(Moes)tuintopic (Deel 1)

Akelei, korenbloem, digitalis bloeien wat vroeger.

1 like

Ik gebruik deze 2. Maar ik ben geinfluenced door @socelebrate op insta en wil hierna die van Canna bio gebruiken.
De rechter is degene die ze op de arboretum in Ede ook gebruiken, heb ik van m’n vader gekregen.

4 likes

Oh wat prachtig! Ik heb vooral zonnebloemen dit jaar, maar nu ik dit zie mis ik kleur!

1 like

Ik ben erg laat met alles dit jaar.
Heb uiteindelijk groente-plantjes gekocht in het tuincentrum om toch de tuin op te vullen.
Vrees ook geen tomaten dit jaar, heel jammer.

Mijn eerste paar bietjes! Ze zijn nog vrij klein maar vind het echt lastig inschatten wanneer ze er uit kunnen. (ik kan natuurlijk ook iets verkeerd doen, let me know!)

En ik heb veeeeeel klaprozen dit jaar (die van vorig jaar komen nu pas uit en heb dit jaar weer gezaaid :joy:) en heb ook veel eenjarigen gezaaid voor bijtjes en nu zitten er zoveel bijtjes en vlinders in de tuin! Mijn lelies van 50 cent van de aldi van vorig jaar komen ook tot leven woehoeee. (En nog veel meer maar dan moet ik ook even ergens zo’n collage maken anders wordt het veel te veel).

Grappig wel: ik merk echt dat alles wat ik gewoon in de grond pleur (zaadjes) het beter doet dan dat wat ik voorzaai :sweat_smile::sweat_smile:

21 likes

Oeh mooie bloemen!! Ik zou de bietjes nog iets groter laten worden, al kan je ze zeker ook klein oogsten: ze zien er goed uit

Ik heb een zakje rood met zwarte stippen opgehangen aan mijn jonge sierappelboompje vanwege de bladluis, nu een week geleden, maar heb niet echt het gevoel dat er iets gebeurd behalve dat de bladluizen vermeerderen :weary:

Het regent hier nu mega hard en ben nu ook bang dat ze in dat zakje verzuipen. Of kan ik erop rekenen dat ze allang uit het zakje zijn?

Ja ik had er 2 weken terug ook 1 geoogst die zo groot was… dus ik dacht ik laat ze nog langer staan. Maar zag ook veel slakken daar en las ook dat ze niet lekker kunnen worden als ze te groot worden dus dacht… het kan vast nu wel. Maar ze zijn dus nog steeds best klein. Ik vraag me alleen af of deze echt nog veel groter zouden worden. Maar heb de rest laten staan idd!

Ik dacht dat je dat zakje maar 24u hoeft te laten hangen? Ik heb die van mij na 2-3 dagen iig uitgestrooid onder de boom, toen zag ik er nog een paar in zitten maar ging er vanuit dat het meerendeel er al uit gekropen was :sweat_smile:. Had trouwens ook niet het idee dat het wat deed want ik zag ze niet op de bladeren zitten maar wel nog steeds luizen, maar sindsdien is de boom wel voller geworden en minder blaadjes met gaten dus ik denk dat ze toch wat gedaan hebben.

3 likes

Je kan gewoon in het zakje kijken toch? En idd ik zou het uitstrooien als ze er nog niet uit zijn, maar denk het wel. Ik had ook niet het idee dat het voldoende hielp de eerste 1,5 week en toen ineens was alle bladluis verdwenen. Er staat ook dat je wel twee weken geduld moet hebben geloof ik, of tot vier weken als je niet echt genoeg voor het bladluizen probleem hebt gekocht.

3 likes

Deze is nog niet afgestorven… zou hij bevrucht zijn? Heb de bloem van die courgette maar 1x heel even open gezien en de rest sowieso niet :sweat_smile:

3 likes

Ik heb niks tegen luizen gedaan en sommige planten zaten vol, en alles is ook gewoon weg nu.

2 likes

Wat bedoel je? Je ziet toch duidelijk de courgette zitten of bedoel je wat anders?

1 like

Jaaa maar ik ben een n00b en er is mij vertelt dat hij kan afsterven als 'ie niet bevrucht wordt (want toen zag ik ook al een kleine courgette). Is 'ie met deze grootte dan officieel bevrucht is mijn vraag? Lijkt me wel maar wil niet te enthousiast worden voor mijn allereerste courgette ooit haha! Ik zie de bloemen echt noooooit open namelijk.

2 likes

Ja is zeker bevrucht als hij zo groot wordt!

2 likes

Hoeraaaa :smiley:

2 likes

Haha aw nee hij is idd zeker al bevrucht!! Die linker kleine gele misschien ook al wel. Wat denk jij @babushkababy

1 like

Hahaha misschien! Ik hoop het vaak en dan gaat het toch mis dus durf daar geen uitspraak over te doen :wink:

1 like

Blij met jullie aandacht voor mijn courgettes :heart:

2 likes

Any time aandacht voor zelfgekweekte groentes :heart_eyes:

1 like