Members Only kwestie

Maar dan hou je toch alsnog de kwestie wanneer iemand toegang krijgt tot members only? Of hoe zie je dat dan?

Maar hoe kun je dan ooit lid worden?

Overigens ik heb nee gestemd omdat ik opzich wel vind dat het voor iedereen toegankelijk moet kunnen zijn. Maar daarna pas de reacties gaan lezen en vind opzich 30 dagen lid ofzo best een goede en het aantal posts zou ook wel iets omhoog kunnen. Een verplicht aantal likes vind ik wat gemeen want dan moet je dus leuk gevonden worden om lid te kunnen worden.

7 likes

Actieve leestijd lijkt me ook een goede criteria hiervoor

18 likes

Wel goed dat jullie hier over nadenken! Vroegah zat ik op een ander forum waar topics zoals wat je even kwijt wilt ed in een subforum waren geplaatst waarvan de geposte reacties niet meetelden in je totale aantal posts. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dan kun je daar de ‘spam topics’ in plaatsen.

11 likes

Dit vind ik een van de beste oplossingen, als zoiets iig mogelijk is!

4 likes

Is het mogelijk om iets te doen waarbij je kijkt naar het aantal dagen dat gepost wordt? Welk aantal posts je ook neemt als grens, je houdt denk ik altijd het risico dat mensen even snel gaan spammen om het te halen. Als je bijvoorbeeld op minimaal 30 verschillende dagen iets moet posten is de kans op echte bijdragen iets groter.

15 likes

Dat klopt maar mensen die spammen laten we sowieso niet toe, dat is best “makkelijk” te controleren. Gewoon even door de posts scrollen en de data en de inhoud bekijken; alleen soms hebben we het wel lastig met bepalen wat wel spam is en wat niet (denk dus aan die programmatopics).

Verder zijn we allemaal heel erg blij met jullie reacties en input!!! :heart:

7 likes

Ik heb me hier pas recent aangemeld dus kom er nog lang niet aan volgens mij, maar ik snap het heel goed. Met name de leestijd lijkt me handig als die mee kan tellen, want spammers zullen amper andere berichten lezen denk ik. En als je er eenmaal “bij hoort”, activiteit bijhouden zodat het niet meteen stil valt nadat je in members only zit. Het vraagt allemaal wel veel tijd en moeite van de moderators gok ik, maar indien nodig is er misschien/vast nog wel iemand die mee wilt helpen?

Edit: ik weet eerlijk gezegd niet of dit heel erg afwijkt van hoe het nu is? Misschien de leestijd alleen, maar ik vind aantal posts enzo wel OK, zolang die goed beoordeeld worden!

1 like

In tegenstelling tot wanneer niet? De eerste keer is MO ook ingesteld aan de hand van een verzoek van leden en gevraagd welke waarden we er aan zouden hangen.

1 like

Ik snap je reactie niet zo goed.

De eerste keer word je alleen beoordeeld op het aantal posts en of je niet spamt. Dat kunnen we nu ook doen èn dus ook actieve leestijd.

Ik denk dat @lula dit stukje bedoeld. Met ’ dat er nu goed over gepraat wordt’ lijkt het alsof je van mening bent dat dit eerder niet gebeurde.

1 like

Oh, dank je wel. Ik zit op mijn mobiel dus dacht dat op mijn laatste comment werd gereageerd.

Voor mij kwam de eerste keer dat het forum members only werd heel plotseling. Ik had het proces niet gevolgd/gezien en wist niet waarom ik opeens bepaalde topics niet kon zien. Dit keer wordt het naar mijn idee wel duidelijker aangegeven. Ligt ook aan mij, want ik keek eerlijk gezegd nooit naar de mededelingen. Nu doe ik dat wel

2 likes

Ik heb gelijk op ‘ja’ gestemd omdat er de laatste tijd wat meer mensen lijken te zijn die ietwat spammen om aan de 50 posts te komen maar ik kan me eigenlijk heel goed vinden in de post van @Eddie.

1 like

Ik vind het ook enorm storend dat mensen die posts proberen te halen om vervolgens alleen ‘lekker mee te kunnen lezen in die andere topics maar niet aan deel te nemen’. Maar… dat kun je niet echt checken toch?

3 likes

Ik ben al lid sinds augustus (en daarvoor een lurker) en lees heel veel mee en post iets als ik dat zinvol vind. Zit nu rond de veertig posts en dacht; jeej nu kan ik binnenkort de andere topics ook lezen! Ik zou het daarom jammer vinden als members-only naar bijvoorbeeld 100 gaat. Ik heb nog nooit een spam achtig bericht geplaatst en dan is het een beetje een “oh 50 posts haaaa Just a prank bro!” idee.

Ik begrijp ook wel dat members het een fijn idee vinden om het ‘exclusiever’ te maken maar het voelt voor mij een beetje dubbel.

25 likes

Ja dit vind ik een goede!

1 like

Ja maar hoe kun je dat meten dan? Dan zouden de mode dus alle berichten lezen. Ik vind dat het ook wel transparant moet zijn/blijven. Duidelijke regels.

3 likes

Inhoud is echter niet concreet en objectief en dat is wel lastig voor ons als moderators.

4 likes

Ligt eraan. We kunnen bijvoorbeeld inderdaad die tv topics niet mee rekenen. Dan maak je in principe ook al onderscheid op inhoud.

4 likes

Bepaalde topics niet mee laten tellen vond ik inderdaad een mooie oplossing, echter moeten we voorkomen dat wij subjectief gaan bepalen of we een berichtje wel of niet inhoudelijk genoeg vinden. Ten minste, zo sta ik er in.

7 likes