MastercheFF

Gewoon koken met mosselgroenten en bier en dan met friet. Niks geks mee doen. Drie keer laten opkomen. Ik wil het nuuuu :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

In pasta vind ik het zo lekker. Linguine/spaghetti koken, in een grote pan met deksel een aantal tenen fijn gesneden knoflook (mag je best genereus mee zijn) en een fijngesneden chilipepertje in genoeg olijfolie aanbakken, wat halve kerstomaatjes erbij, mosselen erbij, peper/zout, deksel erop, na een paar minuten opschudden. Eventueel een lepel pastakookvocht erbij. Dan de pasta bij het mosselmengsel voegen en goed mengen. Op je bord nog peterselie er op.

2 likes

Ik laat ze een dag van tevoren ontdooien in de koelkast. Ik haal ze uit de verpakking, leg ze op een schaaltje en dek het goed af met een stukje plastic. Voordeel is dat dan de uitgedroogde stukjes weer gehydrateerd worden. De eerste keer dat ik ze gebruikte kon ik ze niet allemaal gebruiken omdat er een paar uitgedroogd waren, of de randjes bijvoorbeeld. Nu gaat het een stuk beter!

Met wat ga je ze vullen? Ik ben op zoek naar recepten voor lekkere vulling :grin:

Deze pasta is echt mega lekker! Heb ik ooit getipt gekregen van @Bunnyslippers

4 likes

Thnx! Maar dan gebruik je dus wel heel het pakje?
Ik denk redelijk standaard, iets met kip, gember en bosui

Ik denk dat een metalen broodtrommel wel werkt, net als bij een koekblik.
Maar heb het nooit uitgeprobeerd.

1 like

Weet iemand toevallig een fijn adres in Midden-Nederland waar kweeperen verkocht worden?

Ja, ik maak altijd een dubbele hoeveelheid zodat ik ook een deel in kan vriezen. Ik heb alleen wel altijd of teveel vulling en te weinig vellen, of andersom :joy:

1 like

Je moet in ieder geval zorgen dat het brood helemaal afgekoeld is. Zodra het nog een beetje warm is gaat het condenseren in het bakje/zakje en wordt hij weer slap. Dan moet een zakje/bakje prima werken denk ik.

1 like

Oké dan ga ik het proberen in te vriezen :grimacing: thnx!

Ik leg ze op een bakplaat met een beetje maizena, dan invriezer tot ze niet meer zacht zijn en dan in een zakje. Werkt perfect!

1 like

Oké sos help😅

Ik maak een rijst bowl met biefstukreepjes, nu wilde ik daar zoetzure komkommer bij maken alleen is de witte wijn azijn op en ik weet even niet wat er nu bij te doen. Ik heb nog rode balsamico azijn, verschillende olie’s (oliën?:stuck_out_tongue_winking_eye:) ketjap etc. maar niet echt iets zuurs. Maar gewoon zonder iets erbij doen denk ik haha?

Heb je citroensap, vers of houdbaar? Dan zou ik dat gebruiken.

Het gerecht klinkt lekker trouwens!

3 likes

Ik heb een paar keer citroensap ipv witte wijn azijn gebruikt, werkte prima!

1 like

Oh wow, dat ik daar niet over nagedacht heb haha! Ik heb het net geprobeerd en het is perfect, althans, met azijn wel wat lekkerder, maar het is echt een prima alternatief.

Thankssss!!! @50193905 ook☺️

5 likes

@Bunnyslippers wacht nog steeds op je eenpansgerechten

3 likes

Oeh dank! Zijn dit vooral de Turkse winkeltjes?

2 likes

Wat ga je maken? Ik zoek nog inspiratie!

2 likes

Wat een vriendelijke manier om iemand iets te vragen.

1 like

Ik wil ze pocheren met honing, steranijs, kaneel, citroen en een vanillestokje. :yum:

2 likes