Ik heb de mijne wel eens naar de Bever gebracht en dan doen ze er ook weer zo’n impregneermiddel op. Hij kwam schoon en fluffy terug! Sommige vlekjes gingen er niet uit omdat ze een mild schoonmaakmiddel gebruiken. Dat is dan weer goed voor de jas, maar minder voor de vlekken haha. Wat mij betreft een aanrader om hem daar naartoe te brengen!
Ik wilde net de Elvine Asha aanraden.
Heb hem nu 4 jaar en nog super tevreden mee
Ik heb ook een Elvine (Eline) en herken de issues ook niet. Misschien ligt het aan het model of had jij net een misser?
Heb m nu een jaar en ben er super blij mee. Heerlijk warm en ook al vaak gewassen, wat prima gaat.
Capuchon is idd wel heel groot, maar die rol ik een beetje op. Kan er ook goed mee fietsen.
Lange jas van Elvine (tip; soms hebben ze oude modellen via MandM direct, scheelt honderden euro’s)
Van welk materiaal (naast het duurdere en duurzamere polyamide) verwacht je anders dat een waterdichte winterjas gaat zijn?
Ah ik had de Asha ook. Gekocht op MandM en misschien dan inderdaad pech gehad of het was toch met die goedkope prijzen op MandM een neppe of afgekeurde ofzo. Vond het heel jammer uiteraard, hij viel zo uit elkaar dat ik hem niet eens kon doneren 🥹
Voor warmte in de voering: dons (maar dat is meestal niet diervriendelijk) maar verder heb je gelijk, dat is ook zo. Vind 350€ gewoon vrij veel als de samenstelling niet verschilt met een jas van €150 Maar misschien is het dan wel de kwaliteit polyester of dikte dan ofzo.
Denk dat je pech had, wel balen. Mijn Asha van MandM is na een winter dragen nog als nieuw. Heb dus wel precies hetzelfde (gat jaszak, voering, capuchon) gehad met andere jas van Joline Jolink die ik een halve winter heb gedragen. Ding was echt total loss, kon de de reparateur ook niks meer mee.
Ja een collega had daar de Nalani besteld en die voelde wel echt als een stevige jas, is er super blij mee dus denk inderdaad pech!
Ik ga deze eens passen komende week. Heb me lang verzet tegen de full body slaapzak in de winter maar enough is enough.
Ik ben ook nog steeds zó blij met deze! Heb hem zelf een keer gewassen met een speciaal middel en dat is goed gegaan. Dus het kan wel maar vond het wel spannend haha
Ik vind de jassen van maium heel chill. Op sommige sites kan je ze ook met korting kopen
In heb in 2022 een Columbia puffer gekocht die nog steeds goed is, dus vind ik ook een aanrader.
Maar Uniqlo is eigenlijk voor vrijwel alles ook top
Thanks, dat is zeker een goede optie. Dan ga ik toch voor Uniqlo of die Elvine, want ik trek het ook niet meer zonder.
Ik heb een pufferjas van de Uniqlo uit 2020 dus dit is de 6e winter dat ik hem draag en die breng ik wel gewoon naar de stomerij, je ziet nu wel dat ie wat gedragen is maar verder is hij gewoon nog prima.
Ik zoek goede warme handschoenen voor op de fiets, die er ook nog een beetje leuk uitzien.
Iemand tips?
Ik twijfel of deze voldoen aan je 2e criterium betreft looks, maar ik heb sinds vorig jaar deze wanten van Hema, en ze zijn heerlijk warm en regenproof.
Sowieso kan ik wanten aanraden, zoveel warmer dan handschoenen imo!
Je ziet wel dat ze niet zo mooi afgewerkt zijn, want de lijntjes lopen niet gelijk bij beide wanten. Maar dat stoort me (voor dat geld) niet zo.
Ah ik kwam ook net vragen of iemand goede tips heeft voor fijne handschoenen. Ik koop elk jaar weer goedkope handschoenen bij Hema, maar zodra ze nat zijn krijg je alsnog zere koude tengels.
Update: ik heb vanmiddag een rondje Bijenkorf gedaan en ik vond de Ugg turn cuff handschoenen het warmst en meest comfortabel zitten. Alleen ze kosten nog meer dan mijn Ugg schoenen. ![]()
Aangezien ik nog steeds niet op foto/afbeelding kan zoeken op vinted, op welke termen kan ik het beste gebruiken als ik van zulke joggers met strepen zou willen zoeken?
Als deze nat worden krijg je ook gewoon zere, koude tengels.
Maar ze hebben zulk soort handschoenen ook wel merkloos en veel goedkoper. Zelf heb ik vorig jaar wollen wanten van samsoe samsoe gekocht, met fleece erin. Hele lekker warme handjes en zo droog op de verwarming als je eens in de regen terecht komt.
Ook niet als je uitlogt? Als ik in een incognito browser naar vinted.nl ga, zie ik het icoontje om op foto te zoeken wel.