Deze is nog niet afgestorven… zou hij bevrucht zijn? Heb de bloem van die courgette maar 1x heel even open gezien en de rest sowieso niet ![]()
Ik heb niks tegen luizen gedaan en sommige planten zaten vol, en alles is ook gewoon weg nu.
Wat bedoel je? Je ziet toch duidelijk de courgette zitten of bedoel je wat anders?
Jaaa maar ik ben een n00b en er is mij vertelt dat hij kan afsterven als 'ie niet bevrucht wordt (want toen zag ik ook al een kleine courgette). Is 'ie met deze grootte dan officieel bevrucht is mijn vraag? Lijkt me wel maar wil niet te enthousiast worden voor mijn allereerste courgette ooit haha! Ik zie de bloemen echt noooooit open namelijk.
Ja is zeker bevrucht als hij zo groot wordt!
Hoeraaaa ![]()
Haha aw nee hij is idd zeker al bevrucht!! Die linker kleine gele misschien ook al wel. Wat denk jij @babushkababy
Hahaha misschien! Ik hoop het vaak en dan gaat het toch mis dus durf daar geen uitspraak over te doen ![]()
Blij met jullie aandacht voor mijn courgettes ![]()
Any time aandacht voor zelfgekweekte groentes ![]()
Iemand ook bij de summer market van May&June geweest? Ik vond het echt heel leuk!
Heb per ongeluk te veel bekermalva’s gezaaid en nu heb ik niet genoeg ruimte meer haha, ze doen het dit jaar super goed!
Echt een mooike
Wat een mooie bloemen! Prachtig.
Ik heb deze week tuinbonen geoogst en een deel gepeld, maar nu heb ik allemaal zwart op mijn nagels wat ik er niet vanaf krijg. Heeft iemand tips om het weg te krijgen? (Althans ik vermoed dat het van de bonen is.)
Ik heb al 2 resp. 3 jaar wat Toscaanse jasmijn in de tuin die maar niet echt aanslaat. Ik zag nu voor het eerst dat ze bloemetjes hebben ![]()
En we ontbijten sinds dit weekend elke ochtend met aardbeien, frambozen en bessen uit de tuin. Zo fijn.
Oh, is dit Toscaanse jasmijn
Ik heb die witte al jaren in de tuin, was ooit door vorst bijna verdwenen, maar kwam daarna toch weer op en dit jaar bloeit hij ook voor het eerst als een malle. Ruikt lekker en ziet er zo gezellig uit.
En mijn blauwe regen heeft al voor de tweede keer knoppen.
Er chillt al twee dagen een kolibrievlinder in m’n tuin
en de vogels hebben ook eindelijk de besjes van de krentenboom gevonden <3
Verdorie, ik had eerst de mieren weggekregen, toen de lieveheersbeestjes uit gezet en nu zijn de mieren weer terug en ben ik terug bij af met de bladluis ![]()
Heeft bij ons ook zeker 3 jaar geduurd voordat de Toscaanse jasmijn echt harder begon te groeien en bloeien! Nu in overvloed en het ruikt zoooo lekker🥰
Als het nog niet heel erg is, kan je ook onderaan de plant een dikke laag vaseline smeren, dan kunnen de mieren niet meer omhoog! en de luizen pletten/van de bladeren halen. Ik deed het met planten hier binnen (had mieren bij de voordeur) werkte super goed