Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oh dat is heel snel.

@luipaard: Air Max 1’s Concepts. Ja 103 reviews 4,5e ster daarom vertrouwde ik het wel. Maar ik ga niet nog een keer betalen voor ik het heb (via een nieuwe advertentie bedoelde hij), straks verstuurt hij me ook een lege doos :sweat_smile:

Pfff weer iemand die ?? stuurt omdat ik een halve dag niet reageer. Nu ga ik die app helemaal niet openen natuurlijk.

3 likes

Je kunt ook je foto’s in 1 post plaatsen ipv dubbelposten :slightly_smiling_face:

3 likes

Ben zo gefrustreerd. Ik had die nepkimono dus teruggestuurd naar Frankrijk. Hij ligt nu al een week op haar pakketpunt en vanaf dat moment negeert ze me. Ze komt wel constant online en leest alles.

Ik had Vinted een berichtje erover gestuurd, kreeg ik deze reactie dus ik vet blij.

Nou 48 uur later natuurlijk nog steeds niks gehoord, dus ik dat zeggen. Krijg ik opeens dit berichtje(van een ander persoon ook)

Dus ik vragen om uitleg, word al 2 dagen genegeerd nu. En van die bitch natuurlijk ook niks. Ik hoop zo dat dit goed komt en ik straks niet dubbel het geld kwijt ben omdat hij wordt teruggestuurd ofzo, dat kunnen ze echt niet laten gebeuren toch?:pleading_face:

Waarom moet alles altijd zo moeilijk en sloom bij die helpdesk ook… ook al iets kwijtraakt het duurt onderhand 2 maanden voordat je misschien een keer iets terugkrijgt.

2 likes

Oke en als ze het nou nooit ophaalt? Dan heb ik 11 euro extra betaald bovenop het bedrag van het product en blijf ik achter met niks behalve weggegooid geld?

2 likes

Wat een belachelijk systeem ja. Zo kun je dus als seller nooit het geretourneerde product ophalen? Klinkt echt een beetje als een loophole in de regels…

3 likes

Hoop echt dat ze hier niet mee wegkomt, dan word ik zo kwaad en kan ook bijna niet geloven dat ze dat gewoon zouden laten gebeuren…

2 likes

:expressionless: wat een grap

2 likes

Huh??? Maar daar gaat zij toch nooit voor betalen als ze nu al niet reageert of ben ik gek? Dus dit is inderdaad een loophole? Als iemand iets retourneert kun je het gewoon laten liggen bij het pakketpunt tot het terug gaat en dan ben je ervan af en hoef je nooit iets te betalen?

2 likes

Nee tuurlijk gaat ze dat nooit betalen… en ze gaat het ook nooit ophalen. Vinted doen graag alsof ze dom zijn altijd. En idd wat als zij het niet betaald krijg ik het dan alsnog terug of heb ik dan pech? Daarbij gaan hier weer weken overheen natuurlijk…

2 likes

Ik recycle wat ik heb, bewaar dan ook dozen maar ook bijvoorbeeld grote enveloppen en soms gewoon een plastic tas. Ziet er niet altijd super mooi uit maar voelt ook stom om nieuw verpakkingsmateriaal aan te moeten schaffen als ik toch al dingen heb liggen

3 likes

Ik heb een tas op vinted gekocht en de verkoopster heeft het vorige week woensdag al afgegeven (heeft ze ook bewijsje van gestuurd). Heb DHL thuislevering gekozen alleen de t&t staat nog staat op ‘pakket nog niet ontvangen door DHL’. Nu zegt ze zelf (uit België) dat ze het heeft moeten afgeven bij bpost en dat die het dan aan de pakketdienst meegeven. Iemand anders hetzelfde gehad en dat het langer duurde voordat hij als onderweg gemarkeerd staat in de t&t?

1 like

Whaha iemand zou vanochtend via MP iets op halen. Kwam natuurlijk niet opdagen. Ik stuur een berichtje; kom je nog? Ja ik kan het adres niet vinden. Ok nogal vreemd. Ja kan je het posten tegen verzendkosten.
Krijg ik net het adres…. Woont ze aan de hele andere kant van Nederland :joy::joy::joy::joy: ja nogal logisch dat je het niet kan ‘vinden’ dan :joy::joy::joy: die zat waarschijnlijk in haar eigen dorp te zoeken.

6 likes

Ja soms gaat die registratie niet helemaal goed. Ik heb wel eens een pakket ontvangen terwijl er in vinted stond dat het pakket nog niet was verstuurd. Voor de verkoper vooral vervelend, want na 7 dagen niet verzenden is het geld terug voor de koper en de verzender heeft niks. Dan moet je dat weer onderling gaan oplossen en is extra gedoe.

Ik zou voor de zekerheid vragen of de verkoper een verzendbewijs heeft (met dhl heb ik dat altijd per mail). En zelf moet je even in de gaten houden of je toch met een paar dagen het pakket ontvangt. Dan kan je zelf aangeven in vinted dat je het binnen hebt.

4 likes

Ja ik woon zelf in belgie en heb dit ook als ik iets via post nl verstuur. En dan duurt het een stuk langer voir het door vinted geregistreerd wordt. Normaal krijg je wel een verzend bewijs van b post

Oké thanks!! Ze had idd verzendbewijs gestuurd. En als het aankomt zal ik natuurlijk ook netjes voor zorgen dat ze haar geld ontvangt.

2 likes

pff krijg het gevoel dat steeds meer oplichters vinted ook hebben ontdekt. ze moeten wat strenger handhaven en bannen anders is het platform dalijk niks meer waard.
zelf gelukkig nog geen enkele negatieve ervaringen mee gehad!

3 likes

Ik had iets gekocht, krijg ik de vraag of ik niet een andere verzendmethode wil want dat is goedkoper voor mij. Nou ik had daar expres niet voor gekozen dus ik zei nee hoeft niet doe maar gewoon deze. Krijg ik zon bericht “nou hij doet heel raar, ik moet ineens jou verzendkosten betalen, kun je het opnieuw doen en dan andere verzendmethode?” Annuleert ze het gelijk.
Sure Jan, geloof het gelijk. Ik denk eerder dat je geen zin hebt om naar een bepaald pakketpunt te gaan maar zeg dat dan gewoon.

4 likes

Ga je het opnieuw bestellen? Ik zou echt de neiging hebben om het te laten zitten denk ik :laughing:

2 likes

Nee ik ben er klaar mee, maar had wel echt zin om het opnieuw te bestellen met diezelfde verzendmethode haha
Maar goed geen zin om dat voor niks te doen, annuleert ze het waarschijnlijk toch weer

5 likes