water kalk en mest.
Gewoon zo laten, komt vanzelf terug als het weer gaat regenen.
Dat wordt echt wel weer groen hoor. Als het ooit gaat regenen dan
Wij sproeien het gras nooit en hebben een aardige voortuin met gras midden in het dorp. Krijgen vaak commentaar: dat komt nooooit meer goed. Nou die grasmat ligt er altijd weer prachtig bij na een goede plens regen.
Komt inderdaad vanzelf goed! Mijn grasmat is nu ook zo dor, maar zodra het meer gaat regenen ziet het er altijd weer goed uit. Ik weiger om heel veel te gaan sproeien om het gras groen te houden.
Haha oké. Nou ik hou hoop. We hebben wel sproeiers maar die vergeten we te vaak.
Maar eens aanzetten vanavond
Wij hebben microklaver gezaaid, hebben een tuin op het zuiden. Hopelijk houdt dat ons gras in de toekomst groener met minder water. Nu sproeien we juist heel veel want we hadden aaltjes gebruikt tegen emelten en pas paar weken geleden klaver gezaaid
Mijn gras heb ik laten groeien, alleen een paar paadjes gemaaid (die nu ook dor zijn). En zonder water te geven groeien er nu allerlei bloemen. Dus dat is ook een aanrader.
Euhm hallo Wolluis, dit is mijn sla! En ik zag er nog veel meer rondkruipen. Damn…
De sla die ik net geplukt heb voor het eten maar heel goed gespoeld, maar toch bang dat je zo’n luis mee naar binnen hapt.
Stomme vraag misschien maar ik heb 1 uitloper van mijn aardbeienplant in een potje staan. Moet ik dit stekje nu echt tot volgend jaar aan de hoofdplant vast laten of doet hij het ook als ik hem losknip?
Je kan het stekje losknippen als deze met de wortels vast zit in de grond.
Maar hoe kom ik daar achter zonder het hele plantje eruit te trekken
Maakt de loper continu contact met de grond? Je kunt hem af en toe wel voorzichtig optillen om te kijken of hij al voldoende wortels heeft
Ik heb hem best wel diep in een potje geduwd, maar toen las ik daarna dat je hem tot volgend seizoen aan de hoofdplant vast zou moeten laten (?) Nou op hoop van zegen binnenkort losknippen dan maar
Je kan er voorzichtig wat aan trekken of wachten tot de wortels onderuit het potje komen.
Ik laat ze ook niet tot volgend seizoen aan de moederplant. Ik heb geleerd dat eind zomer juist het beste moment is om ze uit te planten. In augustus schoon ik de bakken altijd op en dan worden de nieuwe plantjes uitgeplant. Op die manier hebben ze genoeg tijd om op hun nieuwe plek te wortelen voordat de winter begint en in het najaar begint ook de aanleg van bloemen voor volgend seizoen.
Ik ben altijd best van het proberen om te leren in de tuin dus gewoon losknippen als je dat wil (en denkt dat het kan) en dan kijken of hij het gaat redden. Komt wel weer een nieuwe uitloper waar je het anders opnieuw mee kunt proberen.
Ik wil eindelijk mijn balkon aanpakken(zo erg naar uitgekeken!!). Nu wil ik een klimplant gebruiken om de reling te bedenken voor wat afscheiding. Het liefst 1 met wat bloemen en er mag wat licht door komen. Klimmop klinkt heel heftig, maar ik zag dat er genoeg andere opties zijn. Balkon krijgt veel zon en ik wil het dan in het gras planten. Ideetjes?
Klimmende winde?
Ohhh super mooi! Ja goed idee. Ik ga in het gras ervoor ook nog een kleine stukje maken met bijen bloemen en daarna een klein strookje met moestuin plantjes! Maar nu eerst een tuinset kopen
Je kan ook een clematis of toscaanse jasmijn planten. Blauwe regen is vanwege de geur miss wat heftig.
En hebben jullie die dit jaar ook gepland? Of veel eerder?