Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb een beetje een vreemde interactie gehad met iemand (zonder sterren) die nu iets gekocht heeft voor volle prijs. Het gaat om een merk product dus groot bedrag. Ik vertrouw het niet helemaal en twijfel om het te annuleren. Of zie ik nu risico’s die er niet zijn?

Edit: op Vinted

1 like

Oeh ja ik zal ook annuleren.

5 likes

Ik heb net voor het eerst besteld op vinted en ben nu helemaal dit plaatje haha

Maar het moet uit Portugal komen en gaat volgens mij via Mondial Relay dus ik probeer mijn verwachtingen een beetje bij te stellen haha weet iemand waar ik een beetje op moet rekenen? Een paar weken, een maand? Vinted is zelf erg positief met 3-5 werkdagen.

8 likes

Kun je op Vinted ook op locatie zoeken?

1 like

Oh dat zou helemaal mooi zijn!

4 likes

Je kan het als zoekterm wel gebruiken, maar volgens mij niet selecteren op plaatsnaam!

3 likes

Hangt er echt heel erg vanaf, het is vaak geluk of pech. Soms een pakketje uit Spanje binnen 3 dagen en soms 3 weken. Portugal duurt over het algemeen wel het langst maar als alles normaal gaat dan gok ik max 1,5 week.

2 likes

Als je het niet vertrouwd zou ik het niet doen. Gewoon je gevoel erin volgen en niet het risico nemen. Het gaat om een merk product dus dan zou ik sowieso extra opletten.

Nog even update over de terugbetaling van Vinted. Ik heb nog niks ontvangen of gehoord :unamused::unamused:
Vind het heel vreemd. Denk eigenlijk niet dat het iets technisch is, maar waarschijnlijk gewoon personeels te kort of iets dergelijks.

1 like

Het verbaast me echt hoe tering dom mensen zijn op Vinted. Ik heb een vintage burberry trench online staan maar ben dat ceintuur kwijt. Staat gewoon netjes in de omschrijving. Krijg ik er vragen bij ‘maar de ceintuur is kwijt?’ Ja domme trut dat staat er letterlijk
Of vragen ‘sta je open om in prijs te dalen?’
WAAROM DENK JE DAT IK ANDERS BIEDINGEN HEB AANSTAAN?
Aan de andere kant geniet ik er ook wel een beetje te erg van om die trut op Vinted te zijn :smiling_imp:

5 likes

Nou ja, die vraag over biedingen vind ik niet zo raar, aangezien je dat niet uit kan zetten, en er veel verkopers toch echt een vaste prijs hanteren

6 likes

Ik heb ook nog steeds niks terug. :grimacing:

2 likes

De vraag van mensen, is het nog te koop? JA DAAROM STAAT HET EROP. En als ik met ja antwoord de vraag, mag ik het dan kopen? :dizzy_face:

Ik vraag dit ook wel eens. Maar dan vooral als er iets er bijv. al 2 jaar opstaat en die persoon al meerdere recensies heeft waarbij het artikel nooit is opgestuurd. Dan leg ik liever even contact voordat het zo’n heen en weer geschuif met geld wordt.

5 likes

Ja dan snap ik het wel! Bij mij was het op Vinted en heb alleen maar 5 sterren recensies.

Ik verkoop de laatste tijd best veel via Vinted maar ik heb nu een koper via Homer, en ik krijg geen digitaal label, maar een label dat ik moet printen? Kan ik dat gewoon digitaal laten scannen of moet dit per se op het pakket geplakt worden?

1 like

Gaat die naar het buitenland? Alleen binnen NL kan je scannen vanaf telefoon, voor bijv Frankrijk moet je volgens mij wel printen en 1 label in je pakket doen en 1 erop plakken.

1 like

Ja klopt! Dat verklaart een boel inderdaad. Ik verkoop gelukkig niet zoveel via Frankrijk dus een keer printen vind ik niet erg, maar vond juist die digitale labels ideaal

2 likes

Ugh ik heb een paar schoenen gekocht waar ik al lang naar op zoek was alleen nu zegt de verkoper dat er geen Homerr punt hij haar in de buurt zit. Ze wil dat ik een andere verzendmethode kies maar hoe dan. Label is al aangemaakt en ik heb ook geen zin om te annuleren en dan nog een keer te moeten betalen.

2 likes

3 weken and counting. Ik wil mijn 50€ terug :tired_face:

2 likes

Ja dat is kut want je kan homer dus niet meer uitzetten geloof ik? Ik moet daar ook echt voor uitwijken naar de rand van de stad, gezeik

1 like