Marktplaats/Vinted

Dacht dat dit topic er al was maar kan het nergens vinden dus was op EFG denk ik?
Deel hier je ergernissen!

19 likes

Hahah wat erg
Geen leestekens en dan dank u erachter :joy::joy:
Daarom ben ik niet meer actief oo marktplaats, je wordt daar echt gek

3 likes

Haha ja, dat heb ik mooi geregeld denkt ze.:ghost:

2 likes

Oma ging naar bejaardentehuis. Ze had natuurlijk veel Delfts Blauw en iedereen in de familie haat Delfts Blauw. Dus hadden we alles op Marktplaats gezet. Een vrouw reageerde op een Delfts Blauwe Koe en alles was al geregeld. Annuleert ze last minute de aankoop, want de koe kijkt de verkeerde kant op. Daar kom je last minute achter?!?!

Oh en mannen die vroegen of ik een leren short (gewoon een short niets sexy of zo) wilde dragen en een foto wilde sturen. Was op mijn broer zijn account. Zelfs nadat hij had duidelijk gemaakt dat dat ding 3 maten te groot was, wilden ze foto’s. Toen zei hij dat hij een man was en toen pas wilden ze geen foto’s.

2 likes

ik heb geen marktplaats ergernissen maar ik weet zeker dat dit topic er wel was inderdaad :exploding_head: ? nu niet meer dus

1 like

Ik dacht alleen op egf? Kan het topic me hier niet herinneren.

Vriendin had ooit een stoel op mp gezet en de vraagprijs was 90.

Bieder: ik bied 75
Vriendin: Voor 80 is ie van jou
Bieder: ik bied 70
Vriendin: maar je bod was 75?
Bieder: was…

Ik snap niet waarom mensen zo kut doen, ik verkoop liever voor minder aan iemand met wie het contact normaal verloopt haha.

17 likes

Mijn meest recente ergernis was een jongen die zich voordeed als een meisje die een sportlegging wilde kopen en om mijn mummer vroeg om iets af te spreken. Uiteindelijk appte een jongen mij en bleek het een manier te zijn om aan het nummer van meisjes te komen?!

2 likes

Ik kan me echt niet voorstellen dat er ook maar 1 meisje is die denkt “hey leuk, laten we afspreken!” Hoe vertel je dan ook aan familie en vrienden hoe je elkaar hebt leren kennen, “Ja hij deed zich voor als vrouw maar bleek een man te zijn en nu zijn we verliefd hihihi” :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Mijn vriend had onze bank op Marktplaats staan en we hadden een bod geaccepteerd. De koper zou nog even kijken wanneer ze het op kon halen, paar keer heen en weer contact gehad, annuleert ze toch op het laatste moment de verkoop omdat ze het geld er niet voor heeft. Dat weet je toch wel van tevoren? Bied dan gewoon niet.

Nog een andere: we hadden onze kinderwagen (complete set met alles erop en eraan) te koop aangeboden. Iemand had wel interesse en zou komen kijken. Komt er een hele oude man op de fiets langs, nou ja prima, kan, maar hij had maar 1 foto (van de 10) gezien en dacht dat we alleen de kinderwagenbak te koop hadden staan. De eerste foto was ook gewoon de foto van de hele set die erop stond. Ergens vind ik het ook nog sneu, is hij helemaal voor niets naar ons toe gefietst.

1 like

Ik heb zoveel Marktplaats ergernissen haha! Zet er nu liever ook helemaal niks meer op.
Ik had een keer een lipstick van MAC erop staan en een vrouw vroeg ook of ik die ‘even’ wilde brengen naar Tilburg want haar vriend mocht er niet achter komen dus opsturen kon niet? Zo raar eigenlijk

En had ook een keer wat boeken op Marktplaats staan dus een vrouw kwam ze halen, zegt ze aan de deur ja ik heb nu geen geld dus mag ik ze nu meenemen dan gooi ik het geld later wel in de brievenbus. haha ja doei
Had gezegd dat ze het anders ook op kan halen als ze het geld in de brievenbus wilde doen maar dat wilde ze uiteraard niet…

7 likes

Er is als het goed is een pakketje naar mij onderweg, maar de vrouw die het heeft opgestuurd beweert dat ze de Track&Trace-code in de bijlage heeft gezet :face_with_monocle:

Geen idee wat ze bedoelt, want je kunt toch helemaal geen bijlages toevoegen aan zo’n marktplaatsconversatie? Je kunt wel gewoon een foto van de code opsturen, maar dat heeft ze ook niet gedaan. En nu reageert ze niet op mijn berichtje.

Kleine ergernis maar toch: de vraag ‘Stuur je het ook op?’ nadat ik nét gezegd heb ‘Enkel ophalen te X’ en hetzelfde bovendien ook in mijn beschrijving staat.

Ik vraag nooit hoge bedragen voor spullen, omdat ik er gewoon vanaf wil. Als mensen dan nog veel lager gaan bieden, dan wil ik het niet meer verkopen. Ik geef het dan liever weg of breng het naar de kringloopwinkel. Ik gun het zo iemand dan niet.

1 like

Op marktplaats of United wardrobe, als je heel uitgebreid foto’s en omschrijving hebt gegegeven van iets van lage waarde, en dat mensen dan de taillemaat, binnenbeenlengte, ral-kleur en 20 aanfoto willen zien, sorry maar ik ga voor die 2 euro echt niet een boek schrijven over het artikel.

14 likes

Ik heb 3 biedingen op een product. En ze reageren gewoon allemaal niet. Bied dan gewoon niet. Ik ben er eigenlijk alweer klaar mee. En nog een frustratie: is markplaats tegenwoordig alleen nog maar advertenties? Ik zocht iets, kreeg 40 resultaten waarvan 36 advertenties naar webshops etc.

3 likes

Ja super vervelend die mensen die niet meer reageren. Zelfs als je vraagt ‘geen interesse meer?’ hoe moeilijk is een ‘nee’ dan vraag ik me af, maarja het antwoord is ook wel duidelijk zo. En dat van die advertenties is al lang zo idd, jammer. Als je filtert op ‘geplaatst sinds … weken’ worden die advertenties wel weggefiltert dacht ik.

Mijn advertentie staat er net een dag of twee op en ik krijg super veel mailtjes met ‘is het nog steeds te koop?’ ?? (En dan zeg ik ‘ja’ en dan hoor ik ook niks meer, doen mensen dit als hobby ofzo?) Bied gewoon, als het verkocht is zou de advertentie er niet meer opstaan of op gereserveerd :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Haaaaat hieraan
Had voor een wat duurder item op verzoek allerlei extra foto’s gemaakt en info gegeven. Gewoon NIKS meer gehoord. Zo asociaal!

Ik probeer iets redelijks duurs te verkopen en iemand wilde het komen ophalen. Nu komt die persoon gewoon niet opdagen? En ik heb wel mijn adres gegeven echt kut

2 likes

Ik ga iets kopen op Marktplaats, maar kwam erachter dat ik dan geen auto heb om het op te halen. De verkoper bood aan om het af te leveren, maar wil dan wel aan aanbetaling ontvangen van de helft van het bedrag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit veilig is? Het bedrag is niet super hoog, maar ook wel zonde als ik die aanbetaling doe en de verkoper ineens verdwijnt

Je hebt tegenwoordig dat als je 3 zinnen met iemand wisselt, iemand je kan beoordelen met sterren. Als je dan niet snel genoeg reageert gaat zo’n tokkie je 1 ster geven. Je ziet dan pas na 14 dagen wat ze je hebben beoordeeld, tenzij je zelf ook gaat beoordelen. Ik had dat dus een paar weken geleden. Ik werk gewoon 40 uur per week. Ik kán niet binnen 2 minuten reageren. En nu staat er dus 1 ster op m’n account en niets dat ik ertegen kan doen.
Wát een kutsysteem. Je kunt me niet kwaaier krijgen.

3 likes