Vanochtend nieuwe plantjes gehaald en later in de middag nóg een tripje voor extra planten. De hele dag bezig geweest en zó blij met het resultaat🥰
(Sorry heb alleen geen satisfying before foto)
Leuker nieuws; ik heb een wildcamera geïnstalleerd bij ons spechtennest! Hopelijk ‘vang’ ik het uitvliegen de komende dagen.
OMG 
Fingers crossed! Ik zag laatst koolmeesje uitvliegen en het was zo chaotisch.
Ze komen nu vaak badderen en aardbeien eten in de tuin. De aangevreten aardbeien doen pijn, maar ze zijn zo schattig dat ik er niks aan wil doen
3 van deze grote potten via marktplaats voor 25 euro bij elkaar! Ze zijn maar 1 zomer gebruikt en zo mooi!!
love blauwe potten
Ik heb m’n eerste bloem aan de ipomea!! Zo blij mee. En m’n zelfgezaaide viooltjes staan ook in bloei. Viooltjes worden echt m’n najaarsproject, ik heb heel veel soorten zaden gekocht met ook winterbloeiers.
Ik loop voor m’n gevoel wel echt achter in de tuin, met wat ik allemaal wil/moet doen en wat ik gedaan heb. Zo heb ik bijvoorbeeld op 1 plekje nog steeds geen rek voor de lathyrus en heb ik 20 plantjes die al bijna 2 weken de volle grond in moeten. Maargoed, geen haast, het zijn maar plantjes.

Ze zijn al best groot maar worden het liefst nog gevoerd
Ik heb een klein kauwtje in mijn tuin die niet lijkt te vliegen, hier vraag ik er meer over maar ik kan niet dubbelposten helaas! Misschien weten jullie wat te doen  (Als ik Google lijkt het er op dat het wel goed komt en dat mijn gevoel klopt en 'ie gewoon nog aan het stuntelen is!)
 (Als ik Google lijkt het er op dat het wel goed komt en dat mijn gevoel klopt en 'ie gewoon nog aan het stuntelen is!)
Als je echt denkt dat hij gewond is of echt uit het nest gevallen is etc dan mag je hier als het goed is de dierenambulance voor bellen. Als je hem kan vangen probeer hem op een donkere en warme plek te houden.
Als je denkt dat hij gewoon nog moet oefenen is het niet nodig om te bellen. Ziet hij er verder gewoon ontwikkeld uit?
Ja hij ziet er verder gezond uit! Mooi verenpak ook, gewoon glad ook zeg maar. Als ik in de buurt kom dan huppelt 'ie heel snel weg. Zoals ik het lees moet ik er vooral op letten dat zijn ouders 'm nog bijvoeren (ik zag daarvoor ook 2 andere kauwen schreeuwen op de poort dus wellicht zijn ze dat). Ik ga 'm gewoon in de gaten houden vandaag 
Heb even gevraagd aan mn vriend die bij de dierenambulance heeft gewerkt.
Je kan ze altijd even bellen voor advies (dat raadde hij sowieso aan ipv op een forum vragen). Maar niet iedere dierenambulance heeft een vogelopvang dus het is geen gegeven dat ze je kunnen helpen, helaas.
Het goede nieuws (hij werkte bij 1 met vogelopvang) is dat hij zegt dat het hoogstwaarschijnlijk een jonkie is die leert vliegen.
Ja mijn gevoel zegt dat het een jonkie is die leert vliegen, dus daarom vond ik meteen bellen wel heftig. Maar ik zag 'm ook niet meer toen ik nog eens ging kijken, dus ik weet ook niet meer zeker of 'ie er nu nog zit. Ik ga het in de gaten houden vandaag! Hij ziet er in ieder geval gezond uit. Mocht ik 'm weer zien vandaag dan bel ik even 
Dankjewel voor het vragen 
Niets doen inderdaad, beter met rust laten zodat je de ouders niet afschrikt. Veel jonge vogels leven nadat ze het nest verlaten nog een tijdje op de grond en worden dan nog verzorgd door de ouders, ze leren dan vliegen en zelf eten vinden. Is gewoon een normale fase in het opgroeien dus. Bij merels en koolmeesjes zie je dit bijvoorbeeld ook, die heb ik zelf wel eens in een hoekje van de tuin onder hagen en struiken zitten.
Ze zijn die periode heel kwetsbaar voor katten, dus je kan eventueel eigenaars van katten die in jouw tuin komen vragen om de kat een weekje binnen te houden. Op z’n minst ‘s nachts maar liefst gewoon compleet. Bijvoeren is niet nodig, maar mag altijd. Kauwtjes houden wel van meelwormen.
(Ik werk als vrijwilliger voor de vogelbescherming.)
Ah top, goed om te weten! Ik dacht idd om ‘m gewoon te laten dus dan doe ik dat  Dankjewel!
 Dankjewel!
1 maand en wat warm weer en regen later  :
:
Onze tuin is op het noord-oosten, en je ziet wel waar het meer schaduwrijk is haha. Het zonnige stuk is echt ontploft, de schaduwstukken zien er ook wel beter uit en er is veel gegroeid, maar daar is het nog wel zoeken naar wat werkt.
Wat heerlijk! En dat kronkelende paadje, dat is echt mijn droom haha  En een boog (hoe heet zoiets ook alweer lol) met rozen
 En een boog (hoe heet zoiets ook alweer lol) met rozen 
Ja zo mooi dat paadje!
Een… rozenboog?  Lol zo noem ik het in elk geval, maar misschien is het niet de officiële naam.
 Lol zo noem ik het in elk geval, maar misschien is het niet de officiële naam.
Ik vind het echt zooooo leuk om te zien wat er allemaal kan in een stadstuintje van 40m2 op het noordoosten  en ook echt heel heel heel leuk om het verschil te zien tussen levenloze zandvlakte vorig jaar en dit!
 en ook echt heel heel heel leuk om het verschil te zien tussen levenloze zandvlakte vorig jaar en dit!