Modetopic

Moet het per se nieuw zijn? Want ik denk dat je vintage nog best zoiets kunt vinden. Dan gaan het misschien een mannenjasje zijn maar voor een oversized look maakt dat niet uit. En dan kun je zelf een print erop maken. Bijvoorbeeld stempelen met textielverf, of patches erop naaien oid.

Edit; of een nieuw mannenjasje en die bewerken

1 like

Herkenbaar. Misschien scheelt het nog welke bh je aan hebt? Ik merk in ieder geval verschil per bh, bijvoorbeeld zonder vulling. Of ik draag een bralette eronder.
En in het weekend ga ik lekker voor een knoopje extra open (met of zonder topje eronder), joe Joe!

1 like

Ik zag net dit en moest aan je denken. Ik weet niet of je zelf handig bent maar misschien kan een kleermaker er wel extra knoopjes voor je inzetten

2 likes

Oja ik heb dit ook wel eens! Laat er dan door de kleermaker (ja ik ben lui) drukknoopjes tussen zetten, en dat helpt wel redelijk!

1 like

Heb een trui en paar shirts, die zijn goed! Heb laatst een jurk teruggestuurd vanwege de kleur die me niet stond, maar model en stof waren mooi en fijn.

Kan iemand mij het probleem van huidskleurige panty’s uitleggen? Ik lees hier altijd dat het not done is en dat je zwarte moet nemen.

Ik heb een aantal mooie lange jurken die ik als het wat kouder is door wil dragen. Dan met een spijkerjasje erop en een panty eronder. Met zwarte panty’s krijg je onder dit soort jurken een gek effect, denk ik dus vooralsnog draag ik altijd huidskleur onder dit soort modellen. Als er mooiere alternatieven zijn: shoot!

@VickyViolence ik heb het jumpsuit van Bonprix inmiddels gewoon via Nederland kunnen bestellen en hij is fantastisch! Maar alsnog bedankt voor je lieve aanbod!

3 likes

Ik vind huidskleurige panty’s altijd een heel rare schijn hebben en ook wat oubollig. Ik vind dan een lichtzwarte panty (10 à 15 denier mooier)

9 likes

Ja ik vind het ook vaak iets oubolligs hebben en ook vaak is de kleur nèt fout. Bij bruiloften heb ik het wel eens aan gehad, maar dan koop ik ook een dure die precíes goed is. Dan vind ik dat weer netter dan blote benen. Maar voor gewoon casual draag ik óf zwarte panty’s, óf geen panty. En dus draag ik zomerjurken echt alleen als het warm is.

1 like

Als ik die bovenste jurk zou dragen zou ik gewoon voor een gekleurde panty gaan in een donkerrode tint die matcht of zo.

1 like

Maar waarom dragen mensen zo weinig gekleurde panties (ook buiten hele formele omgevingen)? Ik word er altijd zo vrouw als ik voor de verandering eens iemand zie rondlopen met een kleurrijke jurk en een toffe gekleurde panty of iets met een printje. Een beetje zoals de standaard blauwe jeans, de grijze hoekbank etc. (ik draag zelf nooit panties vandaar)?

2 likes

Thanks voor de reacties! Ik ga eens experimenteren met heel dun zwart en kleur. Alhoewel die laatste me er waarschijnlijk carnavalesquer uit doet zien dan mijn bedoeling is. Ik gooi mijn huidskleurige panty’s voorlopig toch nog niet weg.

Toen Gossip Girl in de mode was droeg ik veel gekleurde panty’s. Nu vind ik het een beetje kinderachtig denk ik.

1 like

Waar is deze rok van? Ik vind hem echt prachtig! Staat je ook heel mooi

Ik draag ook huidskleurige panty’s. Er is een model van Falke (kom nu even niet op de naam, Sheila misschien), dat wordt bijvoorbeeld ook gedragen door Kate Middleton. Verkrijgbaar in heel veel tinten, 12 denier, zonder enige glans of iets dergelijks. Ik krijg snel last van gewrichtspijn met blote benen als de temperatuur net iets te laag zakt, en met zo’n panty voelt het dan warmer en dus wat minder snel pijn.

3 likes

Als je een goede huidskleurige panty draagt dan lijkt het net alsof je niks aan hebt, dus daar hoeft echt niks mis mee te zijn. Als het er oranje/shiny/nep uitziet, heb je gewoon de verkeerde aan. Misschien kan je een keer naar een beenmode zaak en kijken wat goed matcht, daar hebben ze zoveel verschillende dat er echt wel iets voor je tussen zit. Als je dan eenmaal de juiste hebt gevonden hoef je nooit meer verder te zoeken :hugs:

Ohja nog een tip: er zijn ook panty’s met een open teen zodat je ook open schoenen met panty aan kan (mits ze een redelijk breed bandje bij de tenen hebben zodat je wat speling hebt). Briljante uitvinding.

4 likes

Thanks! Ik had overigens zelf niet het idee dat ik niet de juiste panty’s heb en daarom voor schut liep hoor. Ik wilde vooral weten wat het probleem nou eigenlijk was met huidskleur. Ben er niet genoeg van onder de indruk om ze weg te gooien.

2 likes

Wat voor soort schoenen dragen jullie 's zomers (zeg maar met dit weer of nog iets warmer) naar kantoor?

Ik heb dus van dit soort half nette zomerjurkjes maar wat voor schoenen draag je er dan onder? Het is allemaal niet heel chique dus geen hakken (voel ik mij ook niet echt comfortabel bij), maar ook niet echt gympen…

Ik zat zelf een beetje aan zoiets te denken maar weet ook niet of dat suf/tuttig/stom/oma-achtig, gewoon leuk of bijpassend is.

Dus mocht er iemand aanraders hebben, graaaag!

1 like

Ik vind dat leuk hoor! En ik draag ook vaak wel loafers

1 like

Ik vond er 1 van dr. denim wel wat langer meegaan dan mijn cheapo coated jeans van C&A. Maar ik denk dat ik ergens dit jaar toch weer een leren skinny scoor. Ik kan er gewoon slecht tegen als dingen ook met de handwas best snel lelijk worden (jaartje).

@LaScript

Desert boots, wedges, espadrilles?

1 like

Ik heb bij only gewerkt, ze slijten gewoon heel snel. Vind een jaar nog lang, ik kocht steeds na een halfjaar al een nieuwe toen.