Menstruatie/PMS topic

Ja klopt en toch sinds ik een spiraal heb lijkt het toch echt meer te stinken op de een of andere manier? Lijkt ook vaak al een beetje oud bloed te zijn als t eruit komt

1 like

Ik had gisteravond naar aanleiding van dit topic mijn eerste menstruatieondergoed gekocht en nu ben ik 3 dagen te vroeg ongesteld. Mijn lichaam wil het wel heel graag uitproberen.

1 like

Ik ga voor het eerst in elf jaar (!!) tijd weer menstrueren en ik ben echt zo gefocust op elk signaal in mijn lijf, en bij alles wat ik voel denk ik oh het is begonnen, maar tot nu toe blijkt het steeds afscheiding te zijn. Wel echt tof dat er zoveel veranderd is qua producten sinds mijn laatste menstruatie waarbij ik eigenlijk altijd ob-tampons gebruikte. Menstruatieondergoed is al in huis!

5 likes

Ik word zo moedeloos van PMS. Het begint al ruim een week voor m’n menstruatie met 2 dagen pijnlijke en gevoelige borsten. Kan dan niet met de fiets naar werk want iedere hobbel doet zeer. Daarna last van verstopping en vreselijk moe en chago. En dat iedere maand weer opnieuw. 1 week PMS + 3 dagen zware menstruatie. Klaagpost maar ik vind het zo kut af en toe :frowning_face:

2 likes

Het is wel best wel lastig om endometriose echt uit te sluiten. Het kunnen ook hele kleine plekjes zijn die ze gewoon over het hoofd kunnen zien. En ook die kleine plekjes kunnen veel klachten geven. Mijn endo bekkenbodem fysio en arts behandelen ook vrouwen bij wie endometriose niet bewezen is maar die wel alle klachten hebben die erbij kunnen horen.

1 like

Ik zie dat wibra nu ook menstruatie ondergoed heeft voor €12,99. Heeft iemand die al geprobeerd?

1 like

Jemig ik werd vannacht wakker met echt extreme menstruatie pijn. Ik heb altijd wel last en heb dan ook wel een of twee dagen pijnstillers nodig maar dan gaat het wel. Maar vannacht heb ik echt liggen creperen en hielpen de pijnstillers amper. Extreem zweten, misselijk, overgeven en zo onwijs veel buikpijn. Ik schrok er eigenlijk wel van omdat het dus zo anders was dan normaal en ook echtttt geen zin dat dit vanaf nu elke maand is. Nu gaat het weer prima en is het gewoon zoals ā€˜normaal’. Is dit herkenbaar voor iemand misschien? En was het toen een uitzondering of gebeurde het vaker?

Toevallig had mijn partner dit afgelopen maand. Maakte me echt zorgen, zoveel pijn als ze had. Heb je heel toevallig recent corona gehad?

1 like

Online, ben nog niet in de winkel geweest. Linkje: Menstruatie slips - Wibra Nederland - Dat doe je goed.

1 like

Extreem paranoĆÆde nog wel, heftig :stuck_out_tongue_winking_eye:
Modibodi of lotties period. Modibodi is m’n favo, veel modellen.

2 likes

Woa Wtf is er mis met die huisarts.

Ik weet ook dat er bepaalde dingen zijn die je kunt eten/drinken om de symptomen wat te verminderen, en dat mediteren en sporten goed kunnen helpen tegen pmdd klachten. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een huisarts hebt die je wel wilt helpen

2 likes

Sorry voor mijn late antwoord, druk weekend, haha :smiley:

Seed cycling schijnt inderaad wel te helpen, hoe lang ben je daar nu mee bezig? Het schijnt namelijk zo te zijn dat je lichaam even de tijd nodig moet hebben om eraan te wennen.

Wat mij heel erg helpt is om tijdens de week voordat ik ongesteld word en de PMS/PMDD klachten het ergste zijn, meer (grasgevoerde) dierlijke producten te eten. Denk aan (rauwe) volle melk, meer biefstuk, eieren, allemaal natuurlijk biologisch of vrije uitloop. Deze zorgen ervoor dat je wat meer testosteron aanmaakt, wat in je week voor je menstruatie dipt. Voor de oestrogeen levels kun je meer soja producten eten, deze bevatten xeno-oestrogenen. Hiermee breng je wat meer hormoonbalans aan in de week dat je het het meest nodig heeft en kan helpen met de allerergste symptomen.

Ook kun je wat supplementen nemen als vitamine B en magnesium, of natuurlijk eten vinden die veel van deze vitamines en mineralen bevat.

1 like

Ik heb er twee en ben er wel happy mee! Een hoge slip met de maximale absorptie en een gewone onderbroek met medium ā€˜vermogen’. Maar heb geen vergelijkingsmateriaal.

2 likes

Oh dank je voor je reactie! Ik had nog weinig reviews kunnen vinden, maar nu ga ik er ook maar een halen om zelf te testen.

Sorry als dit al gevraagd is maar hoeveel stuks menstruatie ondergoed hebben jullie? Ik vind het best duur dus even inventariseren. Ik ben ong 4 dagen ongesteld, niet mega zwaar, denk 3-4 tampons per dag. En vind het niet erg om tijdens m’n menstruatie ook wat extra te wassen.

1 like

Ik heb nu een high (heavy) model, een classic en 2 Brazilian van snuggs. Maar dat classic model zit echt heel raar? Ik snap niet dat mensen dat fijn vinden. Hij is dezelfde maat als de andere, maar snijd mijn billen zeg maar echt in 2 helften ofzo? En heeft ook helemaal niet veel rek in de naden. De Brazilian(string) modellen hebben trouwens het kruis veel te ver naar achteren. Dus alsnog lekkage aan de voorkant. Dan denk ik heb ik zon rare anatomie ofzo daar beneden? Dat zou dan toch iedere vrouw hebben?

1 like

Nu zie ik deze voorbij komen, iemand ervaring mee?

Paar posts hierboven staat de ervaring van Bailey

1 like

Haha ik had een of andere Chippendale show. Viel het net op de 1e dag van mijn menstruatie 🫄 had geweeellldig kunnen zijn 🫠

Iedere maand weer die stomme PMS :cry: migraine, hartkloppingen, depressieve gevoelens, rugpijn,moe. En het vreemde is ik ben precies grieperig met keelpijn elke keer op dag 1 van m’n menstruatie. M’n leven ligt dan echt compleet stil, kan amper iets doen. Partner is gesteriliseerd dus neem niets van anticonceptie en heb 3 kinderen. Soms denk ik, ik laat liever alles verwijderen dan ben ik ervan af