Members Only kwestie

Ja daarom zou ik dus liever topics uitsluiten en niet zozeer losse reacties. Blijft het voor ons ook beter en sneller te controleren. Maar goed, ik ben sowieso eerst benieuwd naar alle input van iedereen. Wellicht dat de wensen van de massa anders zijn.

Misschien heeft @anon25548216 nog een handig scriptje :joy:

Ik heb hetzelfde post nu heel weinig juist. Veel topics die member only zijn vond ik bij elle ook leukste om te volgen en om in te posten.

3 likes

Die admin2 is zo’n handige jongen! (Maar een scriptje maken kan wel denk ik!)

5 likes

is een hoop mogelijk hoor, wat dat soort dingen betreft

Dus er zouden regels moeten komen maar ook uitzonderingen? Maar dan krijg je toch hetzelfde als nu? Je moet aan de ene kant ook wel mee kunnen posten. En dan heb je wel inhoudelijke poste, maar niet veel. Dan kunnen we net zo goed op dezelfde voet mee doorgaan. Niets veranderen en alleen de ene regel aanhouden van minstens 50 posts.

Ik denk dat dit een goede is. Ook omdat velen zonder toegang nu aangeven dat ze daar meer zouden meeposten. Als het inderdaad zo werkt, is dit een goed mechanisme. En als het niet klopt, werkt het evengoed de andere kant op :).

1 like

@Eddie @Colaatje Voor de helderheid, we hebben inderdaad inzicht in welke mensen wel/niet actief mee blijven posten. Een heleboel van jullie zijn automatisch meegegaan naar MO toen we het instelden maar tegenwoordig krijg je een bevestiging met een toelichting dat je op den duur ook weer verwijderd wordt als je niet mee blijft posten.

4 likes

Hoeveel moet je dan mee blijven posten? Want ik post soms wel iets in MO maar wis ook wel weer dingen die ik er heb neergezet. Maar heb wel ruim 200 posts bijv.

Dan hebben we het over mensen die maanden tussen de 50 en 60 blijven hangen vooralsnog (totaal aantal berichten, niet MO). Dan lijkt het me duidelijk.

3 likes

Ik snap wat je bedoelt. Het maakt dan inderdaad niet uit welke regels er komen.

Lijkt me idd lastig te beoordelen! Al denk ik ook wel dat je nieuwe aanwas moet blijven krijgen en dat je wel moet voorkomen dat toegang krijgen een maandenlange auditie wordt en je haast een VOG moeten afgeven.

2 likes

Krijgen die mensen dan wel een ‘waarschuwing’ voordat ze eruit gegooid worden? Lijkt me dan wel zo eerlijk, wie weet zit er een hele goede reden achter. En wat zijn dan de eisen om weer toegelaten te worden tot MO? Is daar al meer informatie over?

4 likes

Ik heb het nergens gehad over mensen die niet posten maar wel meelezen, maar gewoon mensen die een tijd niet meer actief zijn. Dan kan ik namelijk wel een aantal goede redenen bedenken hoor. School, werk, vakantie, overlijden van iemand, break up etc.

1 like

omg ik ga binnenkort dus beginnen bij mijn nieuwe baan en dan hoogstwaarschijnlijk ook veel minder hier zijn/posten
mij dan nie meteen verwijderen he!!! :thumbsdown:

16 likes

Ja eens over opnieuw 50 non-spam posts. Ik denk ook niet dat het iemands insteek is dat iemand die de toegang tot MO ontzegd wordt, in de toekomst nooit meer toegang mag krijgen @May . Als diegene weer normaal meepost en opnieuw een verzoek doet, moet dat gewoon kunnen neem ik aan.

Als je het te druk hebt om het forum te lezen kun je toch ook geen members only posts lezen? :woman_shrugging:

5 likes

Daarom is mijn vraag ook of daar al duidelijke regels over zijn, aangezien iedereen weer wat anders vind natuurlijk.

Volgens mij gaat dit topic over een aanscherping van de regels van MO, niet over de toegangseisen voor iemand die ooit in MO zat en er weer graag in wilt.

Indirect wel. Als de aangescherpte regels inhouden dat iemand de toegang ontzegd kan worden, kan er toch ook in de ‘regels’ worden opgenomen dat de toegang opnieuw aangevraagd kan worden als iemand wel weer actief meepost?

Kunnen we niet een oplossing bedenken en die niet openbaar maken? Dus dat er bijvoorbeeld wordt ingesteld dat je vanaf 100 posts toegang hebt, maar dat niemand dat weet, dat het meer als verrassing komt

1 like