Zeker, de bloemenweide blijft ook (deels) terugkomen. Grasmat was meer wat er al lag toen we het huis kochten. Goed om te weten dat het wel kan met deels planten meenemen. Plan is ook om dit aan te pakken met een tuin-ontwerper/hovenier want het moet echt helemaal anders.
Je tuin klinkt heeeeerlijk! Ik heb geen ervaring, maar ik kan mij voorstellen dat het ook juist leuk is en je verplicht je creativiteit te gebruiken, om te werken met wat er al staat wat je niet kwijt wil. Dus die planten/boompjes/struiken die er staan juist (zo veel mogelijk?) laten staan en de rest van je tuin daaromheen te plannen.
De tuin is ook fantastisch. Woon in een heel saai rijtjeshuis maar de tuin is 18 meter diep. Denk er weleens aan om te verhuizen (dankzij de buren) maar zo’n tuin krijg ik nooit meer terug. Ik zal ook wel niet de enige zijn die de tuin deels wil laten zoals het is dus hopelijk is er iemand te vinden die dat snapt. En inderdaad zelf mee denken, mijn man heeft al een aantal ‘voorwaarden’ die in de nieuwe tuin moeten. (O.a. een watervalletje
)
Zijn er hier nog tips voor vaste tuinplanten die groenblijvend zijn, niet te hoog en met een witte bloei?
We gaan 3 grote bloembakken plaatsen in de tuin, zonder bodem op verschillende locaties dus geschikt voor schaduw/zon maakt niet uit want we hebben keuze.
Goed voor insecten zou een plus zijn.
Ja ik ben specifiek op zoek naar witte bloemen (of geen bloemen/gewoon groen). Ik wil het graag rustig houden.
Logisch! Die ik deelde zijn allemaal wintergroen en wit. Niet allemaal inheems. Bij beide webshops wel biologisch. Je kan ook nog bij jouw gebied op cruydthoeck zoeken wat daar het beste bij past.
Clematis apple blossom?
Nou inderdaad, ik heb ze ook een aantal dagen geleden uitgestrooid over een aantal planten. Sowieso grappig om de beestjes te zien (moet je wel je best voor doen nu ze op de plantjes zitten) en bizar dat dit lieveheersbeestjes worden.
Ik ben echt verliefd op mijn hoornbloem! Winterhard, wintergroen, (veel) witte bloemen. Als hij uitgebloeid is trek je zó de stengels weg en groeit snel weer aan.
Echt een makkelijke plant.
Ik heb mijn peultjes in zo’n bak gezaaid. 5 planten in 1 bak. Het was nogal optimistisch en het bewijs dat ik niks van tuinieren weet haha.
Maar de eerste bloei begint te ontstaan! Heb ze van de week wat verse compost en hooi gegeven zodat ze niet zo snel uitdrogen.
Ik heb mijn werkgever zo ver gekregen om een beetje te moestuinen in de kantoortuin. Met succes er groeien nu 5 cherry tomaat plantjes, 1 munt plantje en koriander. Klein maar fijn en niet veel maar ik denk toch winst behaald want steeds meer mensen vinden het leuk!
Ik heb een paar jaar geleden mijn kerstboompje dat ik bij de voordeur had staan teruggeplaatst op een heel kaal schaduwplekje in de tuin. En kijk eens hoe mooi hij is geworden
Vorig jaar had ik echt zo’n sneu charlie brown boompje (zat verpakt toen ik het kocht). maar gewoon ook op de donkere plek in mijn tuin gezet en dat boompje is ook lekker aan het groeien.
Goeie manier om zo’n donkere plek op te vullen
Ik zag vandaag een recept voor een taartje met gedroogde of verse lavendel. Laat ik die nu net in de tuin hebben! Weten jullie of ik die gewoon kan drogen en gebruiken? Is het dan gewoon een kwestie van wassen? Of zou ik een specifieke soort moeten hebben haha? Echt geen idee, misschien een stomme vraag
Kan nog eventjes maar niet veel groter want dan worden ze draderig!
Heeft iemand hier toevallig de Elho pure raindrop regenton? Ik vind hem qua vorm heel leuk en vind het ook handig dat je hem tussen de regenpijp kunt bevestigen voor automatische overflow, maar ik zag er een op marktplaats en die was heel erg verkleurd. Volgens Elho heeft ie een uv-filter die verkleuring tegen zou moeten gaan, maar ben dus benieuwd of hij echt lang mooi blijft. Vind het best een duur ding namelijk.
Ik ben in Bulgarije en ik zag net deze in een plantsoen staan. Iemand enig idee wat het is want ik zou hem graag in mijn tuin hebben
Papaver volgens mij!