Iemand ook bij de summer market van May&June geweest? Ik vond het echt heel leuk!
Heb per ongeluk te veel bekermalvaâs gezaaid en nu heb ik niet genoeg ruimte meer haha, ze doen het dit jaar super goed!
Echt een mooike
Wat een mooie bloemen! Prachtig.
Ik heb deze week tuinbonen geoogst en een deel gepeld, maar nu heb ik allemaal zwart op mijn nagels wat ik er niet vanaf krijg. Heeft iemand tips om het weg te krijgen? (Althans ik vermoed dat het van de bonen is.)
Ik heb al 2 resp. 3 jaar wat Toscaanse jasmijn in de tuin die maar niet echt aanslaat. Ik zag nu voor het eerst dat ze bloemetjes hebben
En we ontbijten sinds dit weekend elke ochtend met aardbeien, frambozen en bessen uit de tuin. Zo fijn.
Oh, is dit Toscaanse jasmijn Ik heb die witte al jaren in de tuin, was ooit door vorst bijna verdwenen, maar kwam daarna toch weer op en dit jaar bloeit hij ook voor het eerst als een malle. Ruikt lekker en ziet er zo gezellig uit.
En mijn blauwe regen heeft al voor de tweede keer knoppen.
Er chillt al twee dagen een kolibrievlinder in mân tuin en de vogels hebben ook eindelijk de besjes van de krentenboom gevonden <3
Verdorie, ik had eerst de mieren weggekregen, toen de lieveheersbeestjes uit gezet en nu zijn de mieren weer terug en ben ik terug bij af met de bladluis
Heeft bij ons ook zeker 3 jaar geduurd voordat de Toscaanse jasmijn echt harder begon te groeien en bloeien! Nu in overvloed en het ruikt zoooo lekkerđ„°
Als het nog niet heel erg is, kan je ook onderaan de plant een dikke laag vaseline smeren, dan kunnen de mieren niet meer omhoog! en de luizen pletten/van de bladeren halen. Ik deed het met planten hier binnen (had mieren bij de voordeur) werkte super goed
Goede tip!! Wat bedoel je met pletten?
Ik pak ze gewoon tussen mân vingers en plet ze dan. Of als het blad een beetje stevig is misschien ook gewoon op het blad. Hard maar wel het enige wat werkt. En dan een aantal keer de hele plant nog nalopen. De planten afspoelen kan ook helpen
Ik heb 'm de afgelopen week bijna elke avond in de tuin gezien Ik las ergens anders ook al dat ze er dit jaar heel veel zijn!
Ook had ik van de week een dikke, wratterige pad in mijn tuin. Ik riep al tegen mijn ouders dat ik het zo gezellig vonden dat zij padden in de tuin hadden, maar die zagen er wel wat liever uit als deze hahaha. Hij ging ook recht voor mijn neus zitten en bewoog niet meer. Ik dacht, die springt straks bij me op schoot
Ah super leuk!! Ik kan mij nog heel goed herinneren wanneer ik voor het eerst zoân kolibrievlinder zag, dacht echt wtffff is dit voor vlinder/mot
Jaaa ik was vorig jaar helemaal blij toen ik 'm 1x zag en nu is 'ie al zo vaak voorbij gekomen, echt leuk
Oogst voor vandaag, eten we met yoghurt en honing als toetje. Ik ga dit najaar nog meer bessenstruiken planten, zo leuk!!
Ja heerlijk! Ik ga denk ik ook heel wat bij planten. Eigenlijk is mân volkstuin nu iets te groot / te veel bedruimte voor wat ik bij kan houden. Eerst dacht ik aan een stukje gras maar toen zag ik bij plukkers hun giga hoeveelheid bessen en toen dacht ik ja halloooo dat wil ik! Aan gras heb ik niet zo veel haha. Dus ik ga kijken wat ik wil groeien, een tekening maken en in de herfst aanplanten. Nu al zin in! En dan kan ik de grond eronder gewoon schoffelen, dat is prima te doen.
Ja, doen! En een stuk voor (pluk)bloemen is ook nog een leuke optie en niet zoveel werk, dat heeft een vriendin van me op haar halve volkstuin haha. Veel inheemse bloemen kan je in het najaar ook al inzaaien.
Zijn die zwarte lekker? Dacht dat je die altijd moest inmaken. Die witte aalbessen zijn mijn favo
Ja hoor, dat zijn zwarte kruisbessen en die zijn gewoon te eten. Iets zuur, maar minder zuur dan aalbessen. En die witte zijn zo mooi, hĂš