(Moes)tuintopic (Deel 1)

Dat maakt volgens mij niet zo uit, of je met of zonder plastic doet. Ik denk dat je een grotere pot moet zodat je plant kan groeien, in een te kleine pot is dat lastig. Je zou voor nu even kunnen kijken of de wortels de plastic pot al helemaal gevuld hebben, zo niet, dan kan de druif wrs wel eventjes in de pot die je al hebt.
Edit: en wat er hier al gezegd wordt: er moet wel een gat in je pot zitten

4 likes

Heeft iemand een idee welke 4 groente dit zijn/worden? Links boven, onder en rechts boven en onder? :sweat_smile:

2 likes

Wat leuk dat vlechten, kan zo op een Franse markt verkocht worden

2 likes

Helemaal links wortel, daarnaast radijs, rechtsboven tomaat (die moet je flink uitdunnen, ik zou 1 of 2 plantjes laten staan) en rechtsonder sla?

4 likes

Mijn pompoenen groeien goeeed! Heb drie plantjes en ze geven zo veel vruchten! Nu al veel mini pompoenen

14 likes

En het was nog makkelijk ook!

6 likes

Ik had vorig jaar zaad geoogst uit een gestreepte petunia, en kijk wat een grappige gevlekte ik nu heb!

27 likes

Ik heb ergens een goed gecamoufleerde slak zitten die alles opvreet. Behalve mijn rucola.

I feel you! Ik las overal dat het vanaf juni beter zou worden dus ik heb m’n 2e ronde dahlia’s geplant en die zijn ook allemaal opgegeten tot aan de stengel. Dus dat wordt niks meer :tired_face:.

En op een of andere manier lijkt alles wat in de tuin niet wil op de moestuin wel te lukken! Dus ik geniet nu van m’n eerste plukboeketje uit de moestuin terwijl een dezeltde planten in de tuin niet eens is opgekomen.

5 likes

Mijn pompoenplant heeft aan het eind van het seizoen mijn terras overgenomen. Zeker nu er ook zijtakken bijkomen.

17 likes

Weet niet of je het weet, maar je kan een pompoen ook toppen. Dit zorgt er voor dat de energie uiteindelijk naar de vruchten gaat en niet naar het alsmaar groter worden van de plant.

4 likes

Oh super! Dan ga ik wat uitlopers wel weghalen.

Dit geval bloeit nu

Stank heb ik nog niet bemerkt, schijnt heel ranzig te zijn. Hij maakt ook nieuwe scheuten en denk toch dat ik hem ga cancellen in het nieuwe jaar :grimacing:

1 like

Omg deze stinkt inderdaad echt naar hondenkak hahaha. Mijn schoonvader had hem volgens mij in de tuin, maar ik weet niet wat voor plant het is.

Ovenschaal vertelde dat dit een drakenwortel is! Staat ook in de hortus enzo :joy: maar bij mij mag hij oprotten

2 likes

Wat een toffe plant! Prachtige kleur. Ik las dat de stank vaak maar 1 dag is. Die geur kan je vast niet missen, rot vlees :nauseated_face:

https://www.botanischetuinen.nl/nl/plant/1558/drakenwortel

Van zn looks moet die plant het ook niet hebben :grimacing:

2 likes

Die gevlekte stam is wel leuk alleen die bloem :flushed: heet ook wel een penisplant en I can’t unsee

2 likes

Voor een probeersel gaat het helemaal goed! Eet inmiddels iedere dag sla en zojuist de eerste radijs geoogst :smile:

16 likes

We hebben een klein ziek egeltje in de tuin. Heb een paar dagen geleden de opvang gebeld en die gaven aan geen plek voor 'm te hebben en gaven wat tips met dingen die we konden doen. Het helpt helaas niet en het egeltje ziet er steeds slechter uit. Ga zo nog eens bellen en hopen dat ze nu wel plek hebben.