Modetopic #2 (Deel 1)

Ik zou dan een paar euro meer betalen en voor de Birkenstock Arizona gaan, die vind ik (persoonlijk) mooier, vind dit een beetje een niet mooie ripoff.

23 likes

Hahah huh maar deze rip-off zien er toch heel anders uit dan de echte. Zo’n cheap printje met van die studs

Vind deze echt wanstaltig sorry en het origineel wel mooi

4 likes

Ahja ik zag 70 euro maar dan is die bovenkant geen leer kom ik nu pas achter.
Naja hoe dan ook, mijn mening blijft dat ik deze nogal mwah, beetje een niet goed gelukte ripoff vind.

3 likes

Is het het waard om synthetische kleding uit te laten leggen? Ik heb een zwarte rok en pantalon die ik erg fijn vind en me goed staan, maar niet meer goed passen omdat ik wat dikker ben geworden. Ze zijn allebei de classic polyester / viscose combinatie en ik heb 0 verstand van mode/kleding/etc, dus ik ben bang dat het lelijk wordt als ik de taille uit laat leggen. Ik wil eigenlijk ook niet vervangende kleding kopen, ze zijn in prima staat verder en ik heb echt een hekel aan rokken/broeken kopen om de juiste lengte te vinden :smiling_face_with_tear:

2 likes

Lastig te zeggen. Ik zou op zoek gaan naar een goede kleermaker in de buurt en het daar voorleggen. Hopelijk zijn ze gewoon eerlijk.
Houd er rekening mee dat de naadtoeslag altijd maar iets van 1/1,5 cm is. Die kunnen ze natuurlijk nooit voor de volle 100% gebruiken dus uiteindelijk wordt iets in de breedte maar max 2/3 cm wijder. Misschien zelfs minder, afhankelijk van hoe het is gestikt. Is dat voldoende denk je?
En wat je vraagt kost meer tijd dan je waarschijnlijk denkt, dus het zal niet heel goedkoop zijn. Het kan zomaar zijn dat je voor het vermaken nog meer betaald dan het kledingstuk je ooit heeft gekost. Maar wel goed dat je op deze manier over je kleding nadenkt dus ik zou zeker naar de mogelijkheden informeren!

6 likes

Dankjewel voor je antwoord, goed om te weten! Ik had al zo’n idee dat het niet super simpel zou zijn, en ik weet ook niet of 2-3 cm genoeg is… Maar het is belovend genoeg dat ik toch maar op zoek ga naar een kleermaker die me meer kan vertellen als ik de kledingstukken mee neem

2 likes

Birkenstocks kosten natuurlijk ook wel wat omdat het goede kwaliteit schoenen zijn (erg orthopedisch verantwoord enz), bij de Bristol twijfel ik daar toch wat meer over

1 like

Jaaa ik haatte ze vroeger maar nu niet meer dankzij die nieuwere modellen. Ze doen ook vaak collabs met designers nu, ik zou de versie die ze met Proenza Schouler gemaakt hebben wel willen maar ik ga geen 400 euro uitgeven aan Birkenstocks :broken_heart:

8 likes

All star Hi of Low 70’s
Nike Air Max Waffle one
Hangt af van het jurkje maar ik vind vans ook leuk eronder.

2 likes

Ik vind vans slip ons leuk, lage vans era stacked en de gewone vans lo. Kan op elk jurkje wel. Gewoon zien dat je witte sneakers altijd wit zijn.

Dit kan niet :joy:

5 likes

Ik vind mn Stan Smiths ook nog steeds leuk onder jurkjes eigenlijk. Die kan je vaak ook overal in de aanbieding vinden.

5 likes

Voor een city trip, veel lopen, zijn dan de Teva originals goed genoeg, of zijn de midforms beter?

2 likes

Ik vind die dus helemaal niet lekker lopen en je gaat er ook zo in zweten. Voor zwemmen wel fijn. Ik zou dan eerder voor Teva Hurricane Verge gaan

3 likes

Ah thanks voor de tip.
Ander merk vind ik ook prima trouwens hoor.
Vind die midform net even iets mooier, de Hurricane is gelijk zo’n duidelijke wandelschoen :sweat_smile:

Ik heb deze en die vind ik wel leuk https://www.reebok.nl/club-c-double-schoenen/GW0854.html?cm_mmc=ReebokSEM_GPS--GS-OPT-NL-medium%20stock-Categories-SubBranded--SUBBRAND%20-%20%20lifestyle-_-PRODUCT_GROUP&cm_mmca1=NL&cm_mmca2=&ds_agid=58700007241876518&gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L_ZzS3ab5PIAb7Zp2zrIHoHjLgAseJy_wqch6wwVtIlTcnipabpktoaAgkLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Via rentepuntenwinkel ING had ik 35% korting dus waren maar €65

1 like

Ik heb zelf 3 weken door China gelopen met sandalen van Fred de la bretoniere. Had het zelf niet verwacht haha Ik had ook teva’s mee voor de regenachtige dagen, maar liep daar echt veel minder lekker op

1 like

Ik heb beide en ik vind het geen groot verschil. Midform is gewoon iets meer bouncy. Ik zou wel even inlopen want de bandjes kunnen een beetje stroef aanvoelen.

4 likes

Ik heb deze een tijd terug voor veel minder via een zalando korting gekocht, dus is evt een idee om ze daar in je mand te doen, want zie af en toe dat ze opnieuw afgeprijsd zijn

Zijn dat die leren met al die bandjes?

2 likes

Ja klopt. Zulke als hieronder alleen had ik met een kurken zool

4 likes