Niet heel gek denk ik, ze zien er nog goed uit. Die moestuinbakken zijn duur (bij hornbach iets minder dan 20 euro per stuk), en hout los kopen en zelf maken is ook echt duur. Ik weet niet of er een bodem van worteldoek in zit maar dat komt er evt nog bij, maar dat kost ook niet de wereld.
Houd wel rekening met de kosten van tuinaarde (ben je al snel 100 euro aan kwijt) en zaadjes, en evt wat dingen als bamboestokken als je een rekje wil maken voor klimmende groente.
Dankjewel! Dan ga ik het gewoon doen. Is alleen al leuk om mee bezig te zijn met de kinderen, en dan kunnen we altijd nog in de toekomst upgraden als we weer wat budget vrij hebben.
Ik kan de bakken vanmiddag al halen en zag dat de bio potgrond in Duitsland €9/45L kost, dus dat wordt een tripje deze week
Je moet iig geen moestuin starten om kosten te besparen maar het is wel gewoon heel leuk om te doen!
Haha nee dat is ook niet de reden, meer als leuke hobby voor mij en de kinderen, en het maakt de tuin ook een stuk gezelliger! Ik kook zelf heel graag met verse kruiden dus 1 bak is voor alleen de kruiden😁.
Super bedankt voor je advies! En we zullen ons nu wel vaker treffen in dit topic
Geen idee of ze dit op meerdere plekken doen, maar bij ons kans je gratis moestuinzaadjes halen in de bibliotheek.
Van bloemen tot kruiden, maar ook tomaatjes etc
Prachtig dit!
Eerste keer in de tuin: mijn dode rhododendron weg kunnen gooien en ik vond allemaal slakkeneitjes
hoe zagen die slakkeneitjes eruit?
kunnen het geen voedingsbolletjes zijn geweest?
Tipje voor potgrond:
Deze hebben wij vorig jaar voor de uitbreiding van de voortuin gebruilt, planten doen het er heel goed op, en 2+1 gratis!
Bedenk met het kiezen voor potgrond dat in de meeste soorten turf zit verwerkt. Mooi spul voor je planten, maar heel slecht voor de natuur waar het gewonnen wordt.
Hier een goed artikel met uitleg:
Biologische potgrond heeft vaak ook turf!
Onze bakken bloeien aardig. En die geur…. Zo heerlijk
Ik wil een blauwe regen planten. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke soort is het beste, het mooiste, ruikt het lekkerst, geeft de grootste bloemen en laat zich makkelijk aanplanten? Internet staat er vol mee, maar het duizelt mij voor de ogen met al die Latijnse namen haha.
Ik ben op zoek naar een terras alternatief voor in mijn stadstuintje. Momenteel heb ik een gras oppervlak van ongeveer 30m2, met een laag muurtje rondom de tuin. Achteraan willen we een zit/ligmeubel zetten, maar liefst niet op gras als ondergrond want dan wordt het een grote modderpoel. Momenteel kan ik enkel aan opties met verharding denken maar ik zou graag geen extra beton of stenen in de tuin plaatsen. Ook heb ik al aan boomschors gedacht, maar ik weet niet of dit een goede ondergrond zou zijn. Heeft iemand nog een goede en ecologische suggestie?
Om een idee te geven wat we willen plaatsen:
Vlonders of iig iets van hout zou ik doen. Geen idee hoe je tuin eruitziet maar wellicht een verhoogde vlonder?
Grind of perziksteen? Grind laat water heel goed door. Als je er grindmatten onder legt zak je er ook niet in weg
Vorige week hebben we het hier nog gehad over Blauwe Regen, lang verhaal kort, mooi, gemakkelijk aan te planten, groeit als een tiet en best veel snoeiwerk! Maar zó mooi!