Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Update: ik zit beetje rond te kijken weer, heeft hij ze gewoon opnieuw te koop gezet maar dan duurder. Hij heeft ze dus helemaal niet opgestuurd, wat een leugenaar. :weary: En er staan nu bijna geen andere van meer op.

1 like

Wtf :triumph: ik snap wel dat je het aandurfde trouwens met zoveel reviews en 4,5 ster.
Ik heb mn concepts van StockX, ging best snel allemaal. En ze staan ook wel veel op fb groepen

1 like

Lol moet opeens de verzendkosten zelf betalen :joy:

2 likes

Je gelooft het nooit maar kimonomens heeft me een bericht gestuurd dat ze het van de week gaat ophalen. Maar of dat echt gaat gebeuren ga ik maar niet echt vanuitšŸ˜…

4 likes

Ik kan niet meer tegen marktplaats mensen. Dan zet je iets erop, nieuw, en in verhouding lage vraagprijs. Oh en er staat: alleen ophalen. En dan krijg je vet veel berichtjes van mensen die het voor een fractie van mijn prijs incl verzendem willen kopen. Neeeee!

En iemand anders vraagt: hoeveel wil je voor deze 3 items samen hebben? Ik: 50 euro. Wil ze het voor 40. Zucht… dan had ik toch wel 40 gezegd?

Word hier zo chagerijnig van (en ja ik snap die mensen ook wel hoor, maar ik ben gewoon een chagerijnig kreng)

5 likes

Vraagje, misschien weet iemand hier het. Ik heb een bundel gekocht en ontvangen maar 1 artikel ontbreekt. De verkoper wil mij de prijs van het artikel teruggeven. Kunnen we dit via Vinted regelen? Ze wil dus korting geven op de bundel na verkoop.

Nee dat kan alleen buiten Vinted om via een tikkie oid.

1 like

Dat is minder handig. Gaat om iemand uit Frankrijk dus een tikkie zal lastig worden denk ik. Dankjewel voor je antwoord!

Misschien dat ze een ā€˜nep’ product van jou zou kunnen kopen via vinted voor die prijs en dan als verzendoptie aanklikken dat je het persoonlijk aan elkaar geeft (zodat ze geen loze verzendkosten betaalt). Dan is ze alleen wel die koperbeschermingskosten kwijt maar dat is het. Ja of gewoon via PayPal oid.

4 likes

Je kunt voortaan ook een soort tikkies sturen met PayPal. Heb ik eens met een verkoper vanuit Spanje gedaan.

1 like

Dat is ook een goed idee! Ga het voorstellen. Dankjewel!

Joke’s on me, pakket is kwijt :clown_face: en DHL doet geen moeite om hem te vinden. Adresgegevens zijn niet gekoppeld dus zeer kleine kans dat ie nog boven water komt. Echt janken dit.

2 likes

Ik heb net weer iets verkocht en wil het gewoon nu meteen verzenden zodat ik ervan af ben maar het pakketpunt is natuurlijk pas dinsdag weer open door Pasen. Echt een stomme kleine ergenis van me haha, ik zet wel een herinnering in m’n telefoon voor dinsdag.

Ik ontving vandaag een doos met glazen zonder iets van bescherming. Ze had ze gewoon los in de doos geflikkerd. In honderd miljoen stukjes natuurlijk haha. Wel mijn geld teruggekregen via Vinted, maar de verkoopster vond het de schuld van Homer want ze gaan zo ruw met pakketten om. Ben blij dat ik mijn geld terug heb gekregen, maar vind het ook echt zo zonde.

7 likes

Haha wat denkt zo’n iemand? Dat dat wel heel aankomt? Zelfs al gingen ze er voorzichtig mee om, dan was het nogal een risico.

Ik wil iets ophalen via mp. Maar die persoon alleen maar op hele onhandige, specifieke tijden? Vandaag 17:10, volgende week 9:30 of die dag ervoor om 9:15? Heel bijzonder. Laat maar zitten dan :grimacing:

Stond er tenminste iets van een ā€œfragileā€ sticker oid op?

1 like

Nee haha maar dat had ook echt geen verschil gemaakt. De glazen lagen gewoon los in de doos dus schoven gewoon tegen elkaar aan.

2 likes

Nou, ik denk niet dat ze daarmee akkoord gaan :smile:

5 likes

Ik heb Vinted nog nooit gebruikt maar het is natuurlijk wel makkelijk praten vanuit hen om de verantwoordelijkheid bij jou en zo’n afhaalpunt/bezorgdienst te leggen.

3 likes

Je kan toch na afloop aangeven dat er iets niet goed is? Ik denk niet dat een pakketpunt het oke vindt dat jij daar een pakketje opentrekt om het vervolgens daar geopend achter te laten als het niet klopt? Dan maak je van jouw probleem, hun probleem.

2 likes