Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja ik heb gelukkig wel een afspraak kunnen maken, maar vindt het vooral vervelend voor die andere partij die even op mij moest wachten (meerdere keren) hahah.

Gelukkig gaf de verkoper wel snel antwoord, misschien even om tips veagen qua meldingen hahahha

2 likes

Oh jeetje snap ik.

Nee vind t zo stom dat vinted steeds hetzelfde riedeltje blijft zeggen.
Toen ik erachterkwam ben ik gelijk naar pakketpunt gegaan maar de pakketjes waren toen al opgehaald.

Het is gelukkig maar 15 euro maar t gaat me vooral om t principe. Vinted verdient genoeg met de kopersbescherming en advertenties, dan kunnen ze het toch oplossen.

Heb het idee dat verkopen van meubels bijv steeds moeilijker gaat, zeker in vergelijking met vroeger?

Mijn eettafel heeft er heel lang op gestaan en van mn bank lijk ik ook moeilijk af te komen. Allebei nog in goede staat en mooi.

1 like

Oh ik heb de laatste tijd juist veel meubels verkocht op Marktplaats. Je moet alleen niet de hoofdprijs vragen

3 likes

Meldingen doen het bij mij soms wel en soms niet. Ik heb daarom ook emails aanstaan, dan mis ik het minder snel. Misschien is dat wat?

1 like

Ja dit! Geldt voor alles trouwens, ik koop heel graag tweedehands maar als het bijna niks scheelt ten opzichte van de nieuwprijs dan koop ik wel nieuw :woman_shrugging:

9 likes

Weet iemand met wat voor feedback Vinted komt als je hebt aangegeven een product in niet goede staat hebt ontvangen? Ze geven aan binnen 48 uur met een reactie te komen, ben benieuwd.

1 like

Dat je met de verkoper onderling een oplossing moet zoeken…

3 likes

Ik heb een pakketje verzonden en hij ligt al 5 dagen bij het afhaalpunt. De ontvanger is ook al een week niet online geweest op vinted.

1 like

Ah ze gaan uit coulance eindelijk mij en koper terugbetalen.
Heb echt zo veel berichtjes gestuurd.

En moest er vooral niet op rekenen dat dit standaard is bij vinted, ze doen het nu eenmalig om me tegemoet te komen.

2 likes

Weet niet hoe t precies zit, maar ik kreeg maar 2 dagen na aflevering bij pakketpunt om en op te halen en te laten weten of t product oke is.

1 like

Ik dacht dat er inderdaad een limiet aan zat en anders automatisch zou gaan. Vind het niet erg als iemand de tijd neemt die er is. Maar wel opmerkelijk dat ze ook niet meer online is geweest. Google zegt dat ze tussen de 2 en 15 dagen kan hebben. Dat het na 2 weken terug gestuurd wordt. Dus ik wacht af.

1 like

Ik: de broek is nu helaas te klein. Reactie van een geïnteresseerde: heb je ook een aan-foto??
:roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Zou kunnen toch, een oude foto van toen je m nog wel paste.

1 like

Weet iemand of je het label van mondial relay moet printen of kan dat ook digitaal gescand worden? Het gaat om een pakketje dat ik via Vinted heb verkocht.

Ik moet altijd printen

3 likes

Ik moet ‘m ook altijd printen.

1 like

Ik heb wat verkocht via Vinted maar kwam er tijdens het inpakken achter dat er een gaatje in de trui zit. Heb dit netjes aangegeven bij de koper en die wil (begrijpelijk) van de koop afzien. Iemand een idee hoe we dit nu het beste kunnen regelen? Want als ik het niet op de post doe dan wordt de koop geannuleerd maar krijg ik automatisch een 1 ster review toch? Dat zou ik graag willen voorkomen.

1 like

Ik heb ook eens een soortgelijke situatie gehad (lichte beschadiging), en heb het gewoon opgestuurd en vervolgend gevraagd of ze me een tikkie wilde sturen zodat ik het kon terugbetalen.

1 like

Je kunt zelf de koop annuleren. Ik lees dit op vinted:

• Om automatische negatieve feedback te voorkomen of om deze te wijzigen, wacht je tot de bestelling automatisch wordt geannuleerd, of informeer je de verkoper/koper voordat je de bestelling annuleert. Zo kun je samen tot een overeenkomst komen. Hierna kan het andere lid de automatisch gegeven feedback op jouw profiel bewerken.
1 like