Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ohh doe je dat ja? Laatst vroeg iemand aan mij of ze 't mocht reserveren voor 't einde vd maand, jaaa daaag? En dan uiteindelijk toch niet kopen zeker.

2 likes

Omggg
 wat heb je gereageerd.
“Ik zie dat die vriendin van jou hele leuke beauty boxen verkoopt :slightly_smiling_face:”

7 likes

Iemand op vinted verkoopt allemaal tweedehands babykleding van het merk ‘early days’ voor prijzen van rond de €20. Early days is gewoon van Primark :roll_eyes: no way dat je daar €20 voor een boxpakje in maat 74 betaalt, en al helemaal niet tweedehands. Kan me er echt aan ergeren dat mensen dit soort dingen proberen.

5 likes

Ja, dat zie je echt vaak! Zo raar

1 like

Vinted heeft nu UPS toegevoegd als standaard verzender en die kan ik niet uitzetten. Ik heb geen UPS punt in de buurt. Hoe irritant is dat?!

Ik heb voor het eerst iemand geblokkeerd. Stelde zoveel vragen en wilde zoveel extra foto’s hebben. Het staat er voor habbekrats op.
Ik ga alles uitzoeken en naar de kringloop/leger des heils brengen, klaar mee.
Alleen wat duurdere spul erop.

5 likes

Ja zo irritant! Zag het gister ook. Bij mij zit zo’n punt ook niet in de buurt zo irritant :tired_face:

Ik zit nog te broeden op een gruwelijk goede comeback Ăłf om haar blokken.

2 likes

Mijn koper had coronaklachten en is nu, een tijd later, onbereikbaar.

Hopelijk niet dood.

Zeg dan gewoon dat je interesse weg is

2 likes

Wat ga je doen als iemand UPS selecteert? Ik heb alles wat ik te koop heb nu maar verborgen :face_with_raised_eyebrow:

Denk dat ik het in de advertentie erbij zet en hopen maar dat niemand het kiest haha

3 likes

Mensen die lager bieden. En dat je dat bod dan accepteerd en dan ze het vervolgens niet kopen

4 likes

Heb geboden op iets wat mijn kind van zakgeld wil kopen. Er wordt nu niet gereageerd op mijn biedingen (ik ben trouwens de enige die bied) en ook niet op mijn berichten. Super irritant.
Ik heb nu mijn biedingen weggehaald, misschien dat ze dan reageert.

1 like

Ik negeerde zelf eigenlijk altijd biedingen die ik (veel) te laag vond, was anders echt veel werk. Niet heel vriendelijk, maar de keren dat ik wel iets stuurde van “sorry, vind je bod te laag” kreeg ik zelf ook nooit reactie dus zag het nut ook niet zo. Weet niet of het verschil tussen de vraagprijs en je bod erg groot is?

Ja dat snap ik, dat doe ik zelf ook wel eens.
Het speelgoed waar ik op bied kan niet zo makkelijk opgestuurd worden, dus het is een vraag en aanbod kwestie. Ik zit op eenderde van de nieuwprijs, vond dat zelf netjes. En dat is wat kind wil besteden.
Ik heb ook gevraagd wat ze er minimaal voor wilt hebben en ik ben de enige bieder

Sorry een beetje off-topic want geen ergernis maar aangezien hier veel Vintedgebruikers zitten, hoe werk het precies? Give me alllllll the information want ik ben zo iemand die nogal een kneus is met online verkopen en dingen verzenden
 Ik heb tot nu toe enkel face to face dingen verkocht.

Je zet iets online, iemand koopt het, zij kiezen de verzendingsdienst, Vinted maakt een label, jij print het uit en plakt het op, brengt het naar de gekozen pakketdienst en klaar? Vinted bepaalt dan de verzending? En wie betaalt die en hoe wordt die meegerekend? Mag je gerecycleerde zakken etc als verpakking gebruiken? Wat met ontevreden klanten etc?

2 likes

Ja

Ja post nl is standaard die kan je niet uitzetten. Maar er zijn er ook een paar die je wel kan uitzetten als die postkantoren niet bij jou in de buurt zitten.

De klant betaald altijd de verzendkosten. Alleen bij post nl moet je even voorschieten maar dat krijg je later terug

Ja dat mag. Ik zou niet persee verzend materiaal gaan kopen. Alleen bijv iets van tape om dingen goed dicht te maken.

Ze kunnen aanvinken als ze ergens niet tevreden mee zijn. En dan kun jij met hun overleggen van hoe en wat. Ze kunnen bijv iets retouneren enzo.

4 likes

Ik heb net voor t eerst wat verkocht op vinted, heb nu al 20 dingen die ik zelf wil kopen. :nerd_face:

7 likes

Verkopers op Vinted die niks verzenden, niet op je reageren, wel online komen, maar wel 4 sterren hebben. WTF tut?! Hoezo kan je niet ff iets van “ok” zeggen?

2 likes

Update: de verkoper heeft mijn vriendelijke verzoek gelezen maar negeert het :-1: Wat ben je dan triest.