Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Argghhhh Fransen op Vinted. Ze heeft voor heel weinig geld een dure tas van me gekocht. Eerst al 100 vragen over gesteld voor ze hem kocht. Begint ze nu te miepen dat er een riempje ontbreekt terwijl dit duidelijk zichtbaar was op de foto’s en ook nog in de omschrijving vermeld stond. Dat riempje is ook helemaal niet nodig voor gebruik voor de tas maar als ze het per se wil kan elke kleermaker dat wel fixen. Ze dreigt nu helemaal met aangifte (?) doen bij Vinted :roll_eyes:.

5 likes

Als het in de omschrijving staat kan ze helemaal niks. Dus laat haar maar lekker contact opnemen met Vinted.

6 likes

Telt dat dan echt als bewijs? Wat raar. Jij zou nu ook gewoon een foto kunnen maken van een dichte envelop toch?

Wel echt zuur

Als ik een bod geaccepteerd heb op een artikel moet ik het dan reserveren totdat het gekocht is? Want anders zou iemand anders het ondertussen ook nog kunnen kopen toch? Iemand ervaring hiermee?

1 like

Ja same. Accepteer heel vaak biedingen en 9/10 hoor ik niks meer erna, dus ga daar niet aan beginnen.

Ah, oké, dank voor de reacties, ben ik weer wat wijzer. Ze heeft het intussen gekocht dus ben blij.

3 likes

Ik had een bod afgewezen. Krijg ik een berichtje ‘Wat jammer dat je mijn bod niet accepteert. Mag ik vragen waarom niet?’ :roll_eyes:

1 like

Dit is ook een ergenis van mij! Ik zet er ook altijd bij van reageer alleen als je oprecht geïnteresseerd bent. Dan krijg je alsnog een reactie van voor 5 euro kom ik het ophalen :unamused:

1 like

Ik had pas een keer dat die knop niet zichtbaar was! Heel vreemd. Toen heb ik de termijn ook maar laten verlopen, want ik had gewoon geen andere optie.

1 like

Ik vraag dan altijd vriendelijk of het bevalt. Vaak snappen ze dan wel de hint.

1 like

Iemand heeft afgelopen zondag na een week mijn bod op een jurkje geaccepteerd. Ik heb hem daarna gelijk betaald en ze zou hem zo snel mogelijk op de post doen, maar inmiddels is het dag vijf en begin ik een beetje te vrezen dat ze hem gewoon niet gaat sturen… Accepteer dat bod dan niet…

1 like

Haha ze had vandaag tot 14.00 de tijd en anders zou de koop automatisch worden afgerond. Kreeg uiteindelijk een melding dat het geld naar mijn Vinted portemonnee werd overgemaakt en daarna nog een boos bericht van haar dat ze hier niet mee akkoord was.

2 likes

Ik heb de laatste weken best wat dingen gekocht via Vinted en dat ging allemaal zo soepel, heel blij met de aankopen ook. Wat ik wel echt irritant vind is dat op Vinted de bezorgpunten soms niet beschikbaar zijn. 's Avonds zag ik dan bij alleen homerr, en 's ochtends (om 7 uur) stonden dhl en dpd er weer bij. Ik snap ook niet hoe dat zit, ik dacht eerst de openingstijden maar dat is het ook niet want die punten zijn om 7 uur om nog niet open.

Wat ik soms zie is dat er maar 1 optie beschikbaar lijkt te zijn, maar als je dan helemaal inzoomt zeg maar dat de andere opties erachter verstopt zitten!

1 like

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? De verkoper heeft mijn bundelaanvraag bevestigd maar ik kan de bundel niet kopen. Ze stuurde wel direct dit bericht:

Hallo als het niet werkt, kun je me je e-mailadres geven en ik stuur het via mondial relay en je kunt me het geld sturen via bankrekening
Ik heb dat 2 keer gedaan en het werkte erg goed en de koper voegde gewoon het geld van het verzenden toe.

Ik vind het nogal vreemd en heb dit nog nooit gehoord. Misschien omdat ze uit Luxemburg komt? Maar waarom zou ik verkopers te zien krijgen waarbij ik niet kan kopen.

1 like

Dont! Ik heb dit wel eens gezien in een filmpje dat iemand zo mensen scamde. Want dan hebben ze je mail en sturen ze nep mails van monreal enzo.

2 likes

Neeee niet doen!!!

3 likes

Ja ik had dat ook een keer met iemand uit Luxemburg. Niet gedaan inderdaad.

3 likes

@Luzarl @roeptoeter thanks voor de snelle reacties! Ik was inderdaad al niet van plan het te doen. Vind het wel echt vreemd dat ik geen optie heb om de bundel via vinted te kopen.

4 likes

Ik zou het ook niet doen ivm risico hoor, maar ik denk wel dat het klopt dat je verkoper er niets aan kan doen.
Ik kan ook nooit iets uit Luxemburg kopen, volgens mij is dat omdat er geen verzendmethodes beschikbaar zijn via Vinted tussen daar en NL. Ik denk dat als je de losse items bekijkt dat er ook geen ‘koop’ knop bij staat. Echt irritant dat je dan wel de kleding ziet.