Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oke dan zijn ze misschien in de tussentijd wel wat verbeterd. Mondial is tegenwoordig ook heel traag dus wat dat betreft haha

1 like

Ik begreep dat ze even problemen hadden met de hoeveelheid pakketten in combinatie met de hoeveelheid personeel. Zeiden ze op mijn afhaalpunt. Nu valt het de laatste tijd echt mee met de levertijden.

Oh ik had wel goede ervaringen met Homer (behalve dan hoe traag het is) maar nu zijn ze een pakket wat ik verstuurd heb kwijt, ik krijg blijkbaar 20 euro maar de verkoopprijs was een stuk hoger dus daar ben ik niet zo blij mee. Is me met post nl nog nooit gebeurd geloof ik. Maar misschien is dat een risico met alle bezorg services die Vinted gebruikt, geen idee. Voor 20 euro had ik dit item nooit verkocht dus wel erg jammer zo.

De ‘verzekering’ verschilt per postbezorger dus let daar goed op als je iets duurs koopt. Volgensmij heeft DPD en UPS de hoogste verzekering en Mondial en Homer de laagste. Het is ergens te vinden als je googelt (maar t is wel een doolhof)

1 like

3 likes

Ik kwam er gister achter dat mijn pakketje naar Frankrijk nog niet is opgehaald, ik kan in de app alleen niet meer zin wanneer die is aangekomen (waarom staat er geen datum bij -_- ). Maar sowieso een week al, dus ik stuur een bericht zegt ze ja het is naar een ver pakketpunt gegaan dat had ik niet opgegeven. Ok? Haal het gwn op

3 likes

Hier is het laastst ook naar een pakketpunt 25 km verderop gegaan ipv die hier om de hoek.
En ze willen niet onderling verzenden. Echt niet dat ik dat ga ophalen

1 like

Ja das kut maar snap eigenlijk niet dat je het dan niet ophaalt, zo zonde dat dat weer helemaal terugmoet dan

Tenzij je er niet kan komen ofzo.

Is het met Mondial relay?
Want daarvan had ik laatst ook een pakketje bij een pakketpunt 2 uur hier vandaan liggen. Dat ga ik niet zomaar even ophalen maar dat hoefde ook niet want het werd alsnog naar mijn postpunt verstuurd, duurde alleen een tijdje.

3 likes

Ik heb ook met monreal relay gehad dat ze het naar een pakket punt sturen waar ik niet kan komen.

Oke lichte paniek, ik heb iets gekocht en betaald via Vinted. Betaling is afgeschreven via Ideaal, maar de koop lijkt niet goed voltooid.
Iemand ervaring?

1 like

Dan wordt de koop geannuleerd en krijg je het geld vanzelf teruggestort. Heb ik ook wel eens gehad, klanten service gaf aan dat je dan waarschijnlijk in het proces te snel “terug” bent gegaan

3 likes

Oke dus kan ik het item opnieuw, “rustiger”, alsnog kopen? Het is niet goedkoop haha maar wil het wel graag

1 like

Ik denk het wel. Maar als het niet goedkoop is zou ik wel ook even contact opnemen met de klantenservice van Vinted. Die reageerde bij mij echt binnen een dag

2 likes

Oke thanks! Ik heb het erop gegokt, dus hopen dat het goed gaat, maar zal vast wel :crossed_fingers:t3:

Edit: inmiddels ook Vinted gecontact en heb de bevestiging dat het teruggestort wordt.

6 likes

Fijn!!

2 likes

Ik had zo’n leuke koper via Marktplaats daarnet! Ze kwam op de fiets naar me toe met haar papegaai voorop op het stuur. Echt een leuke verrassing.

56 likes

Dit is echt goals

1 like

Ik zou dit echt fantastisch vinden, maar ik ken ook (best veel) mensen met een vogelfobie. De durven een huis niet eens in als er een parkietje is :joy: haha ik denk dat die gewoon niet open zouden doen als ze zagen dat er een papegaai bij was.

1 like

Kan iets verkopen op marktplaats ooit een keer normaal gaan?

• Ja het is me weleens overkomen dat het een keer goed ging
  • Nee onmogelijk

0 stemmers

Ik heb er weer wat dingen opstaan en het is zo vervelend, ik krijg geen reactie, mensen zeggen “ik kom hem vandaag ophalen!!” (en kunnen dan ineens pas over twee weken) dat ik weer denk laat ook eigenlijk maar?

1 like