Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Haha ja vandaar m’n vraag, maar denk wel altijd van dit platform bestaat al zo lang, bijzonder dat iemand nog geen reviews heeft

Had net iemand die de hele tijd vage vragen bleef stellen dus toen ging ik naar 't profiel en zag ik 0 reviews en 0 items te koop. Dus ging twijfelen maar misschien onterecht.

2 likes

Maar wat heb je te vrezen van een koper met 0 reviews? Een verkoper met 0 reviews zou ik meer voor op mijn hoede zijn.

1 like

Geen idee, misschien uiteindelijk niet afhalen van 't punt? Of beweren dat iets fake is ofzo don’t know

Ik weet nog dat er eerder in dit topic wat vervelende ervaringen waren gepost waarbij er bij de koper dan ‘ineens’ vlekken op het artikel zaten. Met de zoekfunctie kwam ik deze post van @Bertie tegen maar er waren er volgens mij meer.
Maar als het gewoon een normaal nieuw account lijkt zou ik het ook gewoon sturen eigenijk.

Krijg je als koper dan ook een review als je dingen koopt?

Ik koop alleen maar en verkoop niet, maar ben wel een betrouwbare koper haha.

3 likes

Ja, ik weet nooit wat voor review ik dan moet geven dus 9 van de 10 keer geef ik niks. Tenzij de communicatie heel goed was ofzo

Ik ben zo’n koper. Ik had ooit wel een Vinted profiel (en reviews) maar in het land waar ik nu woon is Vinted pas net gestart. En ik moest een nieuw profiel aanmaken, kon mijn oude profiel niet meenemen. Dus ik heb nul reviews, en ik verkoop ook niks op dit moment. Ben toch wel een echt een ‘normale’ koper verder :smile:

Ooh ik zie nu dat ik 5x een 5-sterren review heb. Nou top. Ik weet ook nooit wat ik bij verkopers moet zeggen dus doe dan 5 sterren + perfect. Zie dat ze dat bij mij ook hebben gedaan

Sorry ik dacht dat je andersom bedoelde. Als verkopende partij.
Als iemand van mij koopt vind ik dat prima.

1 like

Dat was bij mij dus ook. Maar opzich iemand moet ergens beginnen met kopen/verkopen

Maar ik het het gewoon slim gedaan, ik heb alles gefilmd voor bewijs.
Dus de schoenen fimen dat ze echt zijn, hoe ze eruit zien op dat moment , dat ik ze in de orginele doos stop, dat ik er een vuilniszak omheen tape etc.
Dan heb ik bewijs dat ik alles goed heb gedaan.

Dat doe ik tegenwoordig standaard bij duurdere items, gewoon een filmpje maken dat jezelf ziet met inpakken. En bij marktplaats ook als ze kopen en verzonden willen hebben met kopersbescherming

6 likes

Ja inderdaad, heb nu 1 review gekregen als koper, terwijl ik de verkoper wel altijd braaf een review geef

2 likes

Ik kwam op marktplaats een verkoopster tegen met een aantal producten waar ik wel interesse in had. Dus ik stuurde een bericht om te vragen welke prijs ze in gedachte had voor de drie producten samen. Antwoord: ze staan te koop voor 35 euro ps. Doe een bod van meer dan 3x35 en ik zal erover nadenken.
Oke laat maar zitten :joy:

11 likes

Vinted maakt telkens DHL labels met mijn huisadres, terwijl ik een afhaalpunt selecteer. Hebben meer hier last van?

Ja vandaag voor het eerst. Was helemaal verbaasd dat het pakketje thuis werd bezorgd

1 like

Ik heb via vinted foundation gekocht in een bepaalde kleur. Nu is hij binnen en is het een totaal verkeerde kleur. Verkoopster beticht mij er nu van dat ik probeer op te lichten. Ik lees ook dat als ik het retour wil sturen de kosten voor mij zijn?? Iemand hier ervaring mee? Heb niet echt zin om dan weer kosten te betalen…

Edit: het is dus een andere kleur dan in de advertentie stond…

Dan mag je het volgens vinted richtlijnen terugsturen, maar de kosten voor het retourneren zijn wel voor jou. Tenzij de verkoopster het wil betalen, maar dan moet je dat onderling regelen. Dus dat is best gedoe en ik vermoed dat ze dat niet wil gaan doen

1 like

Ik heb Homerr al 1,5 jaar uitstaan want altijd gezeik en haat het. Nu is blijkbaar sinds gisteravond ingesteld dat je Homerr niet meer uit kan zetten. Heb nu al 4 dingen met Homerr verkocht vanaf toen, hate it :no_mouth:

Edit: en waarom kiezen mensen ervoor en nee niet voor duurzaamheid maar omdat het 3 cent scheelt, vervolgens kan je er een maand op wachten

Ben jij ooit wel eens uitverkocht? :smiling_face_with_tear:

19 likes

Nee zolang je blijft shoppen niet, is wel een niet zo’n goede verslaving van mij hoor

Ik heb met homer eerlijk gezegd alleen maar hele goeie ervaringen haha. Zowel als verkoper als koper.

4 likes