(Moes)tuintopic

Zo stom, ik wil graag paardenbloemen zaaien. Die kun je eten en ze zien er leuk uit. Alleen niet echt in de tuin op plekken waar ik planten heb staan. Nu heb ik dus alle paardenbloemen eruit gehaald en in de gft bak gedaan ipv overgepot in een pot. En zaadjes zijn wel te bestellen maar zo dom, ik had ze gewoon in de tuin staan gratis en voor niets

Ik heb stekgrond gehaald vandaag en nog koriander en taugé gekocht. Maar eens bekijken waar ik mee ga beginnen.

Kennen jullie de kruidhoek al? Hele leuke webshop met inheemse planten soorten.

3 likes

Ik kom advies vragen :joy: ik heb een week geleden mijn boontjes voor gezaaid, ze groeien alleen belachelijk hard en zijn al 15 tot 20 cm groot. De temperatuur komt in de nacht niet onder de 0 graden en als ik ze naar buiten verplaats komen ze in een kas. Kunnen ze al naar buiten?

Het schijnt dat er deze week aan de grond toch nog vorst kan komen. Ik zou nog even een weekje wachten!

1 like

Ik word zo vrolijk van dit stukje voortuin (de rest is een puinhoop haha). Weet iemand of dit een speciale soort tulp is? Of is 'ie gewoon ziek? :rofl: Staan er meerdere van, maar vind ze wel heel vrolijk

24 likes

Tulipa fringed crystal star misschien? Ik vind die fringed tulpen zo mooi!

Edit met linkje:

2 likes

Jaaa wat leuk dat je de soort weet, dankjewel. Grappig, kan me helemaal niet herinneren dat ik deze heb gekocht, maar vind ze wel heel mooi!

1 like

Heeft iemand misschien een tip voor een fijne kwekerij/tuincentrum een beetje in het midden van Nederland?
Waar ik nu wil gaan is het duur en het aanbod niet zo boeiend en ik zie hier tips in het noorden dus wellicht heeft iemand ook een midden-Nederland tip?

Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar in Lochem zat altijd een hele mooie Intratuin.

2 likes

De hessenhof is een goede kwekerij

2 likes

Dat van die lange slungels merk ik ook goed :sweat_smile:

De linkerplantjes staan op een koelere kamer waar ik helaas maar weinig ruimte heb

6 likes

Ik heb vorig jaar per ongeluk 300 bloembollen besteld bij Fluwel. En met per ongeluk bedoel ik dat ik een soort zwarte waas voor m’n ogen kreeg en gewoon ALLES heb genomen hahaha. Maar m’n tuin wordt nu zo leuk! Bijna alle tulpen moeten nog uit komen maar het wordt echt een bloemenzee. En m’n perenboom staat ook zo prachtig in bloei. :pleading_face:

En begin april komt er een enorme bestelling aan dahlia’s binnen waarvan ik ook niet meer precies weet wat en hoeveel het is.

M’n vriendinnen zijn het geloof ik zat dat ik steeds ik gevraagd foto’s deel van m’n tuin en bloemen dus dan maar hier. Haha!

51 likes

Mijn oma ging vroeger altijd naar een bollen markt in november, lijkt me ook iets voor jou als je nog ruimte hebt!

Ik woon sinds een halfjaar in dit huis dus het was een totale verrassing wat er op komt :smiley: heel gezellig maar helaas echt 90% narcissen haha

4 likes

Jaa deel hier! Ik kijk heel graag tuin foto’s :grin: Mooie bloemen al!

5 likes

Sluit ik me bij aan @360 !!! Ik krijg nooit genoeg van zulke foto’s :heart_eyes:

5 likes

@360 Heel erg leuk, ik ben ook benieuwd naar meer foto’s! Werd er gelijk vrolijk van, ook van @Axolotl haar foto haha

5 likes

Leuk!! Ik zal komende tijd nog wat meer foto’s delen. Ben zelf ook benieuwd wat er verder op komt.
En heb ook nog flink wat bakken met zaadjes staan die ik heb voorgezaaid. Onder andere met korenbloem, lathyrus en cosmea.

3 likes

Is dit de eerste keer dat je zoiets doet? Als je die nu zaait komen ze dit jaar uit of volgend jaar?

Ik had naar zo een zaaipakket gekeken, maar de meeste reviews zeiden dat het pas in jaar 2 bloeit (nog steeds waard om ze te zaaien natuurlijk)

Ja love de Hessenhof! M’n schoonmoeder heeft een b&b en er waren laatst spanjaarden bij haar logeren die speciaal voor de Hessenhof kwamen.

@anon50301661 hier ook een Cruydhoeck fan! Ze hebben nu ook een actie met inheemse planten speciaal voor de bodem in mijn omgeving, heuvelrugtuinen heet het.

3 likes

oké omdat ik zo vrolijk werd van jullie foto’s, bij deze de mijne :smiley: we hebben sinds een paar weken kippen en ze worden steeds nieuwsgieriger

22 likes

Oooooh ik wil ook kippen als ik later groot ben!!! Hoe veel schoonmaakwerk is het en hoe doe je het als je op vakantie gaat?

1 like