Modetopic #2 (Deel 1)

Ja, dat mag wel zolang het product er maar in voorkomt. Erg misleidend inderdaad. Alleen de labels goed lezen werkt.

Het is deze

https://www.thesting.com/nl-nl/wollen-coat-grijsmelee-328153

Maar als er iemand hier weet of deze jas erg gaat pluizen dan hoor ik het graag. Heb het gisteren ook echt binnen 10 minuten gekocht.

Ik heb geen ervaring met deze specifieke jas. Maar zowel wol, polyester en acryl pluizen over het algemeen snel. Dus ik verwacht dat dat bij deze jas ook het geval is.

Mijn ervaring is wel positief met sommige mantels die bestaan uit een stoffenmix maar dan was het percentage wol wel hoger dan 10 procent.

1 like

Dit ook, ik had deze besteld, https://www.monki.com/en_eur/clothing/coats-jackets/coats/product.classic-double-breasted-coat-beige.0631964022.html, mn moeder heeft hem nou want ik vind me er toch als een klein kind erin uitzien die opa’s jas had aangetrokken. Maar 70 euro en heeft 39 procent wol zie ik nu net.

1 like

Ik heb 0 mode inzicht, kan dit bij elkaar of niet? Het is voor een beurs dus moet netjes zijn. Heb nog een zwarte blazer erbij en het gaat me om de kleuren/ patroontje


Ik ben nogal conservatief op het gebied van printjes combineren, dus vind het niet geslaagd.

17 likes

Kleuren zijn wat mij betreft goed en als jij je goed in voelt lekker dragen :relaxed:.
Misschien een van de twee patronen vervangen voor een effen kleur als je toch twijfelt?

Effen enkellaarsjes staan er denk ik wel leuk bij. Of een kleurrijke accessoires.

1 like

Of de jas gaat pluizen weet ik niet. Gemengde stoffen zijn zaak wel steviger dan ‘pure’ stoffen.
Ik zou hem zelf wel terugbrengen na tot deze ontdekking te zijn gekomen. 10% vind ik super weinig en voor 129 zou ik me afgezet voelen. In bijv de Zara zijn de wollen mantels niet veel duurder en wel van een hogere percentage wol. De kwaliteit is stukken mooier.

Deze is bijv 139 euro en 75% wol

3 likes

Heb je al eens naar Gabor gekeken? Zij hebben laarzen met xl en xxl schachten.

1 like

10% wol is sowieso niet heel warm. Pas vanaf 50% is het de moeite waard.

1 like

Heeft iemand ervaring met kledij van Sessùn? Ik zie zoveel mooie kledingstukken op hun site, maar die prijs houdt me echt tegen. :woozy_face:
Is het echt betere kwaliteit of betaal je vooral voor het merk?

Ik vind prints combineren wel een mogelijkheid, maar ik vind de kleuren van deze net niet goed combineren waardoor ik het een beetje een vaal geheel vind.

3 likes

Kleur, beige is saai. En het kan met de sweaters die je gepost hebt. Misschien is de elastiekband wel te zien met een overslagtop maar dat zou het enige zijn.

Misschien niet een tip die je zoekt. Maar ik heb zelf mooie tweedehands laarzen van clarks gekocht en de
schacht laten verbreden, dus wat elastiek ertussen. Gewoon eens om te proberen hoe dat bevalt en dat bevalt wel goed

1 like

Fuchsia, donkergroen, okergeel, petrol. Je kan met heel veel kleuren weg met dit. Geen witte sweater want dat zal dan niet matchen met het crème van je rok en dat is raar(vind ik).

1 like

Je kan op Vinted zoeken naar &otherstories sweaters. Ze hebben mooie in leuke kleuren en ze gaan lang mee.

1 like

Ik heb één trui van ze, die valt heel mooi en de kwaliteit is goed. Maaarrr, heb ook wel eens items gezien/gepast waarvan ik de prijs/kwaliteit verhouding niet zo oké vond (te duur en te weinig bijzonder qua kwaliteit en pasvorm enzo).

1 like

Heeft iemand toevallig een gouden tip voor mij?
Ik zoek een mooi tijdloos zwart leren jack, maar wil:

  • géén biker model
  • geen opvallende ritsen e.d.
  • wel iets met een kraag
    En ik draag hem als tussenjas… dus niet echt om binnen te dragen.

Liefst wel echt leer, heb nu een vegan variant maar ben niet zo blij met de kwaliteit (is na een jaar of 5 jaar op aan het raken).

1 like