Durf te vragen #5

Ik zoek een rugtas als cadeau voor mijn vriend maar kennen jullie naast Dakine nog leuke merken? Eisen: leuke print, dus geen effen kleur. Belangrijk is een vak voor een fles, ik zie dat bij Herschel niet veel bijv, en een laptopvak. Heb Travelbags etc allemaal gecheckt. Zie ik nog een leuk merk over het hoofd?

Die rugzakvraag is de afgelopen week meerdere keren gesteld in dit topic. Met de zoekfunctie kun je dat vast terugvinden.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: België topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Caronatopic #12

Heeft er iemand een tip voor de beste plastuit? Wil er toch wel een aanschaffen voor wandelen, reizen enzovoorts want volgens mij is zo’n ding best handig.

Ik heb nu best wel vaak moeite met lang weggaan of weggaan naar onbekende dingen omdat ik bang ben dat ik moet plassen en daar nergens kan. Stom he maar soms belemmerd het me best wel…

Als je een beetje terugscrollt wordt dezelfde vraag gesteld. Ik ben tevreden met de Uixi, omdat die hydrofobisch is waardoor er geen druppels op blijven en de vorm vind ik fijn omdat je vooruit plast in plaats van langs je been naar beneden. Er zijn hier nog een paar die de Uixi hebben en je kunt online ook reviews vinden.

Ik vroeg dit laatst ook en kreeg van een paar de Uixi plastuit aangeraden. Toevallig in de stad waar ik ging winkelen werd die ook verkocht. (Op hun site staan ook verkooppunten)

Paar keer thuis geoefend en daarna ging ik een dagje naar Amsterdam en daar heb ik niet 1 x gezeten met plassen. Het werkt super simpel en echt foolproof. Beetje wennen alleen omdat wij dat niet gewend zijn, thats it.

Mijn moeder maakte me een beetje belachelijk eerst maar gaat er ook 1 halen voor vakanties en wandelingen.

Ik heb na het plassen ook met n flesje klein beetje afgespoeld in de wc pot en daarna in het zakje. Ruik je totaal geen urinegeur ook.

2 likes

Ik had al gezocht op plastuit maar daar vond ik niks op maar nu op Uixi inderdaad wel. Dank voor de tip :grinning_face_with_smiling_eyes:.

@chasingrainbows dus jij bent helemaal overtuigd als ik het zo lees! Wel fijn dat deze niet ruikt en dat is idd een pluspunt. Dan ga ik denk ik toch de Uixi bestellen! Zal wel wennen zijn en thuis even oefenen.

Weet iemand wanneer die 40% korting op mascara bij ici paris begint?

Heeft iemand hier toevallig iets van juridische kennis? We hebben onze vorige woning een aantal maanden geleden opgeleverd, de verhuurder was akkoord met de huidige staat van de woning (twee muren gekleurd). Daarna nooit meer wat van gehoord, en nu blijkt dat ze de muren dus toch wit hebben gemaakt en willen ze de kosten inhouden op de borg (wij hebben ze in gebreke gesteld omdat ze de borg nog niet teruggestort hadden/nooit meer iets hadden laten horen). Volgens mij mag dit niet, omdat ze ons dit hadden moeten laten weten en een redelijke termijn hadden moeten geven om het zelf op te lossen. Klopt dit?

Ik ga zelf rechtsbijstand nog inschakelen, maar dat duurt vaak lang voordat je antwoord krijgt.

Je kunt ook even het juridisch loket bellen, dan heb je meteen antwoord! Maar heb je ergens op papier staan dat zij akkoord gingen met jullie oplevering? Want dan hebben ze geen poot om op te staan lijkt me.

Oo daar ga ik naar kijken bedankt! Nou we hadden mondeling afgesproken dat we de oplevering via de mail deden met foto’s en filmpjes, en dat we zelf de sleutels aan de volgende huurder zouden geven. Die dag ervoor zijn de verhuurders langs geweest en hebben dus alles akkoord gegeven, en zijn akkoord gegaan met oplevering via de mail (maar dat is dus allemaal mondeling afgesproken).

Dit hebben we allemaal op de mail gezet, ook verwoord als ‘zoals afgesproken hierbij x, y en z’. Maar later bleek dat de nieuwe huurder van de woning af zag, maar dat hebben wij nooit te horen gekregen.

Ben benieuwd wat het juridisch loket gaat zeggen

Welk lettertype gebruiken jullie voor professionele documenten? Ik zit altijd een half uur te kijken en dan gebruik ik maar weer Arial. :cry:

Tijdens mijn studie altijd Arial, nu ook wel eens Calibri. PS: Een studiegenoot van me heeft haar scriptie in Century Gothic geschreven…

2 likes

Ik weet niet of dit mag dus ik tag de @moderators er even bij, maar weet iemand hoe het met @Jeg gaat? Ik was haar plotseling ook op ig kwijt!

6 likes

Denk dat als ze wil dat anderen weet hoe het met haar gaat, ze wel actief zou zijn op het forum en ig.

8 likes

Verdana of Calibri

1 like

Calibri!

2 likes

Dat andere calibri lettertype maar ik weet de naam niet meer

1 like