Modetopic #2 (Deel 1)

Ohh heerlijk en zo herkenbaar, dit gespreksonderwerp :heart::heart::heart::heart:
Dit is ook een van de redenen waarom ik zo’n hekel heb aan de Costes; die winkel is gewoon te duur voor de synthetische kwaliteit die geboden wordt. Ik vind het misdadig.

Overigens heb ik wel kwaliteitsverschil in synthetische stoffen opgemerkt. Ik heb een lerenjasje van Claudia Strater en tot mijn grote schrik bleek na weken de gehele voering van polyester te zijn, maar ik heb er echt nooit in gezweet. Ook niet als ik er een mouwloze top onder droeg. Ik denk dat het verkeerde labeltje er ingenaaid is :laughing:

2 likes

Viscose moet je altijd even strijken na het wassen, dan krijgt het weer z’n originele vorm!

1 like

Ahh dat is wel een goede tip. Heb alleen helaas geen strijkijzer (of ruimte daarvoor haha), zou een föhn of stijltang werken. :thinking: Werkt dit ook met terugwerkende kracht trouwens of moet het wel recent na het wassen zijn?

Oh ik strijk niet eens alles hoor. Ik heb veel viscose van vanilia en idd, dat komt altijd heel ‘compact’ uit de was, maar dat ‘sla’ ik dan uit, trek er een beetje aan en hang het op. Werkt prima :sweat_smile:
En ohja, bij tops doe ik altijd nog even mijn onderarmen in het lijf en dan beweeg ik ze uit elkaar om de top ook nog in de breedte op te rekken. (Ik zou een tutorial moeten opnemen. Is duidelijker)

4 likes

Ja, dat werkt ook met terugwerkende kracht!

1 like

Ik weet wat ik ga doen als de lockdown over is - naar mijn ouders met een stapel gekrompen kleding en hun strijkijzer confisceren :shushing_face:

5 likes

Kan misschien ook aan de verf liggen die gebruikt is?

1 like

Ik gebruik hier een stoomapparaat voor, die van Phillips. Echt ideaal want neemt weinig plek in, het werkt super goed en veel sneller dan strijken. Echt geen zin om te strijken hoor.

1 like

Heel goed uitkloppen wil ook helpen! Vaak kan ik het dan wel twee keer wassen voordat ik weer moet strijken.

Er bestaan ook strijkplanken voor op tafel. Misschien heb je daar wel ruimte voor?

1 like

Heeft iemand ervaring met het wassen en of verven van tencel? Het is een (relatief) duurzame stof, natuurlijk en draag heel prettig vind ik. Maar ik heb nu al bij 2 donkere kledingstukken witte/ lichte strepen na het wassen.

@Dombo dit kan ik beamen. Ik draag veel jurkjes en wijde broeken van viscose in de zomer. Ik hang het kledingstuk op een hangertje op de badkamer en ben echt snel klaar met stomen :ok_hand:

1 like

Ja ik heb dat gedaan en dat ging heel goed! De stof pakt de verf echt supergoed op. Gewoon met die zakjes (ben het merk ff kwijt) die je bij Kruidvat koopt.

Ik heb het ook met tencel gedaan nav die strepen. Dat kwam klaarblijkelijk omdat het dan te lang in de wasmachine blijft zitten. Eigenlijk moet je tencel direct na het wassen uit de wasmachine halen. Sinds ik dat heb geleerd ook nooit meer strepen gehad!

Ik ben op zoek naar mooie, zilveren sieraden. Hebben jullie een favoriete webshop met S925 zilveren kettingen en ringen? Ik hou vooral van minimalistisch en ik zit nu vooral te kwijlen bij de site https://www.pdpaola.com/ maar de ringen en ketting die ik op het oog heb zijn atm niet op voorraad dus als iemand nog tips heeft <3

Misschien zou in de eerste post een lijst geplaatst kunnen worden van o.a. zilveren sieradenmerken omdat deze vraag vaak terugkomt.

Wiezewasjes
Fashionology
Wildthings

lijstje van @kaasvlinder elders op FF
Bonbon boutique
Ivy & Liv
Riverstones
Eline Rosina
Moonloft
Catbird
By1Oak
The Boyscouts
Aurate NY
AEVA Amsterdam
Overload

En Etsy misschien? :slight_smile:

7 likes

Het direct uit de wasmachine halen werkt maar een beetje bij mij, de strepen zijn dan minder erg, maar zijn er nog wel.

Maar fijn dat verven goed werkt! Dat ga ik zeker proberen dan.

Dan heb ik inmiddels nog wat aanvullingen @Sibyl :
Monocrafft
Afra Amba
Anna Nina
By Nouck
Betty Bogaers

Groetjes van een zilver-lover :sunglasses:

2 likes

Ja klopt, het direct uit de was halen is om nieuwe strepen te voorkomen. Als ze er eenmaal inzitten is verven volgens mij de enige oplossing :confused: maar werkt wel goed dus :+1:

Toevoeging naast de rest; Vedder en Vedder, idd Etsy

2 likes

Oh ja ik bedoelde bij een nieuw kledingstuk, niet helemaal duidelijk geschreven.

Ik vind Saitee een hele leuke webshop voor minimalistische sieraden! En ik slaag ook vaak goed bij Zinzi, klinkt niet heel hip, maar ze hebben echt leuke dingen.

1 like