Bij ons ging de paprika ook heeeeel langzaam, terwijl de komkommer zowat gelijk uit de grond schoot.
@Eendagsvlieg oeps, dat wist ik niet. Ik heb het in zo’n klein bakje om het voor te kweken en dat heb ik buiten onder een deksel staan ‘s nachts en overdag zonder. Kan ik het beter naar binnen halen? Of gaat het nu niet meer goed komen?
Ik deel ook even mijn tuin make-over hier
Ik ben ca 3-4 weken geleden begonnen met de aanschaf van een hogedrukspuit (in de aanbieding voor €69) en ben er helemaal blij mee. Heb het beton, de schutting en de oude tuinmeubels er mee schoon gespoten.
De meubels toen nog lichtjes opgeschuurd en met een lak/beits behandeld, en bij de 2 banken moest ik het zitvlak vernieuwen dus vandaar het kleurverschil.
Toen heb ik nog pallets verzameld en 2 grote bloembakken van gemaakt om groente in te kweken, en 2 tegen de muur gehangen waar ik kruiden en aardbeien in ga doen.
ben nu nog een paar bloembakken aan het maken van resthout, en daar ga ik misschien uien of aardappelen oid in doen. of bloemen.
Ohja er was al meer dan 10 jaar geen onderhoud gedaan aan de tuin, de grond was helemaal bedekt met klimop en dat te verwijderen was op zich al rotwerk, maar die hele bodem is dus compleet doorworteld. Heeft iemand een tip (behalve het laten doen of een machine huren oid) hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik doe nu elke dag een mini stukje maar het is zo traag en sommige wortels zijn zo hardnekkig dat ik ze eerst in stukken moet zagen om ze er uit te krijgen.
Heel mooi!!!
Woooow wat een verschil! Echt prachtig geworden
Wauw wat een verschil! En jouw tuin is heel breed of niet, lekkere ruimte hoor.
En ik denk dat je geen andere opties hebt om die wortelen te verwijderen. Ik moest even googlen hoe zoiets heet, maar wij deden dat dus met een reciprozaag. Een van de kutste klusjes. Bij onze tweede tuin hebben we een tuinman ingeschakeld.
Jaaa precies met zo een zaag ben ik ook te werk gegaan die kun je lekker diep in de aarde steken hoef je het niet helemaal uit te graven/bloot te leggen eerst.
en ja kutklus maar ja aangezien ik niet naar de sportschool kan doe ik alsof dit mijn work-out is :’-)
En de tuin is inderdaad vrij breed, iets van 12 meter gok ik, wel een fijne plek met veel zon.
Misschien dat de buren hiermee willen helpen?
hahahahahaah is dit een grapje? (zie buren ergernissen topic)
Haha ja had ik gelezen. Maar misschien om ze er iets meer bij te betrekken en dat ze weten dat het niet voor niets zo mooi is geworden.
die vrouw kan amper lopen omdat ze een beroerte heeft gehad, ze zijn allebei iets van 60 gok ik en niet de meest vitale mensen maar ik kan het altijd vragen zeker na die spreekbeurt van gister hahahahaha ding dong heyyy zin om onkruid te trekken? groetjesss
Wauw ziet er super uit! Wat leuk dat je zelf ook zo handig/creatief bent!
Haha ok dan heb ik niks gezegd. Maar als ze niks kunnen bijdragen moeten ze er ook geen zooi van maken.
Wow wat een verschil! Ik kan er zo van genieten om dit soort make-overs te zien.
Wow wat een mega verschil! Wat leuk dat je zo creatief bent. Ben daar altijd jaloers op.
Ik zou echt niet weten waar te beginnen.
Hopelijk heb je veel genot van je tuin!
ja ik ook! die hogedrukspuit is echt een topkoop geweest, ik was geinspireerd door dit artikel
Ik heb mijn invulling voor dit weekend in ieder geval alvast gevonden
niet vergeten om goede before foto’s te maken. ik had een aantal dingen echt beter op de foto willen zetten nu achteraf, om lekker naar het verschil te turen. maar ik had niet verwacht dat het resultaat zo mooi zou zijn dus heb ik de moeite niet echt genomen.
Ik zou echt willen dat ik een binnenplaats/tuin met je deelde!
Wat super gedaan joh, echt heel vet.