Menstruatie/PMS topic

Mij lijkt het dus echt enorm stinken, maar sinds ik een koperspiraal heb stinkt mijn menstruatiebloed sowieso verschrikkelijk (vooral in combinatie met de geur van maandverband).

1 like

Ik vroeg me dezelfde dingen af maar durfde dit niet vragen. Dus bedankt :grinning:. En ook iedereen die geantwoord heeft bedankt!

3 likes

Jaaa dat heb ik ook sinds ik een hormoonspiraal heb, die geur die er af en toe van af komt :fearful: Geen idee waardoor dat nou komt eigenlijk. Al dacht ik dat het misschien was juist omdat het bij mij nu zo weinig bloed is en het er dan wat vaker uit komt als oud bloed zegmaar. alleen dat zou dan bij een koperspiraal denk ik niet zo zijn, daar word je niet minder ongesteld door toch? Eerder meer.

en het is nooit voorgekomen bij iemand (ook bij zwaardere dagen) dat het een beetje is doorgelekt bij je broek daar waar de onderkant van zo’n onderbroek zit zegmaar. en dan niet hevig doorlekken, maar dat het bloed daar wel lichtelijk is gaan zitten

dat vraag ik me dus ook af! heb dat weleens meegemaakt namelijk op zware dagen met maandverband :thumbsdown:

Ja, bij mij wel bij die van de Primark. Wel pas aan het einde van de dag. Bij Snuggs is dat me nog nooit gebeurd.

1 like

Omg ja een vriendin van me heeft deze! Ik heb 'm helpen in elkaar te zetten

1 like

Merk jij dat het ook helpt tegen de geur? Ik heb exact hetzelfde als jij en ben echt opzoek naar iets wat die muffe geur weg neemt.

1 like

@Lula waarom is dit verplaatst naar het menstruatie topic?

1 like

Ik vind niet-wegwerp dingen meer en sneller stinken dan wasbaar!

Daarom verwisselde ik elke keer als ik naar de wc ging maar dat moest ook wel met de hevigheid ervan.

Onderbroeken heb ik nooit geprobeerd want de absorptie van 2-3 tampons zouden mij echt nog geen eens een uur geven en elk uur een onderbroek verwisselen vond ik wat veel. Dus altijd combi gebruikt van wasbaar maandverband en een menstruatiecup. Een van de dingen die ik merkte door de overstap naar herbruikbaar was vooral dat je al menstruerend niet ruikt naar rotte vis wat ik altijd wel dacht “normaal” was maar nope, kwam gewoon door wegwerp.

3 likes

Ik kan geen cup gebruiken en doe ‘s nachts als ik ga slapen een wasbaar maandverband in de meest heavy onderbroek van modibodi (die kan 50ml/tot 10 tampons hebben) en weet dat ik altijd wakker wordt s nachts om te plassen. Dan doe ik t maandverband in een emmer water (zonder te spoelen want echt geen zin in s nachts). Misschien een tip voor de hevige bloeders onder ons :stuck_out_tongue_winking_eye: (al zou ik ook liever een cup gebruiken icm wasbare producten)

Oh die onderbroek zou me wat langer gered hebben dan maar ook niet bijzonder lang genoeg :grimacing:

Er was ooit een cuptopic op EGF maar geen idee of die hier nu ook is? Want destijds nog veel daar geholpen met cuppen. Dus mocht je dat toch overwegen wil ik best helpen. Ondanks ik ook genoeg momenten gekend heb nog waarbij het echt niet ging ivm de endo.

1 like

Nee ik probeer het ook niet meer, het is oké! Bij mij ook door endo!

2 likes

Ook helemaal prima! Lekker doen wat voor jou prettig is want beide is al kut (pun intended) kut genoeg.

2 likes

Ik heb het idee dat van die wasbare dingen dat ondergoed wel minder of minder snel stinkt, maar het blijft wel deels omdat t bloed dat eruit komt al stinkt zegmaar

1 like

Het is weer zover. Ik ben een paar dagen verwijderd van ongesteld worden. Mijn rug doet pijn. Ik heb zin om in mijn eentje een wijntje te drinken, een film op te zetten, een kaars aan te steken en mij lekker terug te trekken. :face_with_peeking_eye:

Bloed gaat pas stinken als het in aanmerking met zuurstof komt dacht ik. Bloed en de hele mikmak an sich stinkt niet.

@grace ik vind het zo erg voor jou en anderen die zo modderen met pijn. Zelf ook jaren gedaan en na heel veel artsen o.a. de diagnose endometriose gekregen. Misschien iets om je op te laten onderzoeken? :hugs:

Wat naar dan dat ze niks konden vinden om te verklaren dat je nu gewoon pijn hebt zonder aanwijsbare oorzaak. Het “zusje” van endometriose, adenomyose, was hier de boosdoener van krampen. Echt die krampen mis ik totaal niet en zou ik nog het liefste aan elke gyn geven die zei dat het normaal was en of ik me aanstelde :sweat_smile:

Heb je misschien ook nog andere “vage” klachten? Vraag het omdat ze het bij een internetvriendin ook verdachten en dat bleek achteraf toch iets heel anders zijn. Niet kwaadaardig, maar toch.

1 like

Ja klopt en toch sinds ik een spiraal heb lijkt het toch echt meer te stinken op de een of andere manier? Lijkt ook vaak al een beetje oud bloed te zijn als t eruit komt

1 like

Ik had gisteravond naar aanleiding van dit topic mijn eerste menstruatieondergoed gekocht en nu ben ik 3 dagen te vroeg ongesteld. Mijn lichaam wil het wel heel graag uitproberen.

1 like