Marktplaats/Vinted #2

De discussie wordt voortgezet vanaf Marktplaats/Vinted (Deel 1) - #5421 door Xiomara.

Eerdere discussies:

1 like

Ik heb in jaren tijd Ă©Ă©n slechte review op Marktplaats gekregen. Hij komt van een man die op de eerste afgesproken datum niet op kwam dagen, de tweede keer dan toch z’n gratis plantenmest op kwam halen Ă©n een rij haagplanten van mij cadeau kreeg omdat ik ze anders weg moest gooien. Ik denk dat ie ook nog had verwacht dat ik ze bij hem thuis kwam aanplanten of zo :joy: moet er eigenlijk wel om lachen

1 like

Dat was al helemaal mooi, hij vond dat ik m’n afspraken beter na kon komen :joy: terwijl hij dus degene was die zonder bericht niet op kwam dagen

Jeetje mina wat een gebrek aan empathie weer, ik vind een afspraak verzetten ook niet eens gelijkstaan aan je afspraken niet nakomen eigenlijk? Juist fijn dat je communiceert en een nieuwe datum bedenkt, zeker als je hele andere zaken aan je hoofd hebt

4 likes

Echt bizar zeg. Ik zet ook liever dingen voor een heel laag bedrag op mp dan gratis, want op de een of andere manier zijn mensen die reageren op gratis dingen echt het minst goed in communiceren en komen opdagen.

5 likes

Een vinted pakketje dat via dpd verzonden wordt is al lang “kwijt”, bleef eerst lang hangen op onderweg naar sorteercentrum. Vinted wil dan nog niets doen, pas na 25 werkdagen. Op dag 25 zat er opeens beweging is, en zou het bij het pakketpunt afgeleverd worden, maar dat is nooit gebeurd. Ondertussen heeft vinted m’n geld terugbetaald, wat opzich fijn is. Maar ze hebben gewoon geen onderzoek meer gedaan en vind het zo jammer dat dit pakket ergens rondzwerft.

Dpd reageert uiteraard nergens op en willen niets doen zonder opdracht van vinted. Stom!

1 like

Ik heb ook een pakket verstuurd wat bij DPD al vanaf 27-jun vast hangt op het sorteercentrum
 :unamused: Moet van Vinted tot 29-jul wachten, vind ik ook echt lang! Maar wel hoopgevend dat er bij jou nog beweging in kwam.

Hebben jullie ook dat je bij een bundel de verzendoptie niet kan wijzigen?

Ik heb een bundel van 2 artikelen samengesteld, maar als verzendoptie staat er standaard DHL thuisbezorging, maar ik kan die niet bewerken om het te wijzigen naar een andere verzender of optie ‘afhalen bij pakketpunt’. Het zijn 2 kleine artikelen (blousjes), en als ik ze apart probeer te kopen staat het wel op m’n laatst gebruikte verzender+afhaalpunt (en hier kan ik dat ook bewerken als ik zou willen).

1 like

Ik zag net een advertentie van een man die een vrouw zoekt tussen de 8 en 12
 iets ouder mocht ook :nauseated_face: gelijk gemeld bij MP en hoop dat ze m snel eraf halen

1 like

Petje af voor MP, inmiddels al verwijderd las ik in mijn mail

10 likes

Krijg net een automatisch bericht dat mijn account beperkt is.

Dacht huh heb toch niks aparts gedaan maar bedenk me net dat ik iemand die iets gefavoriet heeft heb aangeboden dat ze t ook mag ophalen omdat ze dichtbij woont. Denk dat dat dan niet mag?

Wel gek, heb eerder zelf ook dingen opgehaald omdat t dichtbij was en ik haast had dus heb er niet bij stil gestaan. En niet zeker of dat het is.

Iemand ervaring mee? Krijg ik een waarschuwing of gaan ze me nu blokkeren? Ik was namelijk net vanalles aan t uploaden en anders stop ik er liever mee dan dat ik alles voor niks zit te doen.

1 like

Dat mag toch wel? Ik heb zelf recent ook 2x pakkerjes zelf gebracht/gehaald en geen problemen mee gehad. Volgens mij kan je zelfs “zelf opgehaald” aanvinken als je een item handmatig als verkocht markeert.

Wel irritant, kan je inmiddels alweer verder. In het vorige topic waren laatst ook wat forumleden plotseling beperkt. Misschien staat het blok-algoritme van Vinted wat strak afgesteld, haha.

3 likes

Nee nog niet

Ik weet ook niet zeker of dat het is, maar is t enige wat ik kan bedenken.

Wist niet dat je dat via vinted kan aangeven, zie t ook niet.

Vind t vooral irritant dat ik zelf niks mag kopen nu, volgens mij zijn mijn advertenties nog wel zichtbaar.

Ik had dat ook toen ik een foto aan het uploaden was naar iemand in een bericht. Was een foutje, beperkingen zouden zsm opgeheven worden. Na 4 weken wachten werd ik het zat en toen heb ik een mail gestuurd naar vinted@vinted.nl en was het binnen een paar uur opgelost.

Ik zou het tweede berichtje even afwachten en daarna eventueel een mail sturen als je nog steeds niets kan doen daarna.

1 like

Oh dat heb ik ook gedaan, ivm doorsturen afmetingen.

Miss is dat het dan?

Ja, dat was het bij mij dus ook precies. :’)

3 likes

Staat in t 2e berichtje waarom je beperkt bent?

Samenvatting

Nee, dat niet.

Echt zo stom, je doet iets niet goed maar je mag niet weten wat

1 like

Ik denk dat ze een Ă©Ă©n of ander systeem hebben waardoor ze zo inderdaad makkelijk mensen eruit filteren die echt iets fout doen (zoals uploaden van een productfoto ban een website met rechten), en dat het systeem ons er per ongeluk ook uit heeft gepikt en dat moet dan weer handmatig gecheckt worden.

1 like