bij mij gaat de suzanne met de mooie ogen echt als een tierelier! Maandje (?) geleden geplant en is nu al verdriedubbeld
Kamperfoelie of klimhortensia? Zijn beide wel planten met geur. Is wel oké qua geur maar misschien minder chill als je er de hele tijd tussen zit. Vind ik ook wel van jasmijn.
heeft iemand ervaring met een fijn solar lichtsnoer? Ik heb er nu een hangen waarvan na een half jaar inmiddels driekwart van de lampjes kapot is, dus wil nu eentje wat langer mee gaat. Is in dit geval goedkoop duurkoop of gaan snoeren van 50 euro ook zo snel kapot?
Had deze gezien:
Maar vrees dat dit licht een beetje kil is
en deze zien er ook nog wel prima uit
Bij mij zijn solar items ook nooit langer dan een half jaar heel/mooi gebleven, denk wel dat die van de Hema sowieso snel kapotgaan door dat papier.
Dit is hem geworden!!
Ik heb knoflook geoogst! De vorige bewoners hebben het neergezet en wij hebben het in het voorjaar iets verder uit elkaar gezet, lukte niet helemaal want ze zaten al aan elkaar geplakt. En verder had ik een zakje korenbloem zaad gekregen en het is vet leuk geworden! Ik ga sowieso het zaad proberen op te vangen
Ik heb een vraag over mijn jalapeño plantjes. Ze zijn nog best klein maar doen het verder prima. De eerste is nu bloemen aan het maken maar ik vraag me af of ik die eraf moet halen zodat er meer energie gaat naar het groeien van de planten, of ze gewoon lekker laten zitten?
Ik wil gaan composteren op het balkon maar zie verschillende manieren. Iemand die het al doet en positief is?
Is het niet zo dat aan die bloemen straks de pepers groeien? Dan lijkt t me niet handig dat je ze verwijdert. Tenzij je een shitload aan bloemen verwacht?
Ik dacht ook aan Suzanne, @Sjern, leuk vind ik die!
Edit: oh, zie dat je al iets anders hebt, haha.
Het wordt vaak aangeraden om de eerste bloemen te verwijderen bij tomaten/pepers. Dan groeien ze eerst nog even en gaan ze daarna veel meer opbrengen. Ik heb het zelf niet gedaan en ik weet niet tot wanneer het verstandig is!
Heb je misschien een foto van de plantjes?
Ik haal ze van dunne plantjes namelijk wel af, anders blijven de planten inderdaad heel iel.
De voorste heeft al wel wat body, de middelste mag echt nog wel wat aandikken voordat hij bloemen gaat dragen.
Ik zou voor deze ronde uit alle 3 de bloemen halen.
Mogelijk nog wat paprika/peper-mest toevoegen en wachten op de volgende ronde bloemen.
Het uiteindelijke doel van zo’n plant is het maken van nageslacht, dus die bloemen komen er echt!
Thanks, dan ga ik dat doen
Ik ben zo degelijk , want ik ben helemaal blij voor mn plantjes dat het eindelijk regent.
Nou weer wat geleerd. Bij mijn tomaten ben ik te laat, die hebben al beginnende vruchten, ik heb ze wel gediefd.
Peper en paprika houd ik nu in de gaten, vooral peper is nog wat iel.
Wauw mijn tuin was echt bedekt met slakken. De hotspots waren de afrikaantjes, die waren met dit doel gekocht als een soort bliksemafleider van de nieuw geplante kleine vaste inheemse planten dus blij dat het werkt.
Geen kamerplant maar deze druivenplant is te groot voor de pot oeps. Kan ik die aarde gewoon rechtstreeks in de pot doen zonder de plastic pot of is dat geen goed idee?
Je wil vooral dat het water weg kan na een heftige regenbui. Als er in die zwarte pot nog geen gat zit onderin zou je zelf een gat kunnen boren. Maar ik vraag mij verder ook af of die pot groot genoeg zal zijn voor een druivenstruik - maar zelf geen ervaring mee.