hahaha ik heb net nog jou gequote bij een vriendin. het ging over een mailtje dat ik moest sturen en had er het liefst onder gezet: dat je kanker in je oogbal mag krijgen. Mvg miep42
Hahaha nou dat komt goed uit want de originele quote was dus ook kanker en geen tyfus maar dat durfde ik niet te zeggen op het egf omdat veel mensen vallen over het gebruik van kanker als scheldwoord.
De eerste bonen, sla en andijvie staan op onze moestuin! (achterbuurman, ehm maar buurvrouw als het vriest gaan ze dood he… ik frons ach ja buurvrouw gelukkig hoeven we er niet van te leven zeg ik dan maar altijd…
Vandaag ook een bessenstruik gepland, langzaamerhand krijgt alles meer vorm!
ik heb net een hele hoop zaadjes en zadenmixen besteld bij de bolderik.
een aanrader als je inheemse planten wil die goed zijn voor de nederlandse insecten.
veel bloemen wordt tegenwoordig gekweekt op wat mensen mooi vinden en bevatten amper stuifmeel. deze bloemen en planten zijn de originele begroeiing die passen bij het klimaat en de bodem.
Wie o wie heeft hier een goede tip voor mij. Ik wil graag een boompje/plant op stam met bloemen die op het zuiden kan, een langere periode bloeit en winterhard is kopen. Heeft iemand hier een goede tip?
Beetje dit idee
Kleur of soort bloemen maakt niet uit, als ie maar de hele dag in de zon kan. Heb een mooie grote ronde pot klaar staan, nu nog de plant.
Oleander
Daar moest ik ook gelijk aan denken! Mijn ouders hebben een roze en hij bloeit zo mooi, ik ga hem dit jaar ook aanschaffen!
Ik heb ook een roze! Vind hem echt prachtig als ie in bloei staat
Overwinteren moet trouwens wel binnen of met een zak om zich heen…
Bij mijn ouders staat hij in de winter ook in de tuin, wel in een hoek waar weinig wind staat en dat gaat prima. Ze dekken hem verder niet af of iets dergelijks. Dus misschien dat het gebrek aan wind scheelt!
Oh jongens die regen Ik hoop echt dat ons (begin van de week nog) gort droge moestuin hier van opknapt!
Mijn gezaaide bijenbloemenmix is ook heeeel blij met de regen, ik zie de plantjes nu stuk voor stuk opkomen
Duren bij mij ook lang! Als ze over een tijdje nog niet op zijn ga ik nog eens zaaien maar dan eerst de boon een nachtje laten weken in water, dat schijnen ze makkelijker te kiemen
Het lijkt wel alsof iemand anders iets gezaaid heeft in de tuin (geveltuintje). Het is overal

Shit foto is lekker onscherp haha
Ik had een paar weken sojaboontjes gezaaid en die deden helemaal niks. Ik had kweekbakjes van wc-rollen gemaakt maar de grond bleef niet nat genoeg. Heb nu een tweede poging gedaan in kleine glazen bakjes en nu komen wel 2 van de 4 gezaaide bonen uit. Dus ik zou ze goed vochtig houden en ook op een redelijk warme plek zetten maar ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Ik wilde net voor je kijken hoe mijn boontjes er na bijna 3 weken (of 2 weken? Ik weet het niet meer) uitzien. Maar toen zag ik dat iemand (denk mijn schoonvader) hun dekseltje eraf heeft gehaald en nu zijn mijn plantjes helemaal verzopen door de regen
Maar waar de rode pijltjes bijstaan is iets van een erwt of boon.
Volgens mij groeit dit bij mij ook! Geen idee wat het is.
Hmmm gok toch onkruid ofzo? Maar wil het ook niet direct weghalen haha
Ik cheat dit jaar, want ik ga bijna alleen met stekjes werken. Gisteren de eerste gehaald en vandaag geplante de tuin. We hadden ook heel veel houtsnippers over, dus dat heb ik als mulch gebruikt. De bedoeling was eigenlijk alleen om het om de plantjes heen te doen, maar ik had zoveel dat ik het alvast verspreid heb waar ik gezaaid heb. De rest doe ik als dat gezaaid is. Dat zijn de plekken waar ik zelf ga zaaien (tuinerwten, sperziebonen, wortel en spinazie).
Ik vind het er heel schattig uitzien met die houtsnippers, maar hoop dat het geen kwaad kan om alles ermee te bedekken.
foto
let niet op de troep en onkruid eromheen. De mulch is juist om het onkruid te voorkomen
Ik heb courgette, bietjes, prei, trostomaat, cherrytomaat, sla en broccoli geplant.
Toevallig had ik ook sperzieboon voorgezaaid en er kwam maar niets op. Uiteindelijk opnieuw gezaaid en die zijn wel goed opgekomen. Ik heb toen de zaadjes eerst een paar uur laten weken in lauwwater. Daarna heb ik de zaadjes voorgezaaid in zo’n plastic kasje. Binnen een week waren ze ontkiemd. De bonen zijn echt zo erg gegroeid na het ontkiemen. Ze zijn nu dit (gezaaid op 19 april):
Voor de rest nog wat andere foto’s. 1ste is mijn pruimenboom die ik dit jaar gepland heb, en ik zie al een klein pruimpje in wording : Verder wortels (moet nog uitdunnen), bietjes en sla. Courgette, komkommer, cayenne peper, tomaten en augurk heb ik voorgezaaid. Nu wachten tot 15 mei!
Ohja, ik heb ook nog aardbeienstekjes bij de kweker gekocht en die groeien ook goed.
Shit ik lees net dat een rododendron giftig is voor kinderen. Ik had die net neergezet in mijn voortuin, ik wil natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat er iets met een kind gebeurd die wat uit mijn voortuin haalt. Zouden jullie het uit de tuin halen?