Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik weet ook niet waar het precies door komt maar op bepaalde momenten (nieuw seizoen en nu misschien vakantie?) is het steeds raak. Ik had zojuist ook weer alleen homerr en de thuisbezorgopties dus de verkoper gevraagd of ze de spullen 1 dag wil reserveren. Helaas willen mensen dat vaak niet.

Iemand stuurt me op Vinted een persoonlijk berichtje dat ze de top ontvangen heeft en echt heel mooi vindt.
Zet in haar feedback dat de top in perfecte staat is, snelle verzending en vriendelijke verkoper.

Aantal sterren: drie.:expressionless:

4 likes

Misschien is het fout gegaan? Ik had dit laatst ook bij iemand en toen heb ik een berichtje gestuurd. Bleek dat ze verkeerd had geklikt.

2 likes

Ja dit heb ik ook maar gevraagd inderdaad, gelukkig wilde ze dat wel. Ik vind homerr echt drie keer niks, gebruik dat iever niet, altijd gedoe.

@Zeezout ik ga dat de volgende keer proberen! Bedankt voor de tip.

1 like

Je hebt gelijk! Wat stom dat je dan wel een bundel kan aanvragen.

1 like

Ja je had gelijk! Berichtje gestuurd en verkeerd geklikt, ze had het aangepast. Heel netjes😊

7 likes

Hier heb ik ook steeds last van. En de meeste mensen kopen toch in de avond is mij opgevallen en dan kopen ze via Homer. En dan moet ik dat weer annuleren, want Homer zit niet bij mij in de buurt. Maar verzenden met Homer kan je ook niet uitschakelen, zo irritant! Sommige mensen worden ook echt boos erom. Laatst ook iemand die het niet vond kunnen want ze had zich er net op verheugd, ja euh sorry.

1 like

Was beter geweest als je homerr gewoon kon uitzetten inderdaad. Die homerr punten bestaan hier in de buurt ook altijd maar een paar weken en dan zijn ze weer opgeheven. Heb al twee keer gehad dat een pakketje onderweg was en dat in de tussentijd dat punt opgeheven was :sweat_smile: Pakketjes wel gekregen gelukkig.

6 likes

Ik zie wel regelmatig in beschrijvingen heel expliciet genoemd stasn datmensen nirt met homerr verzenden. Misschien kun je dit erbij benoemen zodat mensen dit niet kiezen en jij kinder vaak hoeft te annuleren?

Heb een keer wat duurs gekocht. Moest vanuit België komen en met mondial. Nooit eerder gebruikt maar de track and trace zegt dat het al dagen in het sorteercentrum ligt. Begin te denken dat ik gescamd word

1 like

Daar wordt vaak ook overheen gelezen. Ik heb staan dat ik enkel DHL wil verzenden. Maar ik had de ene na de andere Française die toch Mondial koos.

1 like

Ik heb afgelopen week drie Vinted-dingen binnen gekregen via Mondial en lagen allemaal 2-3 dagen bij het sorteercentrum. Maar allemaal goedgekomen dus!

Ik heb wisselende ervaringen met Mondial, wel eens gehad dat het heel lang onderweg was maar ook wel eens dat het er binnen 2 dagen was. Zolang het gewoon helemaal via Vinted is gegaan en het pakketje kwijtraakt krijg je volgens mij gewoon geld terug

2 likes

Ja zelfde wisselende ervaringen. Soms supersnel en soms ligt het inderdaad meerdere dagen in verschillende sorteercentra.

Volgens mij denkt iemand nu dat diegene door mij gescamd wordt :roll_eyes: Pakket 6 dagen geleden gestuurd met mondial relay
Allemaal in het Portugees (dus nog best een afstand)
Hola! Pakket komt niet aan??!!?@?!?@?@
Wat heb je tegen ze gezegd???!! (Ja bij het inleveren spreek ik inderdaad vaak persoonlijk met de bezorgdienst)
Heb je het wel verzonden!!!

Echt calm down. Het is 6 dagen geleden, er staat een verzendstatus, je zit op Vinted en niet op Zalando plus volgende dag bezorging.

5 likes

Heel irritant idd dat je tegenwoordig vanaf 16 alleen nog maar Homerr en heel soms Dpd kan kiezen. Het valt me trouwens ook op dat je sinds 2 weken geen Mondial Relay meer kan kiezen binnen Nederland? Dat was dan altijd m’n 2e optie.

Had net trouwens iets verkocht aan iemand uit Spanje en die koos Dhl? Blijkbaar ook nieuw

Ik heb donderdagavond iets gekocht uit Frankrijk via Vinted maar 0 reactie. Ze is een uur geleden nog actief geweest. Ze heeft 243 reviews.

Heb toch maar een berichtje gestuurd maar vind dat je na 4 dagen wel even zelf een berichtje kan sturen hoor.

2 likes

Maar wat had ze dan moeten sturen, wanneer ze heet gaat versturen? Of had je der iets gevraagd?

3 likes

Ik vind het raar dat je na 4 dagen (donderdag) gekocht) niet even laat weten wanneer je van bent het te versturen. :slightly_smiling_face: Je hoeft het echt niet direct te versturen binnen 1 dag maar vind het wel fijn te weten waar ik aan toe ben als koper. En mijn ervaring is dar de meesten dat wel laten weten.

3 likes

Ik stuur gewoon een berichtje als ik het verstuurd hebt. Vind mensen die erom vragen echt heel vervelend eerlijk gezegd, geeft me altijd druk dat het moet. Daarom zeg ik ook nooit vantevoren wanneer ik het ga versturen want soms komt het er niet van.

13 likes

Nja dan verschillen we daar van mening in, dat kan! Ik vind het niet netjes om iemand langer dan 3 dagen te laten wachten al is het maar een ik ben er nog niet aan toegekomen. Vind een beetje verwachtingsmanagement gewoon normaal.

4 likes