Modetopic

Ik zou dit combineren met een wit hemdje en een zwarte broek, maar goed dat is wel donker en licht bij elkaar. Maar ik draag dat wel vaker :see_no_evil:

1 like

Dat van warme en koele kleuren snap je of niet?

Een beetje

Ik probeer even foto’s op te zoeken waarmee het iets duidelijker is.

DISCLAIMER: de kleren op deze foto’s zijn niet de outfits die je moet dragen. Draag vooral waar je je zelf in leuk voelt. Ik zeg gewoon wat ik ervan vind.

De kleuren op de foto’s hierboven zijn van dezelfde kleurenfamilie waardoor het makkelijker is om ze te combineren.
In tegenstelling tot de foto hieronder waarbij het warme geel niet echt past bij het zwart.

5 likes

Een domme vraag waarschijnlijk maar dan ‘mag’ wot niet bij zwart? Want dat doe ik best vaak :see_no_evil:

Wit is geen kleur haha. Een van de weinige “kleuren” dat bij alles past. Dus zeker blijven doen.

1 like

En lichtgrijs en zwart dan? Of is grijs ook geen kleur maar een gradatie van wit/zwart?

Grijs is ook een speciale, zeker te dragen met zwart. Of licht roos bvb.

O gelukkig maar, ik zag mijn hele ‘stijl’ (die ik niet heb hoor) al instorten :joy:

1 like

hahahaha zeker geen fashion faux-pas :blush:

1 like

Jaa the struggle is real. Vind nette laarsjes met een broek zowiso lastig, draag nu meestal chelsea boots maar wil ook wel eens iets anders

Het is ‘sowieso’. Niet vervelend bedoeld, maar zie zoveel mensen met het woord worstelen. Hoop dat je er wat aan hebt :yum:

1 like

Een mooie garderobe opbouwen vind ik zo lastig. Ik vind die eerste foto van de kleding die @Daelyss liet zien heel leuk, maar ook van die boho-achtige outfits kan ik erg waarderen. Ik las laatst al een keer op het forum dat iemand zei: als ik precies jouw outfit koop, heb ik nog niet jouw stijl. Dat is ook mijn probleem, ik koop vaak dingen die ik bij anderen leuk vind, maar ik vind het dan bij mezelf toch nooit zo mooi staan. Zo heb ik Dr. Martens gekocht, want staat leuk bij anderen en bij mezelf denk ik dan toch mwah. Ik ben 1.66 en ik vind sowieso veel kleding mooier staan bij langere mensen.
In ieder geval: afzonderlijk heb ik echt wel goede stukken in mijn kast hangen, maar veel prints waar ik toch snel weer op uitgekeken ben, kledingstukken die dan toch net niet mooi zitten etc. Zo heb ik een roze gestreept t-shirt waarvan ik nu denk ja leuk, maar roze… of ik kocht zo’n trainingsachtige pantalon met twee van die strepen aan de zijkant, toen helemaal in. Na 1 keer nooit meer gedragen. Ik wil liever een wat klassiekere garderobe opbouwen, maar ook weer niet te saai. Waar ik wat makkelijker mee kan combineren onderling. Ik ben vorige week in ieder geval begonnen met 2 basics bij de COS, dat leek me wel een goede start. Iemand verder nog tips?

1 like

Ik zou een skinny/straight fit jeans doen en de pijpen omrollen (liefst een beetje slordig oprollen), tot net iets boven de rand vh laarsje. Dat maakt het een beetje nonchalant. Althans, als het een enkellaarsje is; als ie meer tot halverwege je kuit komt is dat geen goed idee want dan krijgt je been hele gekke proporties. Mijn tip: halverwege-de-kuit-laarzen niet kopen, onmogelijk te combineren. En vwb enkellaarsjes: broek zeker niet erin proppen of er overheen dragen in elk geval.

2 likes

Ik vind de blogger Use Less DK heel goed in het combineren van basics. Is een Deense dame die het concept basic/capsule wardrobe enorm goed onder de knie heeft. De combinaties die zij maakt met basics en de stylish manier waarop ze dat doet, kan erg inspirerend zijn als je het zelf lastig vindt.

3 likes

Wat zijn dan goede stukken die je in je kast hebt hangen? En waarom zijn ze goed? Misschien als je kunt elimineren wanneer en waarom je een kledingstuk goed vindt, je een leidraad hebt voor het aankopen van nieuwe items?

1 like

Ik zou eigenlijk gaan voor een aantal kleding stuks die je met alles kunt combineren. Dus bijvoorbeeld een spijkerbroek, panthalon, rok, basic shirt en iets van een jas die overal bij past.
Als je van die goede basic items hebt dan zou je daarbij vanalles kunnen combineren.

Leuke blog en insta heeft zij! Ben haar gaan volgen.

1 like

Ja maar jij zegt sluit wat ik zeg niet uit en andersom ook niet toch?