Marktplaats/Vinted

Ben bang dat je weinig kan doen.
Dat gelijk oversteken stelt sowieso vrij weinig voor als koper zijnde dan
Al stuurt de verkoper iets op en kan een t&t code laten zien, dan doet mp helemaal niks heb ik gehoord

ahh oké helaas lol

Ook als er niets in de doos zit? Of iets totaal anders dan wat je gekocht hebt? Daar ben ik altijd bang voor, maar zou in dit geval wel goed uitkomen haha.

Haha oke ik ben dus echt opgelicht door een of andere 16-jarige. Hij gebruikt gewoon z’n volledige naam en echte adres. Ik had 'm ff opgezocht op Facebook en op die foto’s lijkt hij echt hooguit 13, maar het zijn foto’s uit 2017. Hij heeft z’n volledige profiel openbaar staan, dus ik kon gewoon door z’n vriendenlijst zoeken naar z’n moeder en vader. Heb z’n moeder dus even een berichtje gestuurd dat haar zoon dit doet
 We zijn natuurlijk geen vrienden dus hoop dat ik niet in de spam terechtkom oid. Maar heb dus ook hun adres, dus desnoods kan ik haar nog een brief schrijven :joy:

10 likes

Waaaaauw :joy::joy::joy::sweat_smile:

1 like

omg ik ben zo benieuwd of je wat gaat horen:’)

1 like

"Hoi wil je dit spel ruilen voor dit spel?
“Hoi, nee sorry die heb ik al”
“Dan bied ik 20 euro, of is dat een onzin bieding?”
“Bij de advertentie staat 35 euro”
“Ik bied 30”
reageert niet meer
“Oke 35, waar kan ik het ophalen”


Somsssssss gaan dingen zo snel op marktplaats en soms zijn mensen zo irritant xD je wilt het, je zoekt specifiek in de buurt. nice try.

1 like

Hoe is dit afgelopen?

Gister had ik een mooie.

Krijg een bericht dat iemand een kast wil kopen en dan dezelfde dag ophalen. Top, doen we.
Wil ze eerst nog 500 foto’s van de staat van de kast, dus ik doe dat.
Zegt ze: Dan kom ik halen voor xx euro. De helft van waar die voor online staat dus. Dus ik stuur terug wat ik er minimaal voor wil hebben. Moet ze overleggen en hoor ik vervolgens 3 uur niks.
Na 3 uur dan eindelijk reactie. De vraag of ie hun auto past. Hoe moet ik dat weten en dat zou je toch moeten checken voor je de deal sluit zeg maar


Ben alweer helemaal klaar met MP

2 likes

hahaha ja herkenbaar, dan vragen ze dadelijk ook nog of je hem niet kunt brengen en of je hem ook even 3 verdiepingen hoger in elkaar wilt zetten en indelen :sob: :joy:

2 likes

Hahaha ja
 Al heb ik dit geval direct gezegd dat ik ook een kleine auto heb waar het toen ik het kocht ook niet in paste. Dus die vraag was ik voorđŸ’ȘđŸ»

2 likes

Ahh, nou ik kreeg via Facebook helaas geen antwoord van zijn ouders. Toen heb ik een brief verstuurd geadresseerd aan zijn moeder, maar helaas heeft hij die zelf opengemaakt. Toen kreeg ik dus weer een stom bericht van hem via marktplaats dat hij er niks aan kon doen, dat het m’n eigen schuld was, et cetera. Dus toen heb ik het maar opgegeven :sweat_smile:

1 like

Ik had een advertentie met daarin een partij spullen en helemaal uitgeschreven wat er in zit etc. Krijg ik een bericht van iemand ja kan je naar dit email adres mailen wat het allemaal is. Ik terug gestuurd staat in de advertentie. Krijg ik weer terug sorry niet gezien.

Mijn advertentie is zo een 6 A4tjes lang aan tekst met wat er in zit maar maakt niet uit hoor dat je te lui bent om te lezen.

Ik vind de mensen op marktplaats vaak zo onbeschoft. Reageren niet, grote mond etcetera. Ik verkoop steeds vaker en sneller ook via Marketplace van Facebook. Dan doen mensen dat toch niet snel heb ik het idee, want dan staat er immers info bij.

2 likes

Ja het is tegenwoordig wel echt een dingetje. Of je hebt aso dingen of je krijgt levensverhalen. Dan weet ik soms niet meer hoe ik moet reageren. Hoe gaat dat op Marketplace, dan met een tikkie of overmaken?

Hier zijn het tot nu toe alleen mensen uit de buurt geweest dus die komen aan de deur. En die laat ik vooraf betalen met een betaalverzoekje of gewoon contant aan de deur.

1 like

Iemand reageert op mijn advertentie op maandagavond 19.00 uur.
Ik reageer op dinsdag om 9.30. hoor een tijd niks, en krijg dan een bericht terug, ben al voorzien.
Ja joe, ik ben godverdomme Houdini niet met antwoorden.

5 likes

Omg wtf. Ik ben dus nu allemaal dingen via Vinted aan het verkopen.

“Ja bedankt voor je Nike hardloopschoenen die je 1x hebt gedragen, nieuwwaarde 120 en die ik voor 10 euro over mocht nemen. Er zat wat zand op de zool. Hier heb je 1 ster.”
“De broek valt anders dan ik dacht, afgaande op de foto, hier twee sterren.”
DE FUCKKK???

Ik geef echt altijd gewoon 5 sterren tenzij de service echt kut was of het product kapot o.i.d. Wat zijn dit voor nare mensen??? Geven jullie weleens om dit soort redenen een lage beoordeling?

3 likes

Ohhh dit heb ik nog nooit meegemaakt. Was al helemaal gekrenkt als ik 4 sterren kreeg
 Ik heb nooit 1 ster gegeven en gelukkig ook nog niet ontvangen.

Edit: ik geef ook altijd 5 en heb nog niks geks meegemaakt dat het stuk oid was

2 likes

Nee nooit. Ik geef altijd 5 sterren en zelfde riedeltje als review.
Als er echt iets met het product mis zou zijn, zou ik eerst contact opnemen met de verkoper.

2 likes