Modetopic #4

Zwart. Pas je tasje bij je laarzen en je rokje bij je top.

22 likes

Eigenlijk weinig tegen in te brengen hè

4 likes

de prijzen van American Vintage zijn echt daylight robbery

9 likes

ja vreselijk maar ze hebben wel goede kleuren altijd :tired_face: regelmatig getwijfeld maar door de prijs niet aan toegegeven maar ik vind het echt lastig zo niet onmogelijk om dezelfde kleuren ergens anders of op vinted te vinden.

5 likes

100%, case in point mijn trui van AV:

Zo zag ie er al uit na een paar keer wassen. Hij’s ook 15 cm langer geworden (ik droog mijn was altijd horizontaal dus daar kan het niet aan liggen).

Ik heb 2 kledingstukken van AV en die zijn allebei wel nog heel mooi. Heb ze al jaren. Dan heb ik geluk gehad denk ik (of andere samenstelling).

2 likes

Ik heb twee keer geluk gehad tweedehands (in een winkel) ongedragen en een artikel in de sale, zou er ook nooit de volle prijs voor uitgeven. Maar goed kwaliteit valt mij alles mee, fleece artikelen daarentegen wel echt flut.

2 likes

Vroeger was de kwaliteit ook echt beter. Ik heb een vest die al 10 jaar oud is en die is nog heel mooi. Maar daarna zijn de samenstellingen van de stoffen anders geworden. Ik koop het nu niet meer want alles wat ik er de afgelopen jaren van heb gekocht is na 4 keer dragen of na een keer wassen lelijk en gepild. Heb het regelmatig toch weer geprobeerd maar het is echt oplichterij en na 2 maanden ligt het elke keer in de prullenbak omdat het zo lelijk is. Dus nu laat ik me niet meer verleiden door de leuke kleuren haha, ben er klaar mee

1 like

Dat het langer wordt is juist een godsgeschenk voor mij. :joy: Wel zuur zeg voor dat geld…

Ik hoop dat je hier extreem overdrijft? Zulke kleding hoort toch niet in de prullenbak (kleding hoort nooit in de prullenbak want moet gerecycleerd worden maar ik neem aan dat je dat ook bedoelt), maar draag je gewoon in huis als chillkleding?

Mijn trui van op de foto is al zes jaar oud en draag ik elke winter opnieuw, gewoon niet naar werk ofzo.

4 likes

Je kan evt wel op Vinted op zoek gaan naar de Zabidoo, lijkt qua model heel erg op de Vitow (ik vind hem zelfs leuker) en de mijne ziet er na 5 jaar echt nog supermooi uit. Oude collecties lijken kwalitatief wel beter iig.

1 like

Wat voor schoenen dragen jullie onder feestjurkjes waar je een panty bij draagt? In de zomer heb ik een heel aantal sandaaltjes in verschillende kleuren met een blokhak en plateauzool waar ik heel goed op kan lopen maar die er wel elegant uit zien. Een beetje zoiets:

Maar dat kan natuurlijk niet met een panty. Ik heb wel een paar zwarte pumps maar daar kan ik eigenlijk echt niet goed op lopen. Ik heb hoge suède laarzen en dr. Martens maar dat vind ik ook niet overal leuk bij. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje elegant alternatief voor bij voornamelijk zwarte feestjurkjes.

1 like

Ik vind de sandalen die je post net wel leuk bij panty’s, vooral het minder doorschijnende type. Zolang ze niet te “fijn” zijn, dus geen smallere bandjes of dunnere hak, en je tenen niet al te zichtbaar zijn.

Maar ik vind dit bijvoorbeeld ook helemaal niet raar:

image

image

En da’s blijkbaar controversieel haha.

13 likes

Ik draag bijna nooit hakken, maar als het wel moet draag ik deze. Vind de dichte neus ideaal voor panty’s. Zijn van koi en komen in heel veel versies.

2 likes

Pip studio , heel vrolijke print en van katoen!

1 like

Ik heb loafers binnengekregen (Dune Giya in twee maten) die ik in Londen al gezien had. Ze zijn echt prachtig, maar de ene maat is veel te groot en de andere voelt niet comfortabel. En nu is het de vraag zijn ze zo stug dat ze ingelopen moeten worden of zijn ze te klein. :skull:

Ik ga vanavond uit eten in een best chique tent en daarna naar een technofeest en ik heb geen idee wat ik nu aan moet. Ga sowieso eigenlijk nooit naar dat soort feesten dus geen idee wat mensen daar dragen. Als ik naar een feestje ga draag ik meestal een jurk met hakken eronder maar kan dat naar zoiets ook? Voel me echt een noob en van Pinterest word ik niks wijzer. M’n vriend zegt een jurk en sneakers eronder maar dat geeft echt een error in m’n hoofd (zeker omdat we eerst uit eten gaan). Iemand tips?

1 like

Een mooi top met een blazer? En dan een spijkerbroek met hakken en dan later verwisselen voor sneakers? Of is wisselen geen optie? Dan kan je de blazer uitdoen

Nee wisselen is eigenlijk geen optie. Een blazer is idd wel een idee, dan kan ik die bij de garderobe afgeven bij dat feest. En wat voor spijkerbroek zou je daar dan onder dragen? Want ik zou dan automatisch alweer meer richting een a-lijn rok denken en dan daaronder hoge laarzen (maar ja die ik dan heb zijn met hak). Of kan iets met een hak wel gewoon? :clown_face:

Als je naar een technofeest gaat en je van plan bent om te dansen zou ik 100% geen hakken aan doen, maar sneakers. Ik kan meestal wel in een rok dansen, maar ligt wel een beetje aan de stof en het model. Ik zou bij alles denken: kan ik hier comfortabel in dansen? Anders wordt je echt gek op zo’n feest.

3 likes