Modetopic #2 (Deel 1)

Volgens mij was er nog geen nieuw topic geopend (de vorige is gesloten). Of ik kijk niet goed :see_no_evil: Anyway, bij deze dan een modetopic nr 2!

1 like

Welk jurkje is een leuker verjaardagsjurkje?
De eerste


De tweede

  • 1
  • 2

0 stemmers

Ik vind de onderste leuker. Misschien kun je even een poll toevoegen, dat is wat overzichtelijker :smile:

1 like

Ik ga binnenkort trouwen (geen Groot feestje alleen even handtekeningen zetten en dinetje), en zoek nog een outfit. Ik ben als ik ga trouwen 20 weken zwanger en vind het daarom lastig in te schatten wat me gaat passen. Ik houd niet zo van kant, pailletten en bloemetjes en draag het liefst wat eenvoudige kleding in mooie stoffen. Heeft er iemand aanraders/toevallig een goed jurkje gespot?

https://ivy-oak.com/collections/bridal Misschien zit hier iets leuks bij?

2 likes

Thanks! Ik vind ivy & oak heel mooi! Maar ik had er een bij moeten zeggen dat ik geen witte jurk zoek, maar gewoon een kek pakje :slight_smile:

Haha oké. Ik zal eens kijken of ik wat tegen kom!

1 like

Ik zit al weken te azen op dit bikinibroekje van de H&M. Maar telkens is mijn maat uitverkocht (36) en ik word er gek van. Soms staat de maat er tussen maar kan ik hem niet in mijn shoppingbag doen. Weten jullie toevallig een andere webshop waar ik een soortgelijk broekje kan kopen?

Heeft er iemand ervaring met de webshop Plein Publique? Ik zie er best vaak leuke kledingstukken, maar het is wel redelijk aan de prijs. Vinden jullie de kwaliteit/service goed?

Ik denk dat een witte blouse prima kan!

Ja inderdaad, ik zou nooit een witte blouse aandoen.

Lichtgeel, lichtblauw of legergroen staan leuk bij roze. Misschien werkt dat?

Ik heb laatst deze jurk van Guts en Gusto gekocht. (Love de naam Piet ook wel haha.) Ik vind het model fantastisch, maar de print/kleur is toch niet helemaal mijn ding en ik merk nu al dat ie daardoor in mijn kast blijft hangen.
Zou het goed gaan als ik hem zwart verf in de wasmachine met zo’n potje Dylon? Het heb hem pas een paar weken en nog nooit gedragen dus ik wil hem niet verpesten, dan verkoop ik hem liever zodat iemand anders er plezier van kan hebben.

Ik zou de bruid gewoon een foto sturen van de outfit en vragen of ze dat oké vindt. Ik zou als gast niet gek opkijken als een andere gast een witte top aan heeft.

Het is polyesther zo te zien en dat kan je geloof ik niet verven. Die Dylan potjes werken voor zover ik weet alleen op natuurlijke vezels. Bovendien zijn de naden soms met polyesther garen genaaid dus als je een katoenen jurk verft blijven soms de naden de originele kleur :grimacing:

Mehh ja daar was ik al bang voor. Van dat polyester zag ik net idd maar stiekem hoopte ik dat iemand ervaring heeft en zou zeggen dat het toch best kon haha. Hmm oke dan ga ik even verder bedenken wat ik doe.

Ik heb les gehad over vezels, stoffen en verven enz. en heb nog eens m’n cursus gecheckt en polyester wordt gekleurd met specifieke kleurstof in een specifiek milieu (met toegevoegde stoffen enz) dus zoals is gezegd zal het niet lukken om er zelf over te verven vrees ik

1 like

Ah jammer! Dankjewel voor het checken!

1 like

Hoe vallen de maten van de zara tegenwoordig?
Ik weet dat er altijd werd gezegd dat de maten klein vallen. Het is minstens 15 jaar geleden dat ik er een broek heb gepast, die viel toen inderdaad heel klein.
Ik wil nu een bestelling plaatsen en omdat ik ook altijd lees dat de klantenservice belabberd is (toch?) wil ik graag meteen de juiste maat bestellen.

Ik vind de pantalons juist iets groter vallen meestal, en de rest redelijk normaal tot iets kleiner maar niet extreem vind ik (strakkere broeken heb ik niet geprobeerd)

1 like