mijn vriend.

Hahahaaa, dit heb ik ook een keer gedaan bij wijze van teambuilding. Had compleet het tegenovergestelde effect.

Ik vind het altijd zo lastig om iets te bedenken om te doen met m’n vriend. Wil heel graag een origineel dagje weg en écht iets heel leuks doen.

De Loonse en Drunense duinen zijn heel mooi! En qua musea vind ik het van abbemuseum in Eindhoven leuk en de pont in Tilburg!

1 like

Ik weet niet hoe zuidelijk je het wilt, maar valkenburg is heel leuk! Je kan daar de grotten in en ook heel lekker uit eten, of gewoon een beetje rond fietsen in de omgeving daar.

1 like

Een dag met de boot varen staat met stipt op 1. Het liefst een heel weekend of vakantie, maar daar heb ik vaak niet genoeg tijd voor.

Daarna lekker strand hangen en zwemmen.

En in een park chillen met lekkere hapjes en barbecuen.

Naar een onbekende stad gaan en daar rondstruinen en veel terrasjes pakken.

1 like

Up!

Iemand tips voor Giethoorn?

Ik heb wat uitjes opgeschreven die ik binnenkort nog wil doen.

• Terracotta leger - Rotterdam Alexandrium
  • Kamp Westerbork
  • Groningen
  • Zaanse Schans - omgeving Amsterdam
  • Posbank - Bezoekerscentrum Veluwezoom. Beste bloeiperiode: augustus, begin september

Verder vond ik het erg leuk om een rondvaart te doen in Den Bosch. Ook ben ik in het verleden een aantal keer naar de kasteeltuinen in Arcen geweest, erg mooi.

Edit; o ja, en kan best een aardige rit zijn maar een dagje Texel vond ik ook erg leuk om een keer gedaan te hebben!

Ik wil naar het Planetarium in Franeker en het Anne Frankhuis in Amsterdam, verder zijn Museum Voorlinden of Museum Meermanno (grafisch vormgeven en boeken) echte aanraders en botanische tuinen vind ik ook altijd wel een succes

Maar weer eens even opnieuw vragen; wordt zo heerlijk weer dit weekend. Wat zijn jullie tips voor leuke dagjes weg?

Leuk topic! Niet echt voor lekker weer maar grotbiken in Valkenburg is ook erg tof :slight_smile:

Met lekker weer ga ik het liefst gewoon wandelen met de hond waar hij lekker kan zwemmen. Ijsje erbij, perfect.
Nja goed, dat is niet echt een specifieke tip natuurlijk haha :see_no_evil: